logo

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد در واقع سوزاندن موها و فولیکول های  مو بوسیله اشعه نوری می باشد. لیزر مو در دسته  پرطرفدارترین اقدامات برای خلاص شدن از موهای زائد به شمار می رود و امروزه افراد بسیاری از این روش استفاده می کنند. اما در این میان افرادی هم وجود دارند که بدون تحقیقات کافی و صرفا با یک تبلیغ با انجام این روش کاملا نا امید از نتیجه شده اند. ما در این اینجا سعی داریم علاوه بر اطلاعات مفید در این زمینه بهترین مراکز لیزر موهای زائد را در اختیار شما قرار دهیم.

لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود؟

عملکرد دستگاه های لیزر به گونه ای است که بوسیله اشعه و حرارت موها و در نتیجه فولیکول های مو را می سوزاند، در واقع لیزر ماده ای در پوست بنام ملانین که مسئولیت رنگدانه ها در مو را به عهده دارد را مورد هدف قرار می دهد. اما از آنجایی که موها دارای چرخه رشد و استراحت هستند و دستگاه تنها بر روی فولیکول هایی تاثیرگذار است که در چرخه رشد قرار دارند، این اقدام طی چند جلسه با فواصل زمانی مشخص انجام می شود تا بر روی تمامی موها تاثیر گذارده شود و اکثر موها از بین بروند. این نکته قابل ذکر است که از بین رفتن موهای زائد بصورت صد در صدی نبوده و طبق نظر متخصصان انجمن مو آمریکا امکان بازگشت 20-30 درصد موها وجود دارد زیرا تبرخی موها در برابر لیزر مقاوم بوده و برخی دیگر مجددا رشد می کنند.

 

براي مشاهده ديگر کلينيک ها بر روي دکمه زير کليک کنيد:

مشاهده ديگر کلينيک ها

 

انواع و روش های لیزر موهای زائد

انتخاب دستگاه لیزر یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در نتیجه لیزر می باشد که پزشک با توجه به رنگ و ضخامت مو، نوع پوست دستگاه و جلسات درمانی را مشخص می کند.

انواع دستگاه های لیزر مو

لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت

این دستگاه با طول موج 755 نانومتری جزو پیشرفته ترین دستگاه های لیزرموهای زائد به حساب می آید. نکته حائز اهمیت در خصوص این دستگاه تنظیم طول موج و میزان انرژی با توجه به نوع پوست و مو می باشد. اشعه لیزر بدون آسیب به سطح پوست وارد پوست می گردد و جذب فولیکول مو می شود. هرچقدر موها ضخیم تر و تیره تر باشد نتیجه بهتری با لیزر در پیش خواهد داشت. لیزر الکساندر بهترین و بیشترین تاثیر را بر روی افراد با پوست روشن و موهای تیره دارد.

لیزر ND:YAG

هرچه پوست تیره تر باشد میزان ملانین ها و تجمع آن ها بیشتر می باشد و از آنجایی که هدف در دستگاه های لیزر ملانین های مو هستند، در بیمارانی که ملانین پوست بالایی دارد دستگاه با اختلال روبرو شده و اشعه جذب ملانین ها پوستی شده و در نتیجه آسیب های نظیر سوختگی پوست، خراش، لکه های تیره در پی خواهد داشت. به همین منظور دستگاه  لیزر ان-دی-یاگ از طول موج بالاتری نسبت به سایر دستگاه های لیزر برخوردار بوده و برای افراد دارای پوست تیره بسیار مناسب می باشد.

لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر دایود

لیزر دایود دارای طول مج 800-810 نانومتری بوده. بالا بودن طول موج سبب می شود تا امواج به عمق پوست وارد شده و و تاثیری بر ملانین های موجود در سطح و لایه اپیدرم نداشته باشد و تنها بر فولیکول مو اثر بگذارد. لیزر دایود گزینه مناسبی برای موهای ضخیم بویژه در ناحیه بیکینی می باشد و بهترین نوع لیزر برای تیپ پوستی 4 به حساب می آید.

لیزر ترکیبی سوپرانو آیس پلاتینیوم soprano ice platinum

لیزر سوپرانو آیس نسل جدید سیستم حذف موهای زائد محسوب می شود و در کلینیک های پیشرفته و توسط پزشکان با تجربه بالا مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ترکیبی از 3 طول موج لیزر الکس 755 نانومتری،دایود 800 نانومتری و ان دیاگ 1064نانومتری می باشد. این دستگاه بر روی قسمت های مختلف فولیکول مو تاثیر می گذارد. تکنولوژی آیس سبب می شود که پوست را در هنگام عملیات برای مدت طولانی تری خنک نگاه داشته و از سوختگی جلوگیری می گردد. این دستگاه نتیجه بهتری را برای حذف موهای زائد بخصوص افراد دارای پوست تیره در پی دارد.

IPL یا نور شدید پالسی

دستگاه IPL در واقع لیزر نیست اما عملکردی مشابه با لیزر دارد. در این دستگاه نور با چند طول موج ایجاد شده و اثرات گوناگونی بر روی پوست می گذارد و با گزینش فیلتر مناسب می توان اثر دلخوه را داشت. دستگاه آی پی ال روشی ایده آل برای حذف موهای زائد، جوانسازی پوست ، از بین بردن لک ها و آثار جوش می باشد. این دستگاه با پالس نوری شدید جهت از بین بردن موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد. پالس های نوری با تمرکز بر روی فولیکول های مو و ایجاد کرما باعث سوزاندن موها بدون هیچگونه عوارضی می گردد. افراد داری رنگ پوست روشن و موهای تیره بهترین کاندیدای استفاده از این روش می باشند. به طور معمول در این روش تمام موهای زائد از بین می روند و در صورت رشد مججد موها بسیار نازک و ظریف هستند.

دستگاه ELIGHT

این دستگاه ترکیبی از IPL و RF یا رادیو فرکانس می باشد.

مقایسه لیزر موهای زائد با دیگر روش های حذف مو

حذف موهای زائد در گذشته و به روش های سنتی از راه های گوناگونی میسر می شد، نظیر استفاده از تیغ و ژیلت، استفاده از انواع موبر ها و موم ها و... که در مقایسه با لیزر برخلاف لیزر که روشی دائمی محسوب می شود، موقت بوده که در کنار زمان بر بودن آن حداقل هر هفته نیاز به تمدید دارد. اما با استفاده از لیزر به طور دائم از شر موهای زائد خلاص می شوید و دیگر خبری از دردهایی که در هر دوره از اپیلاسیون متحمل می شدید نیست و همچنین در طولانی مدت هزینه پایین تری در بر خواهد داشت. لیزر موهای زائد در یک کلینیک معتبر بدو هیچ عارضه ای خواهد بود.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

تعداد جلسات مورد نیاز برای هر فرد متفاوت می باشد. لازم به ذکز است که لیزر بر روی موها در زمان چرخه رشد تاثیر می گذارد. اما به طور معمول بین 4-8 جلسه برای لیزر موها کافی بوده و گاها این مقدار می تواند کمتر یا بیشتر باشد. تمدید جلسات سالیانه یعنی هر یکسال یکبار در برخی موارد وجود دارد. لیزر موهای زائد در آقایان به طور معمول نیازمند جلسات بیشتری است. برای تاثیرگذاری لیزر حتما می بایست تعداد جلسات را کامل نمود.

هزینه و قیمت لیزر موهای زائد

نوع دستگاه و تعداد جلسات مورد نیاز و همچنین نواحی مورد نظر برای لیزر در هزینه و قیمت بسیار تاثیر گذار هستند. اما نکته پر اهمیت در این مبحث این است که برای نتیجه گیری بهتر معیار را بر روی قیمت قرار ندهید زیرا انجام غیر اصولی با دستگاه نامناسب علاوه بر عدم نتیجه بخشی عوارض و هدر رفتن پول شما را به همرا دارد. ما در اینجا بهترین و معتبرتریم مراکز لیزر را به شما پیشنهاد می دهیم.

معایب و عواض لیزر موهای زائد چیست؟

یکی از مسائلی که در خصوص لیزر می توان به آن اشاره نمود هزینه انجام این روش است که شاید بالا به نظر برسد اما این نکته را می بایست در نظر داشت که در طولانی مدت به نسبت سایر روش های  حذف موهای زائد هزینه پایین تری به همراه دارد، همچنین این روش نیازمند تکرار در چند جلسه با فواصل زمانی مشخص می باشد.

دیگر عوارض احتمالی ذز استفاده از این روش شامل:

سوختگی پوست

ایجاد لک

عدم جواب گیری

عفونت

فولیکولیت و آکنه

که تمامی موارد با انتخاب کلینیک معتبر به حداقل می رسد.

مزایای لیزر موهای زائد چیست؟

سازمان FDA این تکنولوژی را برای حذف موهای زائد تائید کرده است.

اثر بخشی سریع

بلا فاصله پس از لیزر موها می توان حرکت کرد و نیازی به بستری ندارد.

در مقایسه با سایر روش ها درد کمتری دارد.

لیزر موهای زائد دارای اثر بخشی بالایی است.

در انجام درست این روش پوست درگیر نمی شود و عارضه ای در پی نخواهد داشت.

زمان انجام آن کوتاه بوده و بسته به ناحیه انجام بین چند دقیقه تا یک ساعت زمان می برد.

به سرعت می توان مناطق وسیع را درمان نمود.

بنابر نواحی مختلف بدن قابل تنظیم است.

در مدت زمان کمی می توانید نتیجه را مشاهده نمایید.

لیزر موهای زائد در مردان

حذف موهای زائد در سراسر بدن به صورت یکسان عمل می کند و آقایان برای خلاص شدن از شر موهای زائد برخی نقاط بدن مانند پشت گوش و از این دست موارد می توانند لیزر را انتخاب نمایند تا به طور دائم تاثیر آن را ببینند. اثر بخشی لیزر موهای زائد در آقایان نسبت به خانم ها کمتر است بنابراین تعداد جلسات مورد نیاز بیشتر می باشد و همچنین نیازمند جلسات یادآوری سالانه هستند. بیشترین مراجعه مردان برای لیزر موهای زائد نواحی گردن، سرشانه، کمر و ناحیه تناسلی است.

رفع موهای زائد در بانوان

رفع موهای زائد در بانوان دغدغه ی بزرگتری نسبت به آقایان می باشد و مراجعه کنندگان رفع موهای زائد با لیزر را اکثرا خانم ها تشکیل می دهند. لیزر در مقایسه با روش ها سنتی برتری های زیادی دارد از جمله دائمی بودن این روش که خانم ها را از انجام مرتب اصلاح موهای زائد و تحمل دردهای هرباره نجات می دهد. اثربخشی لیزر در خانم ها به نسبت آقایان بیشتر بوده و در مدت تعداد جلسات کمتر قابل انجام می باشد.

لیزر موهای زائد در کدام نواحی از بدن انجام می شود؟

لیزر موهای زائد تقریبا در تمامی نواحی بدن قابل انجام می باشد. در ادامه به توضیحاتی در خصوص نقاط مختلف بدن برای لیزر خواهیم پرداخت.

لیزر موی  پاها : لیزر موهای زائد پاها اغلب بهترین نتیجه را می دهند زیرا موهای این ناحیه بویژه قسمت های پایینی پا دارای ضخامت زیادی هستند و به طور معمول کمتر از 3 جلسه نتیجه خواهید گرفت.

لیزر موی صورت: لیزر موهای زائد ناحیه صورت نیازمند جلسات بیشتری می باشدو اول اینکه موهای صورت معمولا نازک و روشن هستند و دوم درصد بیشتری از موهای ناحیه صورت معمولا در چرخه استراحت قرار دارند زیرا موها در مرحله رشد بهتر و سریعتر به لیزر جواب می دهند.

جهت مطالعه در خصوص لیزر موهای کرکی بر روی آن (لینک قرمز رنگ) کلیک نمایید.

لیزر موی بیکینی: به دلیل ضخامت و رنگ موهای ناحیه بیکینی معمولا پاسخگویی به لیزر خوب است. پس از 6-7 جلسه در فواصل زمانی مدت 1 ماه نتیجه حاصل می گردد.

لیزر موی زیر بغل: لیزر ناحیه زیر بغل ایمن و موثر می باشد و بسیاری از افراد در این روش شاهد از بین رفتن تیرگی های این ناحیه هم هستند. برای مشاهده نتیجه به طور معمول نیاز به 6-8 جلسه در 2 ماه می باشد.

به طور کلی لیزر موهای زائد در تمامی نقاط بدن نظیر پشت، شانه، گردن، صورت، ناحیه بیکینی، پا و سایر قسمت ها قابل انجام است و تعداد جلساتهم به ناحیه و نوع موهای آن بستگی دارد.

جهت آگاهی بیشتر درباره لیزر بیکینی بر روی آن کلیک نمایید.

افراد مناسب برای لیزر موهای زائد چه کسانی هستند؟

به طور کلی تمامی افراد بالای سن 12 سال اعم از زن و مرد برای رفع موهای زائد می توانند از لیزر استفاده نمایند. لازم به ذکر است لیزر بر روی موهای با رنگ تیره تاثیر بیشتری دارد و در کنار آن برای استفاده ازانواع لیزر خصوصیات و ویژگی های فردی مد نظر قرار می گیرد.

لیزر موهای زائد برای چه کسانی مناسب نیست؟

برخی بیماری ها و شرایط بدنی افراد سبب می گردد تا فرد برای انجام لیزر کاندیدای مناسبی نباشد به عنوان مثال:

 افراد دارای بیماری لوپوس نور لیزر باعث تشدید بیماری در آن ها می گردد.

افراد پورفیری

افرادی که باتری در قلبشان دارند باید با مشاوره و صلاح دید پزشک در صورت صدور مجوز اقدام به این عمل نمایند.

افرادی می بایست در صورت مصرف داروهای خاص پیش از لیزر با پزشک مشورت نمایید.

افراد دارای اختلالات هورمونی

سابقه تبخال و گوشت اضافه

وجود تاتو و خال در محل لیزر

افراد باردار

نکات مهم و آمادگی لازم پیش از لیزر موهای زائد

در مدت 1 ماه پیش از انجام لیزر نباید موها را با روش اپیلاسیون و موم از ریشه جدا کرد.

در مدت 2 ماه پیش از لیزر از حمام آفتاب و سولاریوم خودداری نمایید.

قسمتی از پوست که می خواهد تحت لیزر قرار بگیرد می بایست عاری از هرگونه مواد آرایشی و ... باشد.

ناحیه مورد نظر را قبل از لیزر بوسیله ژیلت بتراشید.

هنگام انجام لیزر حتما از عینک محافظ چشم ها استفاده شود.

پیش از لیزر طی مشاوره با پزشک و شرایط پوستی و موی هر فرد لیزر مناسب آن پیشنهاد می شود و در طی انجام لیزر میزان درد و ناراحتی را به پزشک اطلاع دهید تا تنظیمات بهتری برای شما انجام شود.

نکات مهم و مراقبت های لازم پس از لیزر موهای زائد

تا 3 روز پس از انجام لیزر موهای زائد از رفتن به استخر و سونا خودداری نمایید.

حداقل 1 هفته در معرض آفتاب قرار نگیرید و پس از آن در هنگام پیاده روی و در معرض آفتاب قرار گرفتن از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.

قرمزی پوست تا چند ساعت پس از لیزر طبیعی است و برای برطرف کردن سوزش و قرمزی می توانید از پماد زینک اکساید استفاده نمایید.

علائم و نتایج پس از عمل لیزر موهای زائد چیست؟

بروز علائم سوزش و قرمزی پوست تا حدی پس از انجام لیزر طبیعی بوده و پس از چند ساعت برطرف می گردد.

پس از انجام لیزر تعداد موها کاهش پیدا کرده و نازک و کمرنگ می گردد، همچنین سرعت رشد آن ها بسیار کم می شود. رشد موهای زائد ممکن است تا دوهفته پس از انجام لیزر ادامه پیدا کند و پس از آن بریزد. نتیجه نهایی لیزر و میزان جلسات درمان کاملا به شرایط هر فرد بستگی دارد، اصولا افراد داری پوست روشن و موهای تیره نتیجه بهتری دریافت می نمایند.

راه حل های مناسب برای کاهش عوارض و درد لیزر موهای زائد

برای کاهش میزان درد لیزر می بایست نیم ساعت پیش از انجام کار از بی حس کننده های موضعی استفاده نمود و همچنین کمپرس سرد در موضع لیزر می تواند تا حدی سبب بی حسی و کم شدن حس درد گردد.

لازم به ذکر است استفاده از دستگاههای دارای خنک کننده در میزان کاهش درد بسیار موثر هستند.

در دوران قاعدگی خانم ها میزان حساسیت بدن بالاتر می رود و لیزر مو می توان با درد بیشتری همراه باشد، بنابراین توصیه می گردد برای در این دوران از انجام لیزر خودداری نمایید.

پیش از انجام لیزر آب فراوان بنوشید، سبب کاهش درد ناشی از لیزر می گردد.

از نوشیدن قهوه و نوشیدنی های کافئین دار پرهیز نمایید زیرا سبب اقزایش درد ناشی از لیزر می گردد.

24 ساعت پیش از انجام لیزر، موهای زائد خود را بتراشید، میزان درد موهای کوتاه کمتر از موهای بلند است.

از بین بردن موهای زائد با لیزر

یکی از روش های پرطرفدار از بین بردن موهای زائد، لیزر می باشد که به عنوان روشی دائمی شناخته می شود. در لیزر موهای زائد فولیکولهای مو بوسیله اشعه ی لیزر هدف قرار گرفته می شوند و این اشعه با تولید گرمای کنترل شده در ملانین مو باعث سوزاندن پیاز مو که منجر به از بین رفتن موهای زائد می شود. لیزر بر روی همه افراد نتیجه یکسانی ندارد و عواملی نطیر نوع پوست و مو در میزان اثربخشی تاثیر بسزایی دارد، اما به طور کلی لیزر مو در افراد دارای پوست روشن و موی تیره نتیجه بهتری دارد.

تأثیر رنگ پوست در لیزر موهای زائد چیست؟

رنگ پوست در لیزر بسیار تاثیرگذار می باشد همانطور که می دانید لیزر با جذب ملانین (رنگدانه های مو) سبب تضعیف و از بین رفتن موهای زائد می گردد، حال در این میان افراد دارای رنگ پوست تیره می توانند دستگاه را دچار اختلال کنند و دستگاه به اشتباه رنگدانه های پوستی را مورد هدف قرار دهد که این امر سبب سوختگی پوستی می شود. البته امروزه دستگاه هایی مخصوص افراد با رنگ پوست تیره وجود دارد که میزان آسیب پوستی را به حداقل و صفر می رساند.

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در ایران

دستگاه مورد نیاز لیزر برای افراد با شرایط پوستی و مویی مختلف، یکسان نیستند و وجود فرد متخصص و دستگاه مناسب جهت نتیجه بخشی بهتر و جلوگیری از آسیب های پوستی بسیار حائز اهمیت است. بدین منظور ما با جمع آوری بهترین مرکز لیزر موهای زائد در ایران جستجو و انتخاب را برای شما آسانتر نموده ایم.

سوالات متداول لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟

خیر، انرژی نور لیزر در سطح پوست و تا پیاز مو نفوذ دارند، بنابراین هرگز نمی توانند سرطان زا باشد.

آیا لیزر موهای زائد باعث ناباروری می شود؟

تا کنون هیچ مدرکی دال بر اینکه لیزر موهای زائد باعث ناباروری می شود وجود ندارد، لیزر در سطح پوست نفوذ دارد بنابراین هیچگونه خطری در پی نخواهد داشت.

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد باید چه مدت باشد؟

فاصله زمانی بین جلسات لیزر به چرخه رشد مو در ناحیه تحت درمان بستگی دارد، برای نواحی صورت بین 4-6 هفته، برای پاها بین 8-10 هفته، و اگر تمام نقاط بدن مد نظر است میانگین 8 هفته می باشد.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد چیست؟

با توجه به ویژگی های پوستی و موی هر فردی بهترین دستگاه مناسب وی با دیگری متفاوت بوده، زیرا هر یک از انواع دستگاه دارای مزایا و معایبی متناسب با رنگ پوست می باشد.

آیا افراد با مشکلات هورمونی می توانند لیزر موهای زائد انجام دهند؟

افراد دارای اختلالات هورمونی می بایست در ابتدا مشکل هورمونی خود را برطرف نمایند زیرا بسیاری از مشکلات هورمونی سبب رشد زیاد موهای زائد می گردد، بنابراین لیزر پیش از درمان برای این افراد نتیجه بخش نخواهد بود.

آیا پرمویی غیر هورمونی با لیزر موهای زائد رفع می شود؟

پر مویی غیر هورمونی یا هایپر تریکوز به طور معمول نتیجه مناسبی در لیزر خواهند داشت، اینگونه افراد در صورت داشتن پوست روشن و موهای تیره شانس بالتری در رفع دائمی موهای زائد دارند.

آیا موهای زائد به طور کامل و صد در صد با لیزر از بین می رود؟

رنگ و جنس مو و ویژگی های فردی در از بین رفتن دائمی موها بسیار تاثیرگذار است. به طور معمول اگر پس از گذشت 6-12 ماه موهای لیزر شده رشدی نداشت می توان گفت به طور دائمی از بین رفته، در غیر این صورت رشد مجدد موها می تواند در اثر اختلالات هورمونی و یا کیست های تخمدانی و... باشد. در برخی افراد مانند کسانی که موهای بور و کمرنگی دارند صد در صد موها پس از لیزر از بین نمی رود.

ماندگای لیزر موهای زائد چه مدت است؟

لیزر موهای زائد در حقیقت روشی طولانی مدت در از بین بردن موها می باشد که طی آن فولیکول مو تخریب می گردد و اگر فولیکول مو طی لیزر آسیب ببیند اما تخریب نگردد امکان رشد مجدد مو وجود خواهد داشت.

عمل لیزر موهای زائد چه مدت طول می کشد؟

مدت زمان لیزر به وسعت ناحیه مورد نظر و تراکم موها بستگی دارد و به طور معمول در هر جلسه بین چند دقیقه تا 1 ساعت طی چندین جلسه انجام می شود.

آیا لیزر موهای زائد زیر بغل موجب افزایش عرق در این ناحیه می شود؟

در برخی افراد به سبب اعمال برخی طول موج ها روی غدد عرق امکان تحریک آن و یا افزایش بوی عرق وجود دارد. بوتاکس راه حلی مناسب برای این مشکل می باشد.

چه مدت پس از لیزر موهای زائد می توان فعالیت های روزمره را شروع کرد؟

افراد می توانند بلافاصله پس از جلسه درمان به فعالیت روزانه خود بپردازند و نیازی به استراحت نمی باشد و دوره نقاهت ندارد.

آیا عمل لیزر موهای زائد درد دارد؟

عمل لیزر با ممکن است با درد اندکی نظیر سوزش و گزیدگی همراه باشد، میزان درد در افراد دارای رنگ پوست تیره بیشتر می باشد، بدین منظور در صورت نیاز از انواع خنک کننده و یا بی حسی سطحی و موضعی استفاده می شود.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 2407  |
 4.50   از   5/00   از تعداد   14   رای   |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

کلینیک های لیزر موهای زائد در ایران

تهران
نیلفروش زاده

لیزر موهای زائد با دکتر نیلفروش زاده

نیلفروش زاده
تهران - جردن
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
آتریسا

لیزر مو با برند معتبر دستگاه در آتریسا

آتریسا
تهران - اشرفی اصفهانی
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
گیتا مجیدزاده

لیزر موهای زائد

گیتا مجیدزاده
تهران - ولنجک
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

کلینیک ها ContantUs