شنبه 4 دی 1400

پاک کردن تاتوی ابرو و بدن

پاک کردن تاتوی ابرو و بدن
logo

پاک کردن تاتو بدن با لیزر و دستگاه

از گذشته تا به امروز روش های گوناگونی برای پاک کردن تاتو وجود داشته است. برخی از این روش ها کارآمدی لازم را نداشته و یا حتی سبب آسیب رسانی به پوست می گشت. اما امروزه با بهره مندی از یکی از قابلیت های لیزر این امکان فراهم گردیده است تا بدون آسیب به پوست آثار تاتو از پوست حذف گردد.

البته لازم به ذکر است که تخصص و مهارت اپراتور در کنار دستگاه باعث نتیجه دهی می گردد و در صورت عدم مهارت اپراتور امکان آسیب به پوست وجود دارد. از جمله مزیت استفاده از لیزر برای حذف تتو می توان به ایمنی بالا، تعداد جلسات پایین و همچنین توانایی پاک نمودن انوع رنگ اشاره نمود.

پاک کردن تاتو با لیزر

براي مشاهده ديگر کلينيک ها بر روي دکمه زير کليک کنيد:

مشاهده ديگر کلينيک ها

پاک کردن تاتو با لیزر کیو سوئیچ

یکی از بهترین انواع روش ها برای پاک کردن تتو لیزر Q-switched می باشد. کیو سوئیچ در واقع نام یکی از قابلیت های دستگاه لیزر است. دستگاه های دارای این قابلیت با ارسال یک پالس قوی در کسری از ثانیه توانایی جذب به رنگدانه های جوهر تاتو و متلاشی نمودن آن ها را دارد. باقی مانده ذرات ریز جوهر پس از جلسات درمانی بوسیله سیستم بدن دفع می گردد.

طول موج در دستگاه لیزر معمولا متناسب با رنگ تاتو تعیین می گردد. البته رنگ های تیره تاتو به سبب قدرت جذب بالا بیشتر نسبت به درمان پاسخ دهی بهتری دارند. جدیدتر بودن دستگاه ها یکی از فاکتورهای مهمی است که در نتیجه بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

جهت آگاهی کامل از این دستگاه بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

لیزر کیوسوئیچ

 

فیلم پاک کردن تاتو

 

 

 

عکس قبل و بعد از پاک کردن تاتو

عکس قبل و بعد پاک کردن تاتو با لیزر

بهترین روش پاک کردن تاتو ابرو و بدن

روش های گوناگونی برای پاک کردن خالکوبی وجود دارد مانند انواع روش های خانگی پاک کردن تتو که کارآیی لازم را ندارند. و یا روش های سنتی و قدیمی مانند جراحی و برداشتن پوست، استفاده از مواد شیمیایی و... که همگی علاوه بر آسیب رسان بودن پوست، کارآمد هم نمی باشد و نتیجه دهی مطلوبی نخواهد داشت.

بهترین روش لیزر کیوسوئیچ با برند دستگاه معتبر می باشد، که البته در صورت عدم مهارت پزشک و یا اپراتور لیزر امکان صدمه به پوست وجود دارد. بنابراین روش لیزر به همراه پزشک ماهر بهترین روش برای پاک نمودن تتو محسوب می شود.

بهترین روش پاک کردن تاتوی ابرو

پاک کردن تاتو با لیزر چگونه انجام می شود؟

دستگاه لیزر با ایجاد پالس های پرقدرت نانو ثانیه ای و نفوذ به رنگدانه های تتو موجب در هم شکستن آن ها می گردد و در نهایت باعث پاک شدن لایه درم پوست از تتو می شود. ذرات رنگی ریز باقی مانده، جذب بدن شده و به تدریج از طریق سیستم لنفاوی بدن حذف می گردد. بوسیله این روش امکان دارد مقداری از ذرات رنگی در عمق لایه درم باقی بماند اما لایه سطحی یا اپیدرم که قابل مشاهده است کاملا بی رنگ می شود.

 

آیا پاک کردن تاتو با لیزر درد دارد؟

احساس درد هنگام پاک نمودن تتو با لیزر طبیعی می باشد که معمولا به اعمال بی حسی موضعی قابل کنترل می باشد.

 

 

انواع لیزر برای رنگ تاتو

تمامی دستگاه های دارای قابلیت کیوسوئیچ امکان حذف تاتو را نیز دارند. این سیستم قابلیت تولید پالس های قوی و سریع  را دارد که مناسب حذف تاتو می باشد.

برخی دستگاه های دارای قابلیت حذف تاتو:

  • اندی یاگ: توانایی پاکسازی تاتو با رنگ های مختلف را دارد.
  • روبی: مناسب برای پاک نمودن تاتوهایی با رنگ های سبز و آبی روشن
  • الکساندرایت: مناسب پاک نمودن تاتوهای تیره و رنگ های سبز و آبی
پاک کردن تاتوی رنگی با لیزر

چه کسانی می توانند از لیزر برای پاک کردن تاتو استفاده کنند؟

تقریبا تمامی افرادی که به هر دلیلی از ظاهر تاتو خود رضایت ندارند می توانند از لیزر برای پاک نمودن آن استفاده نمایند. البته انتخاب دستگاه برای هر فرد تفاوت دارد. تفاوت در نوع رنگ، عمق نفوذ رنگ در تعیین نوع دستگاه تاثیرگذار می باشد. عواملی که مورد بررسی قرار می گیرد شامل:

  • مدت زمان گذشته از انجام تاتو
  • عمق نفوذ جوهر در پوست
  • محل خالکوبی در بدن
  • شرایط عمومی سلامتی بدن فرد
  • سابقه کلوئید و یا زخم گوشتی
  • بیماری و داروهای مصرفی

لازم به ذکر است در برخی موارد در رنگ تاتوها از فلزاتی نظیر آهن استفاده شده است. که در مواجه با لیزر واکنش نشان داده و موجب تیرگی پوست می گردد. به همین منظور ابتدا روی نقطه کوچکی تست انجام می شود تا از این موضوع اطمینان حاصل گردد.

همچنین به سبب روشن شدن پوست در موضع درمان شاید برای افراد با پوست تیره این روش خوشایند نباشد. البته به مرور زمان آثار تغییر رنگ کمرنگ نیز می گردد.

در افراد دارای پوست خیلی نازک و حساس امکان بروز تحریک پوستی و تاول می باشد.

خانم های باردار و شیرده و افراد دارای مشکل سیستم ایمنی کاندیدای مناسب برای لیزر نمی باشد.

 

 

عوارض پاک کردن تاتو با لیزر

امکان بروز عوارض در هر روش درمانی وجود دارد، بنابراین عواملی پیش از درمان باید مورد بررسی قرار گیرد. مانند نوع پوست، انتخاب مناسب لیزر، مهارت پزشک و...

لیزر های دارای فناوری لازم جهت حذف تتو دارای ایمنی بالایی می باشند، و از جمله عوارض می توان به تغییر رنگ پوست و ایجاد لک تیره و روشن اشاره نمود که طی 6-12 ماه رفع می گردند.

در صورت انجام درمان توسط افراد فاقد مهارت و تخصص احتمال بروز آسیب پوستی و سوختگی، ایجاد زخم و تغییر در بافت پوستی نیز وجود دارد.

عوارض پاک کردن تاتو با لیزر

آیا لیزر به بافت های اطراف ناحیه درمان آسیب می رساند؟

در صورت انجام درمان در کلینیک معتبر و توسط پزشک با مهارت بالا هیچ گونه آسیبی به پوست و بافت اطراف وارد نمی شود. پزشک ابتدا شرایط پوستی و بدنی فرد و همچنین نوع تاتو را بررسی می نماید و سپس اقدام به اعمال لیزر می نماید.

 

تعداد جلسات لازم برای پاک کردن تاتو با لیزر

تعداد جلسات بر مبنای رنگ لیزر، محل قرارگیری در بدن و زمان انجام لیزر تعیین می گردد که به طور میانگین بین 2 الی 11 جلسه به طول می انجامد. بین جلسات درمانی معمولا حدود 40 روز فاصله جهت ترمیم پوست و پاک سازی رنگدانه های تاتو وقفه ایجاد می گردد.

 

مراقبت های بعد از پاک کردن تاتو با لیزر

  • پس از جلسه درمانی موضع درمان با پماد مخصوص پوشانده می شود.
  • تا 48 ساعت از هرگونه مواد و پمادهای تحریک کننده پوست مانند لایه بردارها و غیره نباید استفاده شود.
  • استحمام یک روز بعد بلامانع است اما روی محل درمان نباید لیف کشیده شود.
  • در صورت بروز زخم، از دستکاری آن پرهیز نمایید و فرصت دهید 4-5 روز بعد ترمیم شود.
  • تا یک ماه و نیم در معرض نور مستقیم خورشید و انواع روش های برنزه کننده قرار نگیرید.
  • از ضد آفتاب با SPF بالای 30 استفاده نمایید.

 

هزینه پاک کردن تاتو با لیزر

قیمت پاک نمودن تتو با لیزر با توجه به نوع دستگاه، تعداد جلسات لازم و... تعیین می گردد. در جلسات مشاوره پس از بررسی تتو توسط پزشک و انتخاب درمان، هزینه و تعداد جلسات لازم مشخص می گردد. جهت دریافت اطلاعات کلینیک های ارائه دهنده این خدمات به لیست آگهی های فایندکلینیک مراجعه نمایید و کلینیک مورد دلخواه خود را بیابید.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 678  |
 5.00   از   5/00   از تعداد   4   رای   |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

مراکز پاک کردن تاتو

تهران
علی رمضانی

پاک کردن تاتو با لیزر کیو سوئیچ

علی رمضانی
تهران - ولیعصر
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
آتریسا

پاک کردن تتو با لیزر کیو سوییچ

آتریسا
تهران - اشرفی اصفهانی
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

کلینیک ها ContantUs