شنبه 28 اسفند 1400

درمان چین و چروک پیشانی

درمان چین و چروک پیشانی
logo

چین های روی ناحیه پیشانی که عمدتا بصورت افقی نمایان می گردند، تحت عوامل گوناگونی ایجاد می گردند. از جمله عوامل بسیار مهم شامل افزایش سن و کاهش انعطاف پذیری پوست می باشد. در این مطلب به بررسی کلیه دلایل ایجاد، پیشگیری و درمان خطوط پیشانی می پردازیم.

چین و چروک پیشانی چیست؟

خطوط پیشانی شامل خط های افقی ناحیه بالای ابرو و پیشانی می باشد. این خطوط تحت تاثیر عوامل گوناگونی ایجاد می شود. لازم به ذکر است پیری پوست می تواند فارق از افزایش سن ایجاد گردد. عدم مراقبت های ضروری و انجام بیش از حد برخی حرکات عضلات عاملی بر ایجاد چروک های پوستی می باشد.

چین و چروک پیشانی زمانی که در لایه های اپیدرم و درم فوقانی ایجاد گردد شاما خطوط ظریف و با عمق سطحی تا متوسط می باشند. پس از پیشرفت این خطوط به میانه درم و گسترش تا تا عمق درم و لایه جلدی چین و چروک های عمیق پدید می آیند.

 در ادامه به معرفی انواع دلایل ایجاد خطوط یا چین های پیشانی می پردازیم.

چین و چروک پیشانی

انواع چروک پیشانی

به طور کلی چین و چروک پیشانی در دو نوع ظاهر می شوند و شامل:

چین و چروک داینامیک

چین و چروک یا خطوط داینامیک، خط هایی هستند که در حالت عادی وجود ندارند. و در حالت حرکات و فعالیت عضلات پیشانی مانند اخم کردن یا بالا انداختن ابرو نمایان می گردد.

چین و چروک استاتیک

خطوط استاتیک پیشانی، چین هایی هستند که به صورت دائمی در پیشانی وجود دارد. این خطوط به واسطه افزایش سن و عدم درمان خطوط داینامیک ایجاد می گردد.

دلیل ایجاد چین و چروک پیشانی

  • افزایش سن و کاهش انعطاف پذیری پوست به دلیل کاهش کلاژن سازی در پوست
  • برخی عادات حرکات عضلات صورت مانند عادت بالا انداختن ابروها
  • آسیب های ناشی از اشعه نور خورشید
  • سیگار و مصرف دخانیات و الکل
  • کمبود مصرف آب
  • حالت های نامناسب خواب
  • استرس و تغذیه نامناسب

روش های درمان چین و چروک پیشانی

چین و چروک های ناحیه پیشانی تا حدودی قابلیت درمان و رفع را دارند و با کمک انواع روشهای درمانی قابلیت پیشگیری و کنترل چروک ها وجود دارد. در ادامه به معرفی انواع روش ها می پردازیم.

رفع چین و چروک پیشانی

بوتاکس

تزریق بوتاکس یا همان سم بوتولونیوم به منظور رفع چین و چروک های پیشانی ناشی از حرکات مکرر ماهیچه ها می باشد. بوتاکس توانایی رفع موقت خطوط خفیف تا متوسط را دارد و از عمیق تر شدن خطوط جلوگیری می نماید.

تزریق ژل

فیلرها و ژل ها برای پر نمودن خطوط عمیق بهترین گزینه هستند. با تزریق ژل توسط پزشک خطوط پیشانی نرم و هموار می گردد و روش مناسبی برای رفع چین و چروک پیشانی می باشد.

لیزر جوانساز

انواع لیزرهای جوانساز برای شادابی و بهبود قوام پوستی و رفع چین و چروک پیشانی استفاده می گردد. با کمک این لیزرها کلاژن سازی و الاستین را در پوست تحریک می نماید و موجب جوانسازی پوست و رفع خطوط پوستی می گردد.

لیزر لایه بردار

انواع لیزر لایه بردار مانند لیزر CO2 فرکشنال با تخریب لایه سطحی پوست موجب موجب از بین بردن مشکلات پوست می گردد. بازسازی پوست موجب کاهش خطوط و جوانسازی می گردد.

درم ابریژن و لایه برداری

لایه برداری از سطح پوست تحت عنوان درم ابریژن با کمک براش های فلزی چرخاننده کوچکی انجام می گردد. ساییدگی سطح پوست موجب تحریک و رشد سلول های پوستی جدید می گردد. در این روش علاوه بر خطوط پوستی کلیه مشکلات ظاهری پوست و ترمیم می گردد.

میکرودرم ابریژن

نوعی تکنیک لایه برداری تحت عنوان میکرودرم ابریژن وجود دارد. در میکرودرم ابریژن با پخش ذرات ریزی در روی پوست و مکش بوسیله دستگاه لایه های مرده از سطح پوست جدا می گردد. و سلول های جدید پوست جایگزین می گردد. همچنین در این روش با کمک دستگاه امکان سایش ملایم بر روی پوست جهت لایه برداری وجود دارد.

عمل لیفت پیشانی

زمانی که چین های پیشانی به عمق شدیدی برسند، برخی درمان ها دیگر کاربرد نخواهند داشت. در برخی افراد چین های پیشانی عمیق شده و لایه به لایه روی هم می افتند. در این موارد با کمک عمل لیفت پیشانی، افتادگی و چروک های عمقی و همچنین چربی اضافه رفع می گردد.

تزریق چربی

در روش تزریق چربی به پیشانی، میزان مورد نیاز از سلول های چربی نواحی مانند شکم فرد استخراج می گردد و پس از آماده سازی، تزریق انجام می گردد.

البته لازم به ذکر است در این روش توصیه پزشکان بر این است که در صورتی که در سایر نواحی قصد تزریق چربی را دارید از این تکنیک استفاده نمایید. در صورتیکه تنها موضع تزریق، پیشانی می باشد می توان از فیلر استفاده نمود.

هزینه درمان چین و چروک پیشانی

هزینه درمانو رفع چین و چروک های پیشانی به نوع درمان و هزینه های کلینیک های زیبایی مرتبط می باشد. جهت دریافت مشاوره برای تشخیص بهترین روش درمانی مناسب شما و استعلام هزینه ها با کلینیک های موجود در انتهای همین صفحه تماس برقرار نمایید.

بهترین روش درمان چین و چروک پیشانی کدام است؟

طیف گسترده ای از درمان های برای چین و چروک ناحیه پیشانی وجود دارد. انتخاب بهترین روش همیشه بر عهده پزشک پس از بررسی شرایط هر فرد می باشد. لازم به ذکر است کلیه روش های درمانی تا حدودی موثر بوده و یا موقتی هستند و نیاز به تمدید دارند. بنابراین در جلسه مشاوره با پزشک انتظارات خود را از درمان به طور واضح بیان نمایید تا علاوه بر انتخاب مناسب ترین درمان، رضایت پس از درمان را داشته باشید. گاها درمان های ترکیبی نتایج مطلوب تری را در بر می گیرند.

بهترین روش درمان چین و چروک پیشانی

سن مناسب برای درمان چین و چروک پیشانی

چین و چروک های پیشانی بجز فاکتور افزایش سن، تحت تاثیر عوامل گوناگونی ایجاد می گردند. بنابراین سن مشخصی برای این عارضه نمی توان بیان نمود. لازم به ذکر است بهترین سن و زمان برای درمان چین و چروک پیشانی در واقع درست زمانیست که این خطوط را برای اولین بار مشاهده می نمایید. با درمان به موقع جلوی پیشرفت و افزایش عمق خطوط گرفته می شود.

چنانچه خطوط پیشانی شما، خطوط پایداری نیستند و بیشتر بر اثر حرکات عضلات صورت پدید می آیند، می توان از بوتاکس جهت جلوگیری از حرکات آن عضلات و در نتیجه جلوگیری از ایجاد خطوط استفاده نمود. در مقاله بهترین سن برای تزریق بوتاکس می توانید در خصوص بهترین سن مطالعه نموده، و سپس با بررسی و تشخیص پزشک متخصص تصمیم گیری نمایید.

روش های درمان چین و چروک پیشانی در منزل

روش های خانگی عموما جنبه مراقبتی و یا درمان خطوط سطحی و ظریف را دارد. اما با کمک این روش ها و استمرار آن ها فرآیند پیری پوست کنترل و به تعویق می افتد.

  • تمرینات ورزشی صورت یا همان یوگای صورت به منظور تقویت ماهیچه ها
  1. ابتدا دست های خود را مشت کنید
  2. سپس بندهای انگشت اشاره و وسط را روی پیشانی قرار دهید
  3. در حالی که فشار ملایمی وارد می نمایید مشت های خود را به طرفین پیشانی بکشید. تکرار 3-5 با در روز این تمرین موجب نتیجه بخشی آن می گردد.

 

  • انواع موادی که در ماسک های خانگی در درمان چین و چروک های پوستی موثر است شامل:
  • ماسک قهوه (ترکیب سفیده تخم مرغ و پودر قهوه)

قهوه دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد و برای چروک های پوستی بسیار مناسب است. این ماسک را به مدت 20-30 دقیه بر روی پوست خود قرار دهید.

  • ژل آلوئه ورا

ژل آلوورا در واقع همان ماده داخل برگ آلوورا می باشد. این ژل دارای خاصیت آبرسانی می باشد.

  • لیمو و عسل (دارای خاصیت آنتی اکسیدانی)
  • ماساژ با انواع روغن ها مانند روغن نارگیل و بادام
  • استفاده از کمپرس سرد

کمپرس سرد موجب افزایش خونرسانی، تغذیه و اکسیژن رسانی پوست می گردد. بدین جهت چین و چروک های پوستی تا حد مناسبی کاهش می یابند.

از تکنیک کاهش دما در روش های کلینیک برای جوانسازی و لیفت نیز استفاده می شود.

چگونه از چین و چروک پیشانی پیشگیری کنیم؟

  • انجام مراقبت های پوستی و ماسک های جوانساز طبیعی
  • مصرف آب فراوان
  • استفاده از ضد آفتاب و کلاه در هنگام قرارگیری در معرض آفتاب
  • کنترل استرس و تغذیه سرشار از مواد مغذی
  • کنترل برخی عادات و حرکات تکراری صورت
  • استفاده از مرطوب کننده و آبرسان
  • تمیز کردن پوست از آرایش و آلودگی پیش از خواب
  • حالات مناسب در خواب (حالت هایی که کمترین فشار به پوست وارد شود مانند عدم خوابیدن به روی صورت)
  • عدم مصرف سیگار (نیکوتین موجود در سیگار موجب تنگ شدن رگ های خونی و عدم خونرسانی مناسب به پوست می گردد، در نتیجه پوست اکسیژن و مواد مغذی لازم را دریافت نمی کند)
پیشگیری از چین و چروک پیشانی
این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 972  |
 3.67   از   5/00   از تعداد   6   رای   |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs