سه شنبه 10 اسفند 1400

چرا لیزر جواب نمیده؟ علت جواب نگرفتن از لیزر

چرا لیزر جواب نمیده؟ علت جواب نگرفتن از لیزر
logo

لیزر موهای زائد از جمله روش های نوین جایگزین استفاده از ژیلت و انواع وسیله های اصلاح می باشد. بسیاری از افراد پس از گذراندن جلسات لیزر خود شاهد عدم رشد موهای زائد خود خواهند بود. اما در برخی موارد فرد با رشد مجدد مو در نواحی لیزر شده مواجه می گردد. این مشکل دلایل گوناگونی دارد که در این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم.

چرا لیزر موهای زائد جواب نمی دهد؟

عدم جوابدهی به لیزر مو و بازگشت رشد موها دلایل گوناگونی دارد. همانطور که می دانید لیزر موهای زائد بسته به نوع پوست مو با سه طول موج لیزر الکساندرایت، دایود و اندیاگ انجام می شود. عدم استفاده درست از دستگاه مناسب با پوست و مو فرد و یا برخی مشکلات زمینه ای و مواردی دیگر می تواند موجب رشد مجدد موها و عدم جوابدهی لیزر شود. در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

چرا لیزر موهای زائد جواب نمی دهد

علت جواب نگرفتن از لیزر موهای زائد

جواب نگرفتن از لیزر موهای زائد علل گسترده و مختلفی می تواند داشته باشد که در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

علت های هورمونی

سوالی که پیش می آید این است که چرا از لیزر نتیجه نمیگیریم؟ وجود برخی بیماری های هورمونی که به هم ریختگی هورمونی را به همراه دارد و همچنین تیروئید یکی از عوامل جواب نگرفتن از لیزر موهای زائد می تواند باشد. پس حتما در این صورت چکاب کامل را انجام دهید.

حتی علت وجود برخی موهای زائد ضخیم در بدن و صورت می تواند زمینه هورمونی داشته باشد. لازم است بدانید لیزر بر موهای زائد بر پایه مشکلات هورمونی تاثیری ندارد.

وجود برخی بیماری ها مانند سندروم تخمدان پلی کیستیک، تومور و بیماری های غده فوق کلیه، دلایل ژنتیکی و ارثی، تیروئید، افزایش تستوسترون پس از یائستگی و... می تواند موجب رشد موهای زائد و عدم نتیجه گیری نیز گردد.

 

براي مشاهده ديگر کلينيک ها بر روي دکمه زير کليک کنيد:

مشاهده ديگر کلينيک ها

 

علت جواب ندادن لیزر

علت های مربوط به برند دستگاه

برخی دستگاه ها دارای طیفی از طول موج ها نوری هستند و طول موج مشخصی مانند لیزرهای الکس، دایود و اندی یاگ ندارند.

این لیزرها پس از تابش به سطح پوست، فولیکول مو را تحت تاثیر قرار داده و موجب تخریب آن می گردد. در صورتی که دستگاه های بر پایه نور قدرت نفوذ کمتری دارند و امکان دارد به فولیکول مو در برخی موارد نرسند. دستگاه های IPL از جمله دستگاه های بر پایه نور هستند که معمولا موجب طولانی تر شدن دوره خواب مو می شوند. و ممکن است پس از چندماه رشد مو به حالت اولیه باز می گردد.

همچنین انواع دستگاه ها با برند های متفرقه چینی که در برخی کلینیک ها مورد استفاده قرار می گیرد می تواند کارآیی لازم را نداشته باشد.

جواب ندادن لیزر و برند دستگاه

علت های مربوط به طول موج لیزر (نوع فناوری)

سه فناوری موجود در لیزر شامل الکساندرایت با طول موج 755 نانومتر، دایود با طول موج 810 نانومتر و اندیاگ با طول موج 1064 نانومتر می باشد. هر یک از این موارد مناسب رنگ پوست و موهای متفاوتی می باشد. بدین منظور انتخاب درست دستگاه بر اساس پوست و موی شما در جوابدهی لیزر و همچنین عدم آسیب به پوست بسیار موثر می باشد.

به تناسب مو و پوست شما انتخاب درجات پایین تر طول موج موجب عدم جوابگیری و انتخاب درجات بالا موجب آسیب به پوست و عارضه می گردد.

بنابراین همواره برای لیزر به مراکز معتبر و دارای دستگاه های با برند معتبر مراجعه نمایید.

اینجا لینک به صفحه لیزرها که داریم و توش نوشتیم چه لیزری برای چه کسی مناسبه بده.

علت های مربوط به نوع مو و نوع پوست

مکانیزم تمامی لیزر ها جذب از طریق رنگدانه های فولیکول مو می باشد. بنابراین لیزر روی موهای تیره و پوست روشن بهترین تاثیر را دارد. معمولا نتیجه لیزر در موی کرکی و روشن ایده آل نمی باشد. برای موهای کرکی معمولا از IPL و یا لیزر الکساندرایت در تعداد جلسات بالا استفاده می شود که شاید تا حدودی نتیجه دهی داشته باشد.

این نکته را مد نظر داشته باشید که لیزر موهای کرکی در برخی افراد می تواند موجب تیره و ضخیم شدن موها پس از رشد و نتیجه عکس شود. بنابراین پیش از لیزر حتما می بایست مورد معاینه پزشک قرار بگیرید تا روش درست اتخاذ گردد.

علت های مربوط به تجربه پزشک

تجربه و مهارت پزشک کمک می کند بهترین دستگاه برای لیزر موهای زائد شما با توجه به طیف رنگی پوست و ضخامت مو انتخاب شود. استفاده از لیزر نامناسب می تواند منجر به عدم پاسخگویی و تاثیرگذاری درمان شود.

همچنین مهارت پزشک در تنظیمات دستگاه و نحوه انجام لیزر مو در نتایج لیزر موهای زائد تأثیرگذار است.

جواب ندادن لیزر و مهارت پزشک

علت های مربوط به داروهای مصرفی

استفاده از برخی داروها مانند کورتیزون خوراکی، فنی توئین، ماینوکسیدیل و تستوسترون و برخی داروهای هورمونی دیگر می تواند موجب عدم جواب گرفتن از لیزر شود.

برخی داروها می تواند موجب تداخل با لیزر شود. به عنوان مثال دوز خاصی از راکوتان، یا برخی آنتی بیوتیک ها و...

بنابراین در صورت مصرف هرگونه دارو با پزشک مشورت نمایید تا در صورت لزوم جلسات لیزر به بعد از دوره مصرف دارو موکول شود.

علت های مربوط به تعداد جلسات

مو به طور کلی شامل چهار مرحله رشد می باشد که در هر فرد مدت زمان آن مطابق با الگوی رشد منحر وی می باشد.

  • آناژن (مرحله رشد مو)
  • کاتاژن (مرحله انتقالی)
  • تلوژن (مرحله استراحت)
  • اگزوژن (مرحله ریزش)

لیزر موهای زائد در هر جلسه فقط روی موهایی که در چرخه و یا فاز رشد (آناژن) قرار دارد تاثیر می گذارد. بنابراین پس از جلسات اولیه لیزر شاهد رشد مو خواهیم بود که در واقع این موها همان موهایی هستند که در مرحله غیر رشد و استراحت قرار داشتند بنابراین لیزر روی آن ها تاثیری نداشته است. و این می تواند دلیل نریختن مو بعد از لیزر که برخی افراد از آن شکایت دارند باشد. نگران نباشید با تکرار جلسات اکثر موهای زائد در فاز رشدشان مورد هدف قرار می گیرند و این موها معمولا پس از 1 الی 2 هفته شروع به ریزش می کنند.

جواب ندادن لیزر و تعداد جلسات

علت های مربوط به فاصله بین جلسات

فواصل زمانی بین جلسات و تکرار آن به منظور قرارگیری تمام موها در فاز رشد می باشد. زیرا لیزر تنها بر روی موهای در فاز رشد تاثیر می گذارد. فواصل معمولا برای موهای بدن 2 ماه و برای صورت  1 ماه تعیین می شود.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد بین 4 الی 12 جلسه می باشد که در اکثر خانم ها این تعداد بین 4 الی 8 جلسه کافی است.

در واقع تا زمانی که تنها 20 الی 30 درصد از موهای نازک و کرکی شما باقی ماند زمان پایان جلسات لیزر می باشد. تکرار جلسات یادآوری بستگی به زنتیک و جنس مو هر فرد دارد. در صورتی که شاهد بیشتر شدن موها بودید بعد از 6 ماه الی 1 سال یک جلسه یادآوری نیاز می باشد.

نتیجه گیری

جهت تشخیص درست توسط پزشک متخصص مجرب و انتخاب مناسب ترین درمان و دستگاه تنها به کلینیک های معتبر مراجعه نمایید. زیرا پزشک مجرب با بررسی نوع پوست و موی شما مناسب ترین راهکار را در اختیار شما قرار خواهد داد.

 سوالات متداول:

 

علت جواب ندادن لیزر موهای زائد:

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا ممکن است از لیزر موهای زائد نتیجه نگیرید. برخی از این دلایل عبارتند از:

  • رنگ مو و پوست شما: لیزر موهای زائد برای موهای تیره که دارای ملانین بیشتری هستند، بهتر عمل می کند. اگر پوست شما روشن و موهایتان بور و نازک هستند، لیزر ممکن است کمتر موثر باشد.
  • ضخامت موهای شما: لیزر موهای زائد برای موهای ضخیم بهتر عمل می کند. اگر موهای شما نازک هستند، لیزر ممکن است کمتر موثر باشد.
  • طول موهای شما: لیزر موهای زائد برای موهایی که 4 تا 5 میلی متر طول دارند، بهترین کارایی را دارد. اگر موهای شما کوتاه تر یا بلندتر از این مقدار هستند، لیزر ممکن است کمتر موثر باشد.
  • چرخه رشد موهای شما: لیزر موهای زائد فقط بر روی موهایی که در مرحله رشد خود قرار دارند، موثر است. اگر موهای شما در مرحله استراحت یا ریزش خود قرار دارند، لیزر نمی تواند آنها را از بین ببرد.
  • سابقه پزشکی شما: برخی از شرایط پزشکی می توانند بر اثربخشی لیزر موهای زائد تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، اگر به بیماری پوستی مانند لوپوس مبتلا هستید، ممکن است لیزر برای شما مناسب نباشد.
  • دستگاه لیزر: استفاده از دستگاه لیزر با کیفیت پایین می تواند منجر به نتایج نامطلوب شود.
  • تجربه تکنسین: تجربه تکنسین لیزر نیز می تواند بر نتایج تأثیر بگذارد.
این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 8558  |
 4.70   از   5/00   از تعداد   10   رای   |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

مراکز لیزر موهای زائد

تهران
نیلفروش زاده

لیزر موهای زائد با دکتر نیلفروش زاده

نیلفروش زاده
تهران - جردن
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
آتریسا

لیزر مو با برند معتبر دستگاه در آتریسا

آتریسا
تهران - اشرفی اصفهانی
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
گیتا مجیدزاده

لیزر موهای زائد

گیتا مجیدزاده
تهران - ولنجک
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

کلینیک ها ContantUs