سه شنبه 5 بهمن 1400

آنزیم بهتر است یا پلاسما جت

آنزیم بهتر است یا پلاسما جت
logo

مقایسه آنزیم و پلاسما جت

تزریق آنزیم بینی و پلاسما جت بینی دو روش متداول برای کوچک کردن، فرم دهی و لیفت بینی می‌باشند. هر کدام از این این روش‌ها خصوصیات، مزایا و معایب خاص خود را داشته که می‌توانند برای گروهی خاص مناسب باشند. در این مقاله به بررسی و مقایسه تمام جوانب این دو روش درمانی پرداخته و کاندیدای مناسب برای هر کدام را مشخص می‌کنیم.

آنزیم بهتر است یا پلاسما جت

 

معرفی تزریق آنزیم بینی

این روش یکی از روش‌های نوین کوچک کردن بینی است. که در آن با تزریق آنزیم هیالاز یا هیالورانیداز و گاهی به همراه هیدروکسی آپاتیت کلسیم به بافت روی بینی، چربی‌ها و بافت پروتئنی روی آن را هدف قرار می‌دهند. که در نتیجه باعث تحلیل این بافت‌ها و نتایجی چون کوچک‌سازی بینی می‌شود. برای این تزریق نیازی به بی‌هوشی نیست و تنها با بی‌حسی موضعی درمان انجام می‌شود.

برای کسب آگاهی و اطلاعات بیشتر در مورد تزریق آنزیم کوچک کننده بینی بر روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید.

 

براي مشاهده ديگر کلينيک ها بر روي دکمه زير کليک کنيد:

مشاهده ديگر کلينيک ها

 

معرفی پلاسما جت بینی

در پلاسما جت بینی که با دستگاهی به همین نام با ایجاد یک قوس گازی کوچک یونیزه توسط قلم مخصوص انجام می‌شود. این قلم جریان الکتریکی با فرکانس بالا در نقاط کوچک از پوست بینی ایجاد می‌کند. گرمای منتقل شده این فرآیند باعث سوزاندن نقاط ریز از لایه‌های سطوح بالا پوست می‌شود. که در عمل باعث تحریک کلاژن سایزی و بازسازی پروتئین‌های پوستی می‌شود.

پس از انجام هر جلسه پلاسما، زخم‌های ریزی بر روی پوست بینی ایجاد شده که طی دو هفته بعد از بهبود پوست شاهد نتایج اولیه لیفت پوست در این ناحیه هستیم. هر جلسه پلاسما جت زمانی حدود نیم ساعت به طول می‌کشد. و معمولا چیزی بین یک تا سه جلسه در بازی‌ای دو هفته‌ای نیاز است. 

در نهایت این روش باعث لیفت و کشیدگی، جوانسازی پوست در این ناحیه می‌شود. این روش با بی‌حسی موضعی همراه است. 

برای کسب آگاهی و اطلاعات کامل‌تر در زمینه پلاسما جت بینی روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید.

 

کاندیدای مناسب برای تزریق آنزیم و پلاسما جت

همان طور که اشاره شد تزریق آنزیم باعث تجزیه و تحلیل بافت‌های پروتئینی پوست شده، لذا این روش برای افراد دارای بینی‌های گوشتی مناسب‌تر است. به بینی‌هایی که دچار تجمع چربی بسیار زیادی هستند بینی گوشتی گفته می‌شود. 
پس آنزیم برای کاهش سایز بینی، رفع برآمدگی‌های ناشی از تجمع چربی، و تنظیم‌عدم تقارن، سربالا کردن و فرم دهی قسمت فوقانی گوشتی بینی و ایجاد تقارن در آن کاربرد دارد. 

شایان ذکر است که اگر به بینی خود فیلر یا ژل از نوع اسید هیالورنیک تزریق کرده و از نتیجه حاصل رضایت ندارید؛ تزریق بینی می‌تواند روش مناسبی برای خنثی‌سازی این ژل باشد. 

در پلاسما جت بر خلاف آنزیم بافت‌های پروتئینی بالاتر و سطحی‌تر پوست هدف قرار می‌گیرد. پس اگر دچار افتادگی بینی مختصر هستید پلاسما جت به دلیل لیفت بینی می‌تواند روشی موثر باشد.

پلاسما جت یا آنزیم

تزریق آنزیم و پلاسما جت برای چه کسانی مناسب نیست؟

این دو روش برای افراد با بینی غوز دار و استخوانی و دارای اشکال در ساختار استخوان بینی مناسب نیست. همچنین بانوان باردار، اشخاصی که دچار عفونت در ناحیه بینی هستند از لیست واجدین شرایط خارج می‌شوند. از دیگر گروه‌های نامناسب برای این دو روش می‌توان به:

  • افراد زیر 18 سال
  • کسانی که دارای تقص سیستم ایمنی بدن می باشند.
  • افراد دارای حساسیت به آنزیم
  • افرادی که هر گونه ایمپلنت فلزی داخل بدن خود دارند مناسب پلاسما نیستند.

اگر حساسیت پوستی و هر گونه بیماری زمینه‌ای دارید به پزشک خود اطلاع دهید.

به طور کل پزشک بهترین شخص برای تشخیص واجدین و کاندیدای مناسب این دو روش می‌باشد.

 

تفاوت مزایا و معایب پلاسما جت و تزریق آنزیم

پلاسما بدون جراحی و نیاز به سوزن است. 

پلاسما جت بینی روش کم‌تر تهاجمی نسبت به آنزیم می‌باشد. 

اگر  دارای افتادگی جزئی هستید با مشورت پزشک پلاسما گزینه مناسبی برای شماست. 

در نقطه مقابل تزریق آنزیم سطح پایین‌ترین از سلول‌های پروتئینی را هدف قرار می‌دهد. 

اگر دارای ایراد‌های کوچک در بافت پروتئینی بینی هستید آنزیم بینی می‌تواند گزینه مناسب برای شما باشد. 

آنزیم بر خلاف پلاسما جت باعث تجزیه پروتئین‌های بینی می‌شود. 

هر دو روش تا حدودی مقرون به صرفه، سریع و آسان می‌باشند. 

هر دو روش باعث فرم دهی جزئی بینی می‌شوند. 

نیازی به تغییر و دستکاری‌های بزرگ در آناتومی بینی افراد نیست. 

در مورد معایب این دور روش لازم به ذکر است که نتایج و آثار این دو روش کم‌تر از جراحی بینی است. لذا ممکن است شخص پس از گذراندن جلسات تغییرات چشم گیری را تجربه نکند. 

از دیگر معایت آنزیم بینی می‌توان به ریسک بالای عواض آن اشاره کرد، که با انتخاب درست پزشک متخصص و مجرب در این زمینه می‌توان این ریسک را به حداقل رسانید.

 

عوارض آنزیم و پلاسما جت

باید در نظر داشته که ریسک بروز عوارض در آنزیم بینی کمی بالا می‌باشد. زیرا این امر نیاز به تجربه و تخصص بالا دارد. با تزریق در ناحیه اشتباه و دوز اشتباه می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را به بار آورد. از جمله این عوارض آسیب به بافت و نکروز بینی می‌باشد.

بنابر این انتخاب صحیح پزشک متخصص و کلینیک معتبر در انجام این امر بسیار ضروری است. در ادامه و با رعایت این شرط مهم باید گفت که به طور کل آنزیم بینی برای بدن انسان عوارض شدیدی نداشته و تنها مواردی از عوارض تورمی و حساسیتی گذارش شده است. که این عوارض نهایتا پس از گذشت یک هفته از بین می‌رود.

در مورد عوارض پلاسما جت بینی نیز باید گفت که این روش کم تر تهاجمی و کم ریسک تر از آنزیم است. به طور کل برای این روش عوارض بلند مدتی گزارش نشده و بیشتر مربوط به تورم و قرمزی سوزش نواحی می باشد. اثر این عوارض کوتاه مدت نهایتا تا دو هفته از بین می رود.

همچنین احتمال بروز لکه های پوستی پس از بهبود جای زخم ها وجود داشته که با گذر زمانی کوتاه و با لایه برداری صحیح پوست می توان آن را رفت نمود.

 

فرق ماندگاری پلاسما جت و آنزیم بینی

این دو روش جزو روش‌های دائمی و مادام العمر محسوب نمی‌شوند. لذا سبک زندگی و تغذیه فرد تاثیر مستقیمی در مانایی تاثیرات این دو دارد. به طور کل ماندگاری این دو روش چیزی حدود ۲ تا ۵ سال بسته به شرایط می‌باشد. همچنین چاقی مفرط و بارداری می‌تواند اثر و ماندگاری این دو رو کاهش دهد. ماندگاری پلاسما جت کمی کمتر از آنزیم می‌باشد.

مواردی مثل تغذیه، مصرف الکل و دخانیات، مسائل وراثتی، میزان قرار گرفتن در معرض آفتاب می‌تواند در ماندگاری پلاسماجت تاثیر مستقیم داشته باشد.

بر خلاف جراحی بینی کلیه روش های غیر تهاجمی کوچک سازی و تغییر فرم بینی ماندگاری دائم ندارند.

 

انتخاب درست بین آنریم و پلاسما جت

پیش از هر چیز نسبت به هر دو روش مزایا و معایت و عوارض، ماندگاری آن آگاهی کامل کسب کنید. سپس با چند پزشک متخصص مشورت کرده و طی این فرآیند اهداف و انتظارات خود را بیان کنید. از پرسیدن سوال از پزشک نهراسید، زیر وظیفه وی پیش از هر چیز ارائه مشاوره کامل و انتقال احساس آرامش و امنیت به شماست. در نظر داشته باشید که انتخاب بهترین پزشک ایمنی و صحت درمان شما را تضیمن می‌کند. همچنین ریسک‌ها و مخاطرات احتمالی آن را به حداقل می‌رساند.

 

فرق هزینه آنزیم و پلاسما جت بینی

هزینه این دو روش بسته به شرایط، تعرفه‌های کلینیک، مواد مصرفی و معاینات پیش از جلسات درمانی دارد. ولی به طور کل هزینه این دو روش نزدیک به هم و با در نظر گرفتن شرایط و اهداف خود از درمان مقرون به صرفه‌تر از جراحی بینی می‌باشد.

همچنین هزینه هر جلسه پلاسما کمی کمتر از آنزیم است. برای کسب اطلاعات دقیق و استعلام قیمت این روش ها، بر روی دکمه مستطیلی سرخابی رنگ سمت چپ پایین صفحه با عنوان کلینیک‌ها کلیک کنید. سپس بر روی کادر آگهی مورد نظر کلیک کرده تا اطلاعات تماس و شبکه‌های اجتماعی کلینیک را مشاهده نمایید.

 

بهترین پزشک و کلینیک پلاسما جت و آنزیم بینی

به طور کل بهتر است پس از آشنایی با هر روش با چند پزشک متخصص مشورت کرده و بهترین تصمیم را برای زیبایی خود داشته باشید.

مفتخریم که در فایند کلینیک به معرفی بهترین دکتر و کلینیک‌ها در زیمینه آنزیم بینی و پلاسما جت بینی بپردازیم. در فایند کلینیک می‌توان با توجه به موقعیت مکانی نزدیک‌ترین کلینیک‌ها به خود را پیدا کنید.

لازم به ذکر است راه‌های مقایسه و انتخاب کلینیک بالاتر در بخش مربوط به هزینه این دور روش یاد شده است.

تفاوت آنزیم بینی و پلاسما جت

سوالات متداول تفاوت آنزیم بینی و پلاسما جت

برای پلاسما جت و آنزیم بینی به چند جلسه درمانی نیاز است؟

برای پلاسما جت معمولا یک تا سه جلسه، در فاصله زمانی بین ۵ روز تا یک هفته بابت میان جلسات. برای آنزیم معمولا بین دو تا شش جلسه در فواصل یک تا دو هفته ای.

نتایج آنزیم بینی و پلاسما جت بینی تا چه مدت قابل مشاهده است؟

برای مشاهده نتایج مطلوب آنزیم معمولا تا سه هفته و برای مشاهده نتایج اولیه پلاسما معمولا پس یک تا دو جلسه.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 10624  |
 4.70   از   5/00   از تعداد   23   رای   |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

آگهی های مرتبط با آنزیم بهتر است یا پلاسما جت

تهران
زینب فرخ

تزریق آنزیم برای بینی

زینب فرخ
تهران - گیشا
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
آتریسا

پلاسماجت

آتریسا
تهران - اشرفی اصفهانی
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
گلشید

پلاسماجت

گلشید
تهران - شهرک غرب
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

کلینیک ها ContantUs