شنبه 24 مهر 1400

گونه گذاری

گونه گذاری
logo

گونه‌های برجسته و استخوانی باعث ایجاد چهره شاداب و جوان می‌شود. بسیاری از افراد به دلیل افزایش سن، تحلیل چربی‌ها و نسوج همبند، و فرم و ترکیب‌بندی مادرزادی صورت از گونه‌های صاف و مسطح خود نارضایتی دارند. علم و روش‌های زیبایی راه حل‌هایی برای رفع این نارضایتی و کاشت گونه دارد که به دو دسته روش‌های جراحی  و غیر جراحی  تقسیم‌بندی می‌شود. در این مقاله به تمامی این روش‌ها مرسوم گونه گذاری خواهیم پرداخت.

 

 

براي مشاهده ديگر کلينيک ها بر روي دکمه زير کليک کنيد:

مشاهده ديگر کلينيک ها

 

روش های گونه گذاری

تکنیک‌های جراحی کاشت گونه و غیر جراحی گونه‌گذاری راه حل‌هایی هستند که افراد بتوانند با بهره مندی از فرم ایده آل صورت و داشتن گونه‌ های طبیعی و برجسته و زیبا به رضایت و اعتماد به نفس برسند.

انواع تکنیک‌های جراحی می‌تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که خواهان گونه‌ گذاری دائم هستند. همچنین برای افرادی که در مقابل روش‌های جراحی گارد دارند، تکنیک‌هایی غیر از عمل جراحی گونه همچون تزریق ژل و چربی و… وجود دارد.

در نظر داشته باشید که انتخاب روش مناسب برای هر فرد بسته به خواسته خود فرد، فرم صورت، و ایده آل فرد صورت می‌پذیرد. ضروری است که انتخاب این روش با کمک مشاوره متخصص انجام شود تا در نهایت باعث رضایت فرد گردد. به عنوان مثال روش جراحی پروتز گونه برای افراد با صورت لاغر توصیه نمی‌شود. زیرا اقدام به آن می‌تواند موجب نارضایتی گردد. بنابراین انتخاب روش مناسب بسیار حائز اهمیت می‌باشد. در ادامه به تفکیک به بررسی هریک از روش‌ها خواهیم پرداخت.

عکس گونه گذاری

جراحی گونه گذاری

جراحی، یک روش مناسب جهت گونه‌ گذاری دائم محسوب می‌شود. این روش معمولا به دو صورت عمل جراحی استخوان گونه و عمل پروتزگذاری انجام می‌شود. همانطور که در بالا اشاره کردیم روش جراحی مناسب افرادیست که خواهان نتیجه دائمی هستند. البته پیش از اقدام به جراحی باید بررسی نمود که فرد دارای فاکتورهای لازم جهت کاندیداتوری عمل گونه‌گذاری باشد. دراین این مقاله به این موضوع هم نیز پرداخته می‌شود.

عمل پروتز گونه

پروتز به عنوان روش دائمی کاشت گونه شناخته می‌شود. پروتزهایی که امروزه در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند غالبا از جنس سیلیکون و کمی نرم‌تر از استخوان می‌باشند. 
در عمل پروتز گونه با ایجاد برش داخل دهان در حد فاصل لثه و گونه جراحی انجام می‌شود. جراحی با قرار دادن پروتز در محل درست خود و پیچ نمودن آن به استخوان جهت جلوگیری از حرکت به اتمام می‌رسد. 
محل قرارگیری پروتز با توجه به فرم صورت و صلاحدید پزشک انتخاب می‌گردد. در روش گونه‌ای پروتز مستقیما در استخوان گونه کار گذاشته می‌شود. 
در روش زیر گونه‌ای پروتز به شکلی طراحی شده که فرورفتگی‌های ناحیه گونه، اطراف بینی و زیر چشم را به حداکثر مقدار برجسته نماید. 
در روش ترکیبی نیز تمام نواحی میانی صورت بوسیله پروتزهای کناری و پروتز زیر گون برجسته می‌شود. 
جنس پروتزهای گونه در اکثر مواقع از سیلیکون می‌باشد که عموما با بافت بدن انسان سازگاری دارد. به همین سبب با انجام عمل توسط پزشک متبحر و متخصص احتمال بروز حساسیت، عفونت و پس زدن پروتز توسط بدن به صفر می‌رسد.

در صورت استفاده از سیلیکون امکان برداشتن آن وجود دارد اما استفاده از سایر پروتزهایی که با بافت طبیعی استخوان ترکیب می‌شوند و ساختار گونه را می‌سازد این کار را غیر ممکن می‌سازد.

کاندیدای مناسب جراحی پروتز گونه

  • افرادی که دارای صورت گوشتی و باریک هستند (افراد داری صورت لاغر مناسب این نوع جراحی نیستند) 
  • افرادی که دارای گودی زیر چشم کاندید مناسبی برای پروتز گونه محسوب نمی‌شوند زیرا جراحی باعث بیشتر دیده شدن گودی چشم آن‌های می‌گردد. 
  • انجام جراحی در سنین پایین و زیر بیست سال، پیش از آنکه فرد به ثبات چهره برسد اصلا توصیه نمی‌شود.

جراحی استخوان گونه

جراحی استخوان گونه تحت بیهوشی کامل انجام می‌گیرد و به واسطه محل قراگیری استخوان گونه در نزدیکی چشم و اتصال با استخوان حدقه چشم، عملی بسیار حساس محسوب می‌شود. جراحی با ایجاد برش در استخوان میانی صورت و پایه‌های گونه انجام شده و استخوان به سمت جلو کشیده می‌شود. این جراحی می‌بایست حتما توسط پزشک حاذق و با وسواس بالا انجام گیرد. که البته حساسیت بالای این نوع عمل باعث شده کمتر پزشک و یا فردی مصمم به انتخاب آن باشند. 
لازم به ذکر است اینگونه جراحی برای افرادی بیشتر استفاده می‌گردد که در گذشته در یک طرف یا دو طف گونه دچار شکستگی شده اند. جراح استخوان شکسته شده که به اشتباه جوش خورده جدا می‌نماید و در جای صحیح قرار می‌دهد. 
همچنین در افرادی که فک بالا و ناحیه میانی صورتشان تو رفته و فک پایین جلو می‌باشد این نوع جراحی نیز کاربرد دارد.

عکس جراحی استخوان گونه

گونه گذاری طبیعی بدون جراحی

بسیاری از افراد خواهان گونه‌ گذاری طبیعی هستند و تمایلی به جراحی و پذیرش عوارض احتمالی آن ندارند.

همچنین برخی افراد نیز به دنبال راه حل‌های موقت هستند تا در صورت‌عدم رضایت، بازگشت به حالت اولیه به سهولت امکان‌پذیر باشد.

در ادامه به معرفی انواع روش‌ها و تکنیک‌های غیر جراحی گونه‌گذاری خواهیم پرداخت.

گونه گذاری با تزریق چربی

در تکنیک غیر دائمی گونه‌گذاری با تزریق چربی، از چربی‌های دارای مقاومت در مقابل آب شدن در نواحی شکم، باسن و پهلو استفاده می‌شود. ابتدا چربی‌ها بوسیله لیپوساکشن از بدن خارج شده و سپس در دستگاه سانتریفیوژ ناخالصی‌ها جدا گشته و در نهایت با سوزن مخصوص به ناحیه گونه تزریق می‌گردد.

 

جهت آگاهی از کاربردها، عوارض و قیمت تزریق چربی بر روی آن (لینک قرمز رنگ) کلیک نمایید.

 

این روش به دلیل استفاده از چربی خود فرد کاملا ایمن می‌باشد و بروز حساسیت ندارد. از جمله معایب این روش دو مرحله‌ای بودن آن می‌باشد زیرا شامل مرحله برداشت چربی و یک مرحله هم تزریق چربی می‌باشد. نتیجه این روش گونه‌گذاری طبیعی بوده و ظاهری نرمال به شخص می‌دهد.

گونه گذاری با تزریق ژل

در گونه‌گذاری با تزریق ژل از مواد شیمیایی با ترکیبات متفاوت استفاده می‌شود و نتیجه غیر دائمی بوده و نیازمند تمدید مجدد است. با توجه به ترکیبات ژل گونه‌گذاری امکان بروز حساسیت و واکنش آلرژیک نیز وجود دارد.

 

جهت کسب اطلاعات در خصوص تزریق ژل به صورت بر روی لینک قرمز رنگ کلیک نمایید.

 

عکس گونه گذاری با تزریق ژل

گونه گذاری با نخ (لیفت گونه)

با افزایش سن چربی‌های میان بافتی پوست تحلیل رفته و همچنین پوست حالت شل شدگی و افتادگی پیدا می‌کند. با استفاده از نخ‌های مخصوص می‌توان پوست شل و افتاده ناحیه گونه را بالا کشید و اصطلاحا لیفت گونه انجام داد. 
می‌بایست در نظر داشت که این روش صرفا لیفت گونه بوده و شاهد حجم دهی و برجسته‌سازی زیادی نخواهید بود و تنها به سبب لیفت گونه، بهبود ظاهر و بازگشت شادابی از دست رفته چهره را خواهید داشت.

عکس گونه گذاری با نخ لیفت

گونه گذاری با بوتاکس

افزایش سن یکی از علل ایجاد چین و چروک‌های پوستی بویژه در ناحیه گونه می‌باشد. با تزریق بوتاکس در عضلات اطراف چین‌های روی گونه می‌تواند سبب ریلکس شدن و کنترل انقباضات این عضلات شد و در نتیجه حالت شادابی و جوانی را به چهره بازگرداند. 
در این روش هم برجسته‌سازی زیادی در ناحیه گونه نخواهیم داشت زیرا بوتاکس ماده پرکننده و فیلر نیست و صرفا وظیفه ریلکس‌سازی عضلات پرتنش را دارد، اما تغییر محسوسی را در این ناحیه و کل صورت شاهد خواهیم بود.

دستگاه گونه گذاری

امروزه دستگاه‌های خانگی و وسیله‌ها و محصولاتی در بازار موجود می‌باشد. این دستگاه‌ها ادعای حجم دهی و گونه‌گذاری گونه را به همراه دارند. از آنجائیکه اینگونه دستگاه‌ها پشتیبانی مشخصی ندارند و تحقیقات علمی و یا نشان سلامت در مورد نتایج آن یافت نشده، فایندکلینیک هیچگونه تائیدیه و نظری در خصوص آن‌ها ندارد.

عوارض گونه گذاری (جراحی)

  • در روش‌های جراحی عوارض مرتبط با بیهوشی، بی‌حسی، نقاهت پس از عمل و مسائل مربوط به آن را خواهیم داشت. 
  • همچنین به دلیل دائمی بودن این روش‌ها در صورت‌عدم رضایت، مشکلات مرتبط به بازگشت به حالت اولیه می‌تواند بسیار دردسر ساز باشد. در برخی موارد هم نیز غیر قابل بازگشت باشد. 
  • در مواردی نادر امکان حرکت پروتزها و یا غیر قرینگی در ناحیه گونه می‌تواند فرد را متحمل به جراحی‌های مجدد و اصلاحی نماید. 
  • احتمال بروز عفونت و یا حساسیت به پروتز در برخی افراد وجود دارد. 
  • در موارد معدودی امکان آسیب به عصب‌ها حسی نیز وجود دارد.

انتخاب پزشک حاذق و ماهر در این زمینه بسیار پر اهمیت بود و ریسک عوارض احتمالی را به حداقل می رساند.

عوارض گونه گذاری (غیر جراحی)

در روش‌های غیر جراحی حجیم‌سازی گونه خطرات کمتری دارد. این خطرات شامل بروز عفونت و حساسیت می‌تواند باشد. درصورت مصرف مواد دارای استاندارد و مراجعه به کلینیک معتبر ریسک آن بسیار پایین می‌آید. 
همچنین این روش‌ها غیر دائمی هستند و نتایج پس از چند مدت بازگشت‌پذیر می‌باشد. در نتیجه در صورت‌عدم رضایت پس از مدتی بازگشت به حالت اولیه را خواهید داشت.

مزایای گونه گذاری (جراحی)

از مهم‌ترین مزایای گونه‌گذاری به روش جراحی می‌توان به دائمی بودن آن اشاره نمود. زیرا در این روش‌ها بر خلاف روش‌های غیر جراحی نتایج تا سالیان طولانی و تقریبا دائمی باقی خواهد ماند.

مزایای گونه گذاری (غیر جراحی)

  • نتیجه طبیعی 
  • امکان بازگشت آسان به قبل درصورت‌عدم رضایت
  • ماندگاری در این روش‌ها دائمی نمی‌باشد اما به طور مثال در روش تزریق چربی ماندگاری طولانی‌تری نسبت به تزریق ژل خواهیم داشت.
  • بدون نیاز به بیهوشی و با استفاده از بی‌حسی موضعی‌عدم ایجاد برش و زخم
  • هزینه پایین‌تر نسبت به روش‌های جراحی

چه کسانی مناسب گونه گذاری هستند؟

  • افراد دارای صورت کاملا گرد بدون وجود زوایا بین قسمت‌های مختلف صورت
  • افراد دارای صورت با فرم مربعی و فک پهن هستند (در این افراد جهت برقراری توازن بین قسمت میانی و تحتانی، کاشت گونه راه حل مناسبی است.)
  • افراد دارای صورت صاف و تخت
  • افراد داری چانه و گونه کوچک
  • افرادی که دارای عیب‌های مادرزادی هستند.
  • افرادی که در اثر سانحه دچار شکستگی در ناحیه گونه شده‌اند.

روش های جلوگیری از افتادگی گونه

  • کنترل چاقی و لاغری‌های مکرر و پی در پی و همچنین تغذیه‌های غلط که سبب کاهش وزن سریع می‌شوند. 
  • محافظت پوست در مقابل اشعه آفتاب و مصرف ضد آفتاب
  • آبرسانی و حفظ رطوبت پوست
  • کنترل بیماری‌هایی نظیر تیروئید و بیماری‌های هورمونی
  • خواب مناسب
  • کنترل و درمان اضطراب و استرس
  • عدم مصرف الکل و دخانیات

هزینه گونه گذاری

در پاسخ به پرسش مطرح قیمت گونه‌گذاری چقدر است می‌بایست گفت که هزینه گونه‌گذاری با توجه به روش درمانی مورد نظر محاسبه می‌گردد. به طور کلی هزینه روش‌های جراحی از غیر جراحی بالاتر می‌باشد. 
از طریق تماس با کلینیک‌های معرفی شده توسط فایندکلینیک می‌توانید در مورد روش‌های مورد نظر و همچنین قیمت گونه‌گذاری اطلاعات کسب نمایید.

بهترین کلینیک های گونه گذاری

جهت یافتن بهترین دکتر و کلینیک ارائه دهنده روش‌های گونه‌گذاری به بخش آگهی‌ها در سایت مراجعه نمایید و از میان بهترین پزشک‌ها و کلینیک‌ها با توجه به معیارهای انتخابی خود، گزینه مناسب را بیابید.

گونه گذاری در فایند کلینک

فایندکلینیک به عنوان اولین سایت معرفی بهترین کلینیک ها، لیستی کامل از معتبرترین کلینیک‌های ارائه دهنده خدمات کاشت گونه را در اختیارتان قرار می‌دهد. 
با توجه به شهر سکونت و منطقه شما، نزدیکترین و بهترین کلینیک‌ها برای شما نمایش داده می‌شود.

دوران نقاهت گونه گذاری

معمولا کبودی و تورم پس از گذشت چندین ساعت از جراحی ظاهر می‌شوند و شدت آن از روش‌های غیر جراحی کمی بیشتر می‌باشد. اینگونه علائم بسته به واکنش بدن هر فرد پس از چند روز به مراتب کم شده و رفع می‌گردد. 
بخیه‌های حاصل از جراحی معمولا پس از ۱۰ روز کشیده می‌شود و درصورت که از بخیه جذبی استفاده شود هم نیاز به کشیدن نمی‌باشد. 
در روش تزریق چربی معمولا پس از ۴۸ ساعت فرد می‌تواند به انجام امور روزمره خود بپردازند. و تنها می‌بایست از انجام فعالیت‌های شدید بدنی خودداری نمایند. 
معمولا پس از حداکثر ۱۰ روز علائم ظاهری شامل تورم و کبودی ناشی از تزریق فیلر و چربی گونه به طور کامل رفع می‌گردد.

مراقبت های بعد از جراحی گونه گذاری

  • در روشهای جراحی به دلیل ایجاد برش داخل دهان، شستشو و بهداشت دهان بسیار مهم می‌باشد. روزانه می‌بایست چند مرتبه بخیه‌ها را با دهانشویه و آبنک شستشو داد.
  • معمولا پس از جراحی بیمار تا یک هفته می‌بایست آنتی بیوتیک مصرف نماید.
  • استفاده از مسواک نیز از همان روز نخست مجاز می‌باشد.
  • پس از جراحی تا یک هفته از غذاهای مایع و نرم استفاده شود.
  • معمولا پس از جراحی از یک پوشش پارچه‌ای شبیه به ماسک جهت کنترل تورم و همچنین قرارگیری ایمپلنت در محل صحیح خود استفاده می‌شود.
  • استفاده از کمپرس سرد بدون اعمال فشار به کاهش تورم نیز کمک می‌نماید.

مراقبت های بعد از تزریق چربی و ژل در گونه گذاری

  • پس از تزریق ژل و چربی ایجاد تورم و کبودی بسیار طبیعی بوده و به مرور رفع می‌گردد.
  • از مالش و خاراندن موضع مورد نظر و اعمال فشار مانند خوابیدن روی صورت اجتناب نمایید.
  • به طور معمول پس از تزریق دردی حس نخواهید نمود.
  • در صورت بروز درد از داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی مانند ژلوفن و ایبوپروفن استفاده نکنید. تا کبودی و خونریزی افزایش نیابد. جهت کنترل درد از استامینوفن استفاده شود.
  • از مصرف الکل و دخانیات بپرهیزید.
  • آب فراروان میل نمایید.
  • جهت رفع کبودی از کمپرس سرد بدون اعمال فشار استفاده شود.
  • بی‌تحرک نگاه داشتن نواحی تزریق تا حد امکان به نتیجه تزریق کمک می‌نماید.
  • در روزهای ابتدایی از آرایش کردن موضع تزریق پرهیز نمایید.
  • ناحیه تزریق را به آرامی با شوینده‌های ملایم شستشو دهید و تمیز نگاه دارید.
  • تا زمان بهبودی از انجام هرگونه فعالیت تحریک کننده پوست مانند لایه برداری، اسکراب، ماساژ، بند انداختن صورت و… خودداری نمایید.
  • سرما و گرمای شدید می‌تواند تاثیر درمان را کاهش دهد بنابراین از قرارگیری در استخر، حمام داغ، سونا و… و همچنین اسکی و برف بازی و… اجتناب نمایید.
  • از قرارگیری در زیر نور مستقیم آفتاب اجتناب نمایید و از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • انجام فعالیت روزانه پس از یکروز مجاز بوده و تنها فعالیت‌های شدید بدنی و ورزش‌های سنگین می‌بایست به ۲ هفته بعد موکول گردد.

سوالات متداول گونه گذاری

روش های مرسوم گونه گذاری دائمی چیست؟

انواع روش‌های جراحی، شامل پروتز و عمل استخوان گونه از روش‌های دائمی محسوب می‌شوند.

ماندگاری گونه گذاری با تزریق ژل چقدر است؟

بستگی به نوع ژل مصرفی داشته ولی معمولا بین ۱۲ تا ۱۸ ماه تخمین زده می‌شود.

ماندگاری گونه گذاری با تزریق چربی چقدر است؟

ماندگاری این روش به فاکتور‌های مختلفی بستگی داشته ولی به طور کل نسبت به روش تزریق ژل و لیفت با نخ بیشتر است.

ماندگاری گونه گذاری با نخ یا لیفت گونه چقدر است؟

در حالت طبیعی چیزی بین ۱۲ تا ۱۸ ماه و این ماندگاری بسته به شرایط می‌توان کم و زیاد شود.

قیمت گونه گذاری چقدر است؟

به طور کل قیمت گونه‌ گذاری در روش‌های جراحی بیشتر از روش‌های غیر جراحی است. برای استعلام قیمت از بهترین دکتر و کلینیک در این زمینه با ما همراه باشید.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 1823  |
 4.50   از   5/00   از تعداد   6   رای   |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

مراکز گونه گذاری

تهران
امید رحمانی

حجم دهی گونه و صورت با تزریق فیلر و چربی

امید رحمانی
تهران - فرشته
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
آرش نجف بیگی

پروتز گونه و چانه

آرش نجف بیگی
تهران - سعادت آباد
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
نیلفروش زاده

تزریق چربی به نواحی صورت

نیلفروش زاده
تهران - جردن
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
آتریسا

تزریق چربی صورت و دست

آتریسا
تهران - اشرفی اصفهانی
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
امیر دریانی

ترنسفر و تزریق چربی

امیر دریانی
تهران - جردن
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
بهزاد خوروش

پروتز چانه

بهزاد خوروش
تهران - ونک
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
علی جاودانی اصفهانی

ترانسفر و تزریق چربی | پیکر تراشی

علی جاودانی اصفهانی
تهران - شهرک غرب
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
علی جاودانی اصفهانی

پروتز گونه و چانه

علی جاودانی اصفهانی
تهران - شهرک غرب
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

کلینیک ها ContantUs