پنج شنبه 19 اسفند 1400

آیا لیزر موهای کرکی امکان پذیر است؟

آیا لیزر موهای کرکی امکان پذیر است؟
logo

موهای نازک و کرکی همانطور که از نام آن ها مشخص است موهایی هستند که ظریف تر و همچنین کم رنگ تر و نرم تر از موهای عادی هستند. این مدل موها عموما در صورت، بازو، شکم، کمر و سایر نقاط بدن وجود دارند. در مورد لیزر موهای کرکی و نازک چالش های فراوانی وجود دارد. ما در این مقاله به طور کامل این مبحث را مورد بررسی قرار می دهیم و دستگاه های مناسب این نوع از موها را معرفی می نماییم.

آیا لیزر برای موهای کرکی مناسب است؟

به طور کلی اساس کار لیزر موهای زائد جذب انرژی لیزر از طریق رنگدانه های فولیکول مو می باشد. این بدان معناست که هر چه مو ضخیم تر و تیره تر باشد (اصطلاحا رنگدانه بیشتری) داشته باشد لیزر جوابدهی مناسب تری دارد. انرژی لیزر از طریق رنگدانه ها جذب و حرارت آن موجب از بین رفتن فولیکول و پیاز مو می شود. بنابراین رشد مو متوقف می شود. حال هرچه موها نازک تر و روشن تر باشد جذب انرژی لیزر مشکل تر بوده و نتیجه بخش نخواهد بود.

موهای کرکی

موهای کرکی بور و سفید مناسب لیزر نمی باشند. جهت مشخص شدن این موضوع که کاندیدای مناسبی برای لیزر هستید حتما می بایست با پزشک متخصص مشورت نمایید تا پس از بررسی شرایط پوست و موی شما توصیه لازم را به انجام یا عدم انجام لیزر ارائه نماید.

از بین بردن موهای کرکی بدن و صورت با لیزر

موهای کرکی صورت و بدن در صورتی که سفید و خیلی بور نباشند با استفاده از دستگاه های لیزر خاص امکان درمان دارند. تمامی دستگاه های لیزر قابلیت از بین بردن موهای کرکی را ندارند و استفاده از این دستگاه می تواند علاوه بر عدم جوابدهی به لیزر موجب افزایش ضخامت مو و یا آسیب به پوست هم گردد.

چندین دستگاه و تکنولوژی برای لیزر موهای کرکی و نازک وجود دارد. برخی دستگاه های دارای طول موج الکساندرایت مانند دکا و کندلا در مدل های خاص، دستگاه مدیواستار اسکپیون، الکترولیز، IPL، کرم آمپولوریتین از جمله تکنولوژی ها و روش هایی هستند که برای موهای کرکی استفاده می شوند.

البته لازم به ذکر است لیزر موهای نازک و کرکی نسبت به سایر موها پروسه طولانی تر دارد و تعداد جلسات بیشتری نیاز داراد.

لیزر موهای کرکی شکم

آیا لیزر موهای کرکی بلوند، قرمز یا خاکستری امکان پذیر است؟

همانطور که ذکر کردیم لیزر موهای نازک و کرکی در صورتی موثر است که موها تیره باشد. موهای قرمز و خاکستری ملانین کافی برای جذب انرژی لیزر را ندارند. در برخی موارد لیزر موهای روشن تنها می تواند رشد موها را کاهش دهد.

چه دستگاهی برای لیزر موهای کرکی مناسب است؟

  • لیزر الکساندرایت مجهز به تکنولوژی کیوسوئیچ (با ایجاد پالس های سریع و کوتاه)

این تکنولوژی در برخی برند دستگاه های جدید مانند کندلا و دکا وجود دارد. لیزر الکس برای افراد با پوست روشن و موی تیره تاثیرگذاری مثبتی دارد.

  • لیزر مدیواستار اسکلپیون محصول مشترک برند کمپانی زایس و مدیواستار آلمانی

این دستگاه برای تمامی افراد با هر رنگ پوست و ضخامت مو دارای کارآیی می باشد و تنها کافیست فولیکول مو دارای رنگدانه باشد.

  • الکترولیز یک تکنولوژی ترکیبی از لیزر و فرکانس رادیویی

در این تکنولوژی بر خلاف لیزر که رنگدانه های را هدف قرار می داد، سلول های موجود در فولیکول مو مورد هدف قرار می گیرد و تخریب می گردد. بنابراین این روش مناسب هر طیف رنگ پوست و مویی می شود. البته سرعت کار و زمان جلسه درمانی طولانی تر از لیزر می باشد.

  • IPL که در واقع لیزر نیست بلکه نوعی پرتو تقویت شده می باشد.

این تکنولوژی در واقع همان است که در دستگاه های لیزر خانگی استفاده می شود. در واقع کاربرد آن در کاهش سرعت رشد مو می باشد.

بهترین لیزر برای موهای کرکی

از بهترین دستگاه های لیزر موهای کرکی که اثر بخشی مناسبی دارند می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • لیزر الکساندرایت موجود در برخی دستگاه های جدید برندهایی نظیر دکا و کندلا ( در افراد با پوست روشن و موی تیره تاثیرگذاری دارد)

نکته! لازم به ذکر است تمامی دستگاه های دارای لیزر الکساندرایت قابلیت استفاده برای موهای کرکی را ندارند.

  • دستگاه مدیواستار اسکلپیون ( این دستگاه تمام ویژگی های لیزر های الکساندرایت، دایود و اندی یاگ را یکجا دارد البته با طول موج کمتر از اندیاگ که عوارض تغییر رنگدانه پوست تیره و ایجاد لک و سوختگی را ندارد)
بهترین لیزر برای موهای کرکی

تعداد جلسات لازم برای لیزر موهای کرکی چقدر است؟

به طور معمول تعداد جلسات لازم برای موهای کرکی کمی بیشتر از لیزر موهای معمولی می باشد. معمولا بین 8 الی 12 جلسه و شاید بیشتر نیاز به درمان وجود خواهد داشت.

فاصله بین جلسات برای لیزر موهای کرکی چقدر است؟

تشخیص چرخه ی رشد موها در تعین حد فاصل بین جلسات لیزر موهای کرکی تاثیرگذار است. چرخه رشد مو توسط متخصص تعیین می گردد و معمولا هر 2 الی 4 هفته یکبار درمان تکرار می شود.

آیا لیزر موهای کرکی را ضخیم می کند؟

تمامی موهای کرکی قابلیت لیزر را ندارند و معمولا موهایی که فاقد رنگدانه و سفید هستند مناسب لیزر نیستند.

در برخی موارد ضخیم شدن موها پس از لیزر مشاهده می شود. در این مورد ابتدا می بایست ذکر کنیم که پیش از لیزر باید توسط پزشک معاینه شوید و مشاوره انجام دهید تا مشخص شود کاندیدای مناسبی برای لیزر هستید یا خیر.

و همچنین در برخی موارد به دلیل عدم دانش و تجربه اپراتور و تنظیم نادرست شدت انرژی لیزر، فرکانس و تعداد پالس ها امکان ضخیم شدن موهای کرکی پس از لیزر وجود دارد.

لیزر موی کرکی

الکترولیز برای موهای کرکی بهتر است یا لیزر؟

از هر دو روش برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود. از جمله تفاوت میان این دو روش شامل:

  • جذب انرژی در لیزر توسط رنگدانه ها می باشد بدین منظور در افراد با پوست تیره جذب با اختلال و گاها آسیب به پوست همراه است و جوابدهی مثبت در افراد با پوست روشن و موهای تیره می باشد. اما در الکترولیز جذب انرژی از طریق سلول های موجود در فولیکول مو می باشد. بنابراین رنگ پوست و مو اهمیتی ندارد و برای همه قابل استفاده می باشد.
  • مدت زمان جلسات درمانی در الکترولیز طولانی تر از لیزر می باشد. در واقع برتری لیزر راحتی و سرعت آن می باشد. در نتیجه شاید لیزر روش مناسب تری برای حذف موهای کرکی باشد.

عوارض لیزر موهای کرکی

چنانچه لیزر موهای کرکی به درستی و توسط دستگاه مناسب و اپراتور با تجربه و مهارت انجام شود عوارضی در پی نخواهد داشت.

اما در صورت عدم رعایت شرایط فوق امکان ضخیم شدن مو، آسیب به پوست وجود دارد.

همانطور که ذکر نمودیم لیزر رنگدانه های موهای کرکی را هدف قرار می دهد و چنانچه رنگدانه های موی شما کم باشد علاوه بر عدم نتیجه دهی امکان بروز سوختگی و زخم دائمی روی پوست وجود دارد.

بنابراین توصیه می شود حتما پیش از انجام لیزر با یک پزشک متخصص مشاوره انجام دهید.

آیا لیزر موهای کرکی درد دارد؟

دستگاه های جدید عموما به سیستم خنک کننده مجهز هستند که تا حد زیادی احساس درد هنگام لیزر را کاهش می دهد و تنها شاید در هنگام لیزر موهای کرکی سوزش خفیفی احساس شود که قابل تحمل است.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 2074  |
 5.00   از   5/00   از تعداد   5   رای   |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs