سه شنبه 11 خرداد 1400

بهترین روش جوانسازی پوست

بهترین روش جوانسازی پوست
logo

بهترین روش جوانسازی پوست چیست؟

در این مقاله به معرفی لیست روش های جوانسازی پوست خواهیم پرداخت تا بتوانیم در مقایسه روش های جوانسازی پوست به شما کمک کرده باشیم.

روش های جوانسازی پوست

  • بوتاکس
  • آر اف (مانند ترماژ و ...)
  • پروفایلو
  • تزریق ژل
  • تزریق چربی
  • هایفوتراپی
  • کربوکسی تراپی
  • لیزر اندولیفت
  • میکرونیدلینگ
  • میکرودرم ابریژن
  • هیدرودرم ابریژن
  • مزوتراپی
  • پلاسما جت یا پلکسر
  • لیزر CO2 فرکشنال
  • لیزر فرکسل
  • لیزر کلییر و بریلیینت (سی اند بی)
  • ال ای دی تراپی
  • لیفت با نخ
  • جراحی لیفتینگ صورت
  • بلفاروپلاستی (جراحی پیری پلک)

 

براي مشاهده ديگر کلينيک ها بر روي دکمه زير کليک کنيد:

مشاهده ديگر کلينيک ها

 

معرفی مختصر هر روش:

 

بوتاکس

بوتاکس با فلج کردن عضلات صورت باعث پیشگیری یا کاهش چین و چروک های ناشی از حرکت عضلات می شود.

بیشترین کاربرد بوتاکس در رفع چین و چروک های پوستی و خطوط صورت مانند خط اخم، خط خنده، چین و چروک پیشانی، و خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم می باشد.

جهت کسب اطلاعات کامل، به صفحه تزریق بوتاکس مراجعه نمایید.

جوانسازی پوست با بوتاکس

آر اف (مانند ترماژ و ...)

آر اف مخفف رادیو فرکوئنسی یا امواج رادیویی می باشد، که توسط آن کلاژن و الاستین در پوست افزایش یافته، و باعث رفع چین و چروک و انواعی از مشکلات پوستی می شود.

از جمله دیگر کاربردهای آر اف شامل ترمیم های پوستی مانند رفع اسکار، بهبود رنگ پوست و درمان منافذ باز پوست، رفع سلولیت، سفت شدن پوست و مقداری چربی سوزی می باشد.

جوانسازی پوست با آر اف

پروفایلو

پروفایلو یک ژل هیالورونیک اسید است، که توسط آزادسازی آهسته هیالورونیک اسید در پوست باعث افزایش کلاژن و الاستین، و به دنبال آن صافی و سفتی و همچنین آبرسانی و رطوبت رسانی پوست می شود.

دیگر کاربردهای پروفایلو شامل رفع چین و چروک و خطوط ریز، شفافیت پوست، رفع شلی و افتادگی پوست می باشد.

جهت کسب اطلاعات کامل به صفحه تزریق پروفایلو مراجعه نمایید.

جوانسازی پوست با پروفایلو

تزریق ژل

فیلر ها، ژل ها یا پرکننده هایی هستند که جهت زیبایی زیر پوست تزریق می شوند. از ژل جهت رفع خطوط و چین و چروک های پوستی و همچنین حجم دهی به برخی نواحی از صورت و بدن استفاده می شود. فیلرهای انواع مختلف دارند که با توجه به مشکل و موضع درمان مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربردهای ژل عبارتند از رفع خطوط زیر چشم، رفع خط خنده، رفع شلی و پیری پوست دست، رفع چین و چروک های بالای سینه، حجم دهی به لب، گونه و چانه می باشد.

جهت کسب اطلاعات کامل، به صفحه تزریق فیلر مراجعه نمایید.

جوانسازی پوست با ژل

تزریق چربی

در تزریق چربی از چربی های بدن خود فرد استخراج می شود و پس از آماده سازی مجددا به موضع مورد نظر تزریق می شود و از آنجائیکه که چربی خود فرد می باشد با بدن او کاملا سازگاری دارد و ماندگاری بالاتری نسبت به فیلرها دارد.

کاربردهای تزریق چربی شامل رفع چین و چروک و خطوط مانند (خط اخم، خط خنده، خطوط دور چشم و...)، رفع شل شدگی و افتادگی به علت کاهش چربی، حجم دهی (لب، گونه، چانه، باسن، سینه،ران،چانه)، کاهش و رفع اسکار می باشد.

هایفوتراپی

در هایفوتراپی از امواج فراصوت استفاده می شود همان امواجی که در سونوگرافی مورد استفاده قرار دارد. دراین روش با ایجاد حرارت کلاژن سازی نیز تحریک شده که منجر به جوانسازی و کاهش چین و چروک پوست، سفتی پوست و مقداری چربی سوزی می شود.

کاربردهای دیگر هایفو شامل لیفت پوست صورت، لیفت افتادگی پلک، رفع تیرگی دور چشم، رفع خط اخم و لبخند، رفع منافذ باز پوست، زاویه سازی فک، لاغری موضعی می باشد.

جهت کسب اطلاعات کامل، به صفحه هایفو تراپی مراجعه نمایید.

جوانسازی پوست با هایفو

کربوکسی تراپی

در این روش کربن دی اکسید با سوزن های ریز به زیر پوست تزریق می شود و خون رسانی و اکسیژن رسانی در موضع تزریق را افزایش داده که منجر به کلاژن سازی و جوانسازی پوست می گردد.

کاربردهای این روش شامل درمان سلولیت، کاهش و رفع ترک های پوستی، رفع سیاهی دور چشم می باشد.

لیزر اندولیفت

لیزر اندولیفت با استفاده از فیبر به ضخامت یک تار مو به زیر پوست فرستاده می شود و به بافت پوست تابیده می شود. همانطور که از نام آن پیداست به معنای سفت کردن و لیفت پوست ( بالا کشیدن پوست) جهت رفع افتادگی ، چین و چروک و جوانسازی می باشد.

از کاربردهای اندولیفت می توان به تحریک کلاژن سازی و مقداری چربی سوزی اشاره نمود. همچنین در رفع افتادگی پلک و نواحی دیگر صورت مانند گونه، خط فک، چانه، اطراف دهان، غبغب و گردن مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت کسب اطلاعات کامل، به صفحه لیزر اندولیفت مراجعه نمایید.

جوانسازی پوست با اندولیفت

میکرونیدلینگ

در این روش با ایجاد سوراخ های ریز با سوزن های ظریف در سطح پوست سبب تحریک کلاژن سازی و لاستین در پوست می گردد. میکرونیدلینگ توسط غلتک (رولر) یا دستگاه انجام می شود.

کاربردهای این روش شامل رفع چین و چروک و خطوط ریز، جای جوش، جای زخم، کاهش ترک های پوستی، لک های تیره پوستی، ملاسما و کاهش منافذ باز می باشد.

میکرودرم ابریژن

در میکرودرم ابریژن سطح پوست لایه برداری می شود. در این روش از دستگاهی استفاده می شود که دارای سطح ساینده است و در تکنیک دیگر آن با اسپری کردن اکسید آلومینیوم یا بی کربنات سدیم بر روی پوست و سپس مکش پوست های کنده شده با دستگاه عملیات لایه برداری انجام می شود.

 

جهت مطالعه در خصوص این درمان و همچنین استعلام قیمت میکرودرم ابریژن بر روی آن کلیک نمایید.

 

کاربردهای میکرودرم شامل رفع چین و چروک و خطوط ریز، جای جوش، جای زخم، کاهش ترک های پوستی، لک های تیره پوستی (هایپر پیگمنتیشن)، ملاسما و کاهش منافذ باز می باشد.

هیدرودرم ابریژن

هیدرودرم ابریژن روشی مشابه میکرودرم می باشد که منجر به لایه برداری، جوانسازی و رطوبت رسانی پوست می گردد. در هیدرودرم ابریژن با استفاده از سرم های خاص سبب بهبود در گردش خون و رطوبت رسانی می شود. در این روش با تحریک کلاژن سازی سفتی و جوانسازی پوست ایجاد می گردد.

 

جهت مطالعه فواید هیدرودرم ابریژن بر روی لینک قرمز رنگ کلیک نمایید.

 

کاربردهای این روش شامل رفع چین و چروک و خطوط ریز، آسیب های آفتابی، جای زخم و اسکار و جوش، جوش های سرسیاه، لک های پوستی، منافذ مسدود و بزرگ، ملاسما می باشد.

مزوتراپی

در مزوتراپی دارو حاوی ویتامین و مواد مغذی به پوست تزریق می شود که منجر به جوانسازی، کاهش چین و چروک می گردد.

دیگر کاربردهای مزوتراپی شامل لیفت در نواحی مختلف؛ رفع پف و افتادگی پلک، رفع تیرگی دور چشم، رفع لک و اسکار و استریا، رفع چاقی و سلولیت در نواحی ( صورت، غبغب، بازو، شکم، پهلو، باسن، ران و...)، رفع ریزش مو و تقویت مو می باشد.

پلاسما جت یا پلکسر

پلاسماجت با اعمال گرما در پوست و با انتقال انرژی پلاسما (یونیزاسیون) بر روی پوست سبب تبدیل لایه سطحی پوست از جامد به گاز می شود که این اتفاق باعث جمع شدن لایه های زیرین پوست می گردد، که نهایتا کلاژن سازی و سفت شدن پوست و جوانسازی را به همراه دارد.

کاربردهای این روش شامل رفع افتادگی پلک و کاهش چین و چروک های دور چشم، کاهش چین و چروک های گردن و دست، لیفت بینی گوشتی، حذف ضایعات پوستی مانند خال و زگیل، رفع ترک پوستی، بهبود اسکار، جای جوش و لک، حذف تاتو، بهبود رگ های عنکبوتی، جوانسازی واژن و... می باشد.

جهت کسب اطلاعات کامل به صفحه پلاسما جت مراجعه نمایید.

جوانسازی پوست با پلاسما جت

لیزر CO2 فرکشنال

این لیزر با لایه برداری نقطه ای هدفمند از پوست باعث ترمیم، جوانسازی و بهبود مشکلات پوستی می شود.

کاربردهای این لیزر شامل بهبود آسیب های آفتابی، لک های پوستی، جای زخم و اسکار، جای جوش، شلی و افتادگی پوست، چین و چروک، مشکلات عروقی و مویرگی در پوست، ضایعات پوستی مانند زگیل، گوشتی شدن بینی (رینو فیما) می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، به صفحه لیزر CO2 فرکشنال مراجعه نمایید.

جوانسازی پوست با لیزر co2 فرکشنال

لیزر فرکسل

در لیزر فرکسل با کمک از تکنولوژی شکست لیزر ترمیم پوست صورت می گیرد و زمینه ساز این می گردد که پوست جدید جایگزین پوست قدیمی و مشکل دار گردد.

کاربردهای این روش شامل درمان جای آکنه و زخم، ترک های پوستی، منافذ باز و بزرگ پوست، لک های ناشی از افزایش سن و یا آفتاب سوختگی، کاهش چین و چروک، خطوط دور چشم، بافت های پوستی نامنظم و... می باشد.

لیزر کلییر و بریلیینت (سی اند بی)

به این دستگاه Clear & Brilliant یا C&B می گویند. این دستگاه یک لیزر دایود فرکشنال جهت کاهش علائم اولیه پیری، کاهش خطوط ریز، کاهش منافذ باز و بهبود قوام و بافت پوست می باشد.

ال ای دی تراپی

ال ای دی تراپی یا نور درمانی یکی از روش های مدرن جهت زیباسازی و جوانسازی پوست صورت و بدن می باشد. در این روش با تابش دسته ای از نور با طول موج مشخص کلاژن سازی در پوست تحریک شده و باعث شادابی و حذف علائم پیری در پوست می گردد.

کاربردهای این روش شامل درمان جوش های صورت، سفتی بافت پوست، کاهش چین و چروک های پوست و خون رسانی و کلاژن سازی، درمان لک های پوستی می باشد.

لیفت با نخ

لیفت نخ به معنای ورود نخ های خاص به زیر پوست و کشیدن پوست به سمت بالا می باشد.

کاربرد نخ رفع افتادگی و شلی پوست و رفع چین و چروک های پوستی می باشد. همچنین نخ ها سبب افزایش کلاژن سازی در پوست و سفت و کشیده شدن پوست می گردد.

جهت کسب اطلاعات کامل به صفحه نخ لیفت مراجعه نمایید.

جراحی لیفتینگ صورت

در این تکنیک جراحی با ایجاد برش هایی در قسمت بالای پیشانی، زیر فک، پشت گوش، پایین چانه، سلول های مرده و چربی ها برداشته می شود و پوست کشیده می شود. سلول های پوستی در نتیجه جراحی برای بازسازی تحریک می شوند که در نتیجه جراحی پوستی باکیفیت تر، بدون چین و چروک و سفت و کشیده خواهید داشت.

بلفاروپلاستی (جراحی پیری پلک)

جراحی پلک جهت درمان افتادگی پلک و پف چشم انجام می گیرد. در این جراحی پوست اضافی، عضله و گاهی چربی که سبب افتادگی پلک می شود، برداشته می شود.

کاربردهای این روش شامل بهبود میدان دید، رفع شلی پوست، رفع چین و چروک زیر چشم، افتادگی پلک می باشد.

مقایسه روش های جوانسازی پوست

روش های فوق را می توان به این صورت گروه بندی نمود:

  • روش های تزریقی
  • روش های غیر تهاجمی با دستگاه
  • روش های لایه برداری
  • روش های جراحی

پزشک متخصص با توجه به علل ایجاد چین و چروک یا مشکلات پوستی، مناسب ترین روش را پیشنهاد خواهد نمود. به عنوان مثال چنانچه علل چین و چروک حاصل از عادات بد عضلانی صورت باشد، بوتاکس درمان مناسبی می باشد. یا چنانچه علل ایجاد چین و چروک ناشی از شلی و افتادگی پوست باشد، روش هایی که باعث افزایش کلاژن می شود، یا روش های لیفت صورت، توسط پزشک پیشنهاد می شود. برخی دیگر از روش ها با حجم دهی توسط فیلر باعث رفع چین و چروک می شوند.

مشکلات متفاوت پوستی و روش های درمان آن ها

خطوط ریز

روش های پرکاربرد درمانی برای خطوط ریز شامل :

پروفایلو، میکرونیدلینگ، میکرودرم، هیدرودرم، لیزر کلییر و بریلیینت (سی اند بی)، مزوتراپی، کربوکسی تراپی و...

چین و چروک عمیق

روش های درمانی پرکاربرد جهت کاهش و رفع چین و چروک های عمیق شامل:

بوتاکس، تزریق ژل، تزریق چربی، آر اف، هایفو، لیزر اندولیفت، جراحی لیفتینگ و...

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه چین و چروک پوست مراجعه نمایید.

شلی و افتادگی پوست

روش های پر کاربرد رفع شلی و افتادگی پوست شامل:

پروفایلو، لیزرفرکشنال co2، لیفت با نخ، جراحی لیفتینگ، هایفوتراپی، پلاسماجت و...

لک های پوستی

روش های پر کاربرد رفع لک های پوستی شامل:

لیزر فرکشنال co2، میکرودرم، میکرونیدلینگ، هیدرودرم ابریژن، ال ای دی تراپی، مزوتراپی، و...

جای جوش و اسکار

روش های پر کاربرد رفع جای جوش و اسکار شامل:

لیزر فرکشنال co2، میکرودرم، میکرونیدلینگ، پلاسما جت، آر اف، مزوتراپی و...

خشکی پوست

روش های پرکاربرد رفع خشکی پوست شامل:

پروفایلو، هیدرودرم ابریژن

تیرگی نواحی خاصی از پوست

پرکاربردترین روش های رفع تیرگی پوست شامل:

هایفو تراپی، مزوتراپی، میکرودرم و...

جوانسازی پوست دست

تاثیرات پیری و افزایش سن از روی دست ها قابل مشاهده می باشد. از جمله روش های پرکاربرد جوانسازی پوست دست:

انواع روش های لیزری مانند لیزر فرکسل، مزوتراپی، تزریق ژل و چربی، پروفایلو و...

مراقبت از پوست و پیشگیری از علائم پیری

  • استفاده از کرم ضد آفتاب
  • استفاده از عینک آفتابی و عدم اخم
  • اجتناب از چاق و لاغر شدن های مکرر
  • اجتناب از سیگار
  • اجتناب از نوشیدنی های الکلی
  • ورزش و رژیم غذایی مناسب
  • استفاده از کرم مرطوب کننده و محصولات آبرسان
  • نوشیدن آب به مقدار کافی
  • انجام روتین مراقبت های پوست و پاکسازی

روش های خانگی جوانسازی پوست صورت

روش های خانگی شامل استفاده از کرم، ژل، عصاره، اسکراب، ماسک، مرطوب کننده، روغن های خاص، و سایر مراقبت های پوستی در خانه می باشد.

پیری پوست و نشانه های آن

با افزایش سن، کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید در پوست کاهش می یابد و منجر به شلی و افتادگی پوست و لذا ایجاد چین و چروک می شود. از سوی دیگر، کاهش حجم چربی زیر پوست باعث ایجاد ظاهر اسکلتی صورت می شود.

با استفاده از فیلر (حجم دهنده زیر پوست) و یا درمان هایی که باعث تحریک کلاژن سازی و الاستین سازی می شود، می توان چین و چروک را کاهش داد.

روش های تهاجمی تر، مانند نخ، جراحی لیفت، بلفاروپلاستی و ...، نیز می توانند در رفع علائم پیری تأثیر گذار باشند.

پزشک متخصص با بررسی علل پیری پوست، و با توجه به ابزارهای موجود در کلینیک خود، مناسب ترین درمان را پیشنهاد خواهد نمود.

بهترین کلینیک جوانسازی پوست صورت در ایران

جهت مشاهده کلینیک های ارائه دهنده درمان مورد نظر خود به لیست آگهی ها مراجعه نمایید تا با توجه به موقعیت جغرافیایی خود لیستی از بهترین کلینیک ها را در اختیار داشته باشید.

جوانسازی پوست صورت فایند کلینیک

در سایت فایند کلینیک می توانید با مراجعه به قسمت جستجو یا آگهی ها، کلینیک مورد نظر خود را جهت انجام روش درمانی مد نظر بیابید.

 

جمع بندی

به طور کلی روش های جوانسازی پوست دارای چندین بخش می باشد.

  • روش های تهاجمی که شامل جوانسازی پوست با استفاده ازجراحی پلاسیتیک و لیفتینگ پوست می باشد. در این روش دوره نقاهت طولانی تر بوده و عوارض و خطرات بیشتری را نسبت به سایر روش ها در بر می گیرد و همچنین هزینه بالاتری را در پی دارد اما ماندگاری طولانی تری را هم شامل می شود.
  • روش های کم تهاجمی که شامل روش های تزریقی مانند جوانسازی پوست با استفاده از بوتاکس، تزریق ژل، تزریق چربی، کربوکسی تراپی (تزریق گاز دی اکسید کربن (CO2) به زیر پوست) و همچنین جوانسازی پوست با استفاده از روش هایفوتراپی، لیزر اندولیفت و... می باشد. در این دسته عوارض کمتر و هزینه پایین تری را شاهد خواهیم بود. و متداول ترین و پرطرفدارترین روش های جوانسازی پوست در این دسته قرار دارد.

نتایج و تغییرات پس از جوانسازی پوست

اولین نشانه ها در جوانسازی پوست روشن شدن و نرم شدن پوست می باشد که در بسیاری از روش های درمانی از جلسه اول قابل مشاهده می باشد. با توجه به روش های درمانی و تعداد جلسات مورد نیاز و مدت زمان درمان بر حسب روش جوانسازی، به مرور نشانه های پیری پوست کمرنگ می گردند و شما شاهد جوانی و شادابی پوست خود خواهید بود. البته قابل ذکر است که هیچگونه روش جوانسازی دائمی وجود ندارد که روند پیری پوست را متوقف کند در نتیجه با توجه به روش درمان، ماندگاری آن متفاوت می باشد.

چه زمانی باید برای جوانسازی پوست اقدام کرد؟

دهه سوم و چهارم زندگی زمانی است که کم کم چین و چروک های سطحی پوست ظاهر می شوند. ایجاد علائم پیری پوست با توجه به مراقبت های پوستی نظیر استفاده از مرطوب کننده ها، ضد آفتاب، تمیز کردن پوست و... در افراد متفاوت می باشد. در واقع هر شخصی با توجه به اینکه چه زمانی مشکلات و چین و چروک های پوستی برایش آزاردهنده می شود سراغ روش های جوانسازی پوست می رود و طبیعتا این زمان با محافظت های پوستی می تواند تا حد بسیار زیادی به تعویق بیفتد.

 آشنایی با دیگر روش های جوانسازی پوست:

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 664  |
 5.00   از   5/00   از تعداد   5   رای   |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

آگهی های مرتبط با بهترین روش جوانسازی پوست

تهران
حمیدرضا کلانتری

لیفت پوست با نخ لیفت

حمیدرضا کلانتری
تهران - ازگل
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
علی رمضانی

تزریق بوتاکس جهت رفع چین و چروک صورت

علی رمضانی
تهران - ولیعصر
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
علی رمضانی

جوانسازی و شادابی پوست با تزریق پروفایلو

علی رمضانی
تهران - ولیعصر
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
علی رمضانی

انواع درمان با پلکسر

علی رمضانی
تهران - ولیعصر
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
علی رمضانی

رفع خطوط وفرم دهی نواحی صورت با تزریق ژل

علی رمضانی
تهران - ولیعصر
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
علی رمضانی

تزریق جالپرو

علی رمضانی
تهران - ولیعصر
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
علی رمضانی

شادابی و رفع عارضه پوست با کربوکسی تراپی

علی رمضانی
تهران - ولیعصر
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
علی رمضانی

رفع مشکلات پوستی با لیزر CO2 فرکشنال

علی رمضانی
تهران - ولیعصر
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
علی رمضانی

لیفت و رفع چین و چروک پوست با نخ لیفت

علی رمضانی
تهران - ولیعصر
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
علی رمضانی

انواع درمان پوست، مو و لاغری با مزوتراپی

علی رمضانی
تهران - ولیعصر
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

کلینیک ها ContantUs