پنج شنبه 30 دی 1400

علت و درمان تیرگی زیر چشم

علت و درمان تیرگی زیر چشم
logo

تیرگی زیر چشم در بیشتر افراد به میزان متفاوتی قابل مشاهده است. این عارضه ناشی از عوامل گوناگونی مانند ژنتیک، لایف استایل اشتباه و… می‌باشد. این عاضه در افراد دارای پوست تیره، دارای سابقه در اعضای خانواده و با افزایش سن بیشتر نمود می‌کند. خوشبختانه روش‌های زیادی برای درمان آن وجود دارد. در این قسمت به بررسی علل و دلایل شایع و روش‌های رفع و درمان خانگی و پزشکی سیاهی زیر چشم و سوالات متداول در این زمینه خواهیم می‌پردازیم.

علت و درمان تیرگی زیر چشم

 

علت تیرگی زیر چشم

سیاهی یا تیرگی زیر چشم به عوامل و دلایل متعددی بستگی داشته که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. همان طور که گفته شد سیاهی چشم یک عارضه بسیار شایع در کودکان و بزرگسالان است. این سیاهی به شکل حلقه تیره رنگ زیر چشم فرد ظاهر شده و بسیار آزاردهنده است. از آنجا که چشم‌ها تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی افراد دارند؛ سیاهی زیر چشم می‌تواند به این امر آسیب برساند. این مشکل موجب بالابردن سن شما از نظر ظاهری می‌شود. پوست زیر چشم بسیار نازک است و از حساسیت زیادی برخوردار است. در ذیل به بررسی علل شایع بروز آن می‌پردازیم.

 

براي مشاهده ديگر کلينيک ها بر روي دکمه زير کليک کنيد:

مشاهده ديگر کلينيک ها

 

علت تیرگی زیر چشم

 

علل ارثی یا ژنتیکی در تیرگی زیر چشم

شایع‌ترین علت بروز تیرگی زیر چشم عوامل مربوط به ژنتیک و موروثی هستند. یعنی با بررسی دقیق‌تر مشاهده شده که پدر و مادر یا وابستگان نزدیک این افراد دچار این عارضه هستند. معمولا درمان و رفع سیاهی زیر چشم برای این افراد امری دشوار و زمان بر است. البته جای ناامیدی نیست، با روش‌هایی خاص می‌توان این تیرگی را کمرنگ و یا اثر آن را به طور کامل از بین برد. 
یکی از شایع‌ترین بروز حلقه سیاه اطراف چشم موروثی واریس سیاهرگ‌ها نام دارد.

 

خستگی و کم خوابی در سیاهی زیر چشم

خستگی و کم خوابی از دیگر عوامل شایع این عارضه است. خواب بیش از حد، بیدار ماندن‌های طولانی مدت باعث تیرگی و کدر شدن بافت‌های نازک و حساس زیر پوست چشم می‌شوند. خستگی و کم خوابی باعث ضعیف شدن و اختلال در عملکرد غدد فوق کلیوی (Adrenal) می‌شود. این ضعف باعث اختلال در جذب ویتامین B۶ و بروز مشکل تیرگی پوست و بافت نازک زیر چشم می‌شود. از طرفی کمبود خواب باعث تجمع خون و مایعات زیر بافت چشم شده و ظاهر آن را پف کره کرده و سایه این التهاب به شکل حلقه‌ای تیره و سیاه دور چشم به نظر می‌رسد.

 

اثر استرس در حلقه سیاه دور چشم

استرس از دیگر عوامل بروز این معضل می باشد. از طرفی استرس با خستگی و بی‌خوابی رابطه‌ی مستقیم دارد. استراحت کردن باعث رفع استرس و ترشح کمتر هورمون کورتیزول می‌شود. که در دراز مدت باعث کاهش و از بین بردن تیرگی زیر چشم‌ها می‌شود.

 

خستگی چشم ها در کبودی اطراف آن

کار بیش از حد روزانه، زل زدن به مانیتور و تلفن همراه، مطالعه زیاد باعث خستگی چشم می‌شود. این فشار می‌تواند منجر به تورم رگ‌های اطراف چشم و تجمع مایعات در بافت‌های زیر چشم شود. در نتیجه خستگی چشم باعث کبودی و تیرگی زیر چشم می‌شود.

 

عوامل حساسیتی و آلرژیک در بروز تیرگی زیر چشم

یکی دیگر از علل رایج تیرگی زیر چشم آلرژی و عوامل حساسیت‌زا است. حساسیت‌های فصلی و آلرژی‌ها می‌توانند منجر به خارش و التهاب زیر چشم شود. خاراندن و مالش مدام این ناحیه موجب تیرگی زیر چشم می‌شود. 
واکنش‌های آلرژیک باعث ترشح هیستامین در بدن افراد می‌شوند. در نتیجه هیستامین باعث گشاد شدن رگ‌های خونی زیر چشم و پف کردن آن می‌شود. در نتیجه پوست زیر چشم تیره به نظر می‌رسد.

 

آفتاب و نور خورشید

اشعه‌ی ماورابنفش نور خورشید باعث تحریک رنگ دانه‌های پوستی می‌شود. قرارگرفتن در مجاورت نور خورشید و طی زمان زیاد ملانین موجود در پوست را تحریک و باعث تیرگی و کبودی زیرچشم شود.

 

خشکی و کم آبی پوست

کم آبی و پایین آمدن سطح آب بدن منجر پایین آمدن سطح آب‌رسانی و تغییر رنگ پوست می‌شود. خشکی و کم آبی پوست باعث کدر شدن پوست زیر چشم می‌شود.

 

کم خونی

کم خونی (آنمی) باعث کمبود گلبول‌های قرمز در بدن می‌شود. هموگلوبین موجود در گلبول‌های قرمز باعث چسبیدن اکسیژن به گلبول‌های قرمز و انتقال به نواحی مختلف بدن می‌شود. این عارضه می‌تواند باعث بروز کبودی زیر چشم باشد.

 

افزایش سن در بروز تیرگی زیر چشم

افزایش و کهولت سن باعث کاهش کلاژن‌سازی و تحلیل سلول‌های پوستی می‌شوند. با افزایش سن چربی پوست نیز کاهش می‌یابد. این عوامل به همراه نازک‌تر شدن پوست باعث نمایان شدن رگ‌های خونی و تیرگی پوست می‌شود.

 

تاثیر بیماری های مزمن در این عارضه

بیماری‌های مزمن در اندام‌های داخلی به خصوص معده باعث جذب کمتر مواد مغذی معدنی می‌شود. در این دست بیماری‌ها اغلب رنگ پوست زیر چشم به آبی متمایل شده و رنگ تمام پوست صورت تغییر می‌کند. از دیگر بیماری‌های مزمن تاثیر گذار می‌توان به بیماری‌های تیروئیدی و برخی بیماری‌های هورمونی اشاره کرد.

 

مصرف الکل و دخانیات

مصرف الکل و دخانیات می‌تواند منجر به کاهش جریان خون و کمبود آب در بدن شود. به علاوه الکل باعث گشاد شدن رگ‌های خونی زیر چشم می‌شود. الکل موجب اختلال در خواب شده و تمام این عوامل می‌تواند باعث تشدید کبودی زیر چشم شوند.

 

کمبود آهن

فقر آهن در بدن می‌تواند منجر به کم خونی و کبودی زیر چشم شود. از علل کمبود آهن می‌توان به مصرف ناکافی آهن به دلیل رژیم غذایی نامناسب، بیماری‌های التهابی روده، بارداری، خونریزی داخلی و دوارن قاعدگی نام برد.

 

قاعدگی در بروز تیرگی زیر چشم

قاعدگی می‌تواند منجر به خونریزی و کمبود آهن شود. همان طور که اشاره شد کمبود آهن موجب تشدید حلقه سیاه دور چشم می‌شود.

 

التهاب بینی

التهاب بینی در طولانی مدت منجر به عطسه و استفاده مکرر از دستمال شود. این اعمال باعث تحریک مویرگ‌های زیر چشم شده و تیرگی آن را تشدید می‌کند.

 

نارسایی های کلیوی

نارسایی‌های کلیوی می‌تواند موجب تغییر رنگ پوست فرد شود. این امر سبب نمایان شدن رگ‌ها و بروز این عارضه می‌شود. این بیماری اغلب موجب خسته به نظر رسیدن چشم‌ها می‌شود.

 

عادت های رژیمی نامناسب

عادت‌های رژیمی غلط و ترکیب و مصرف غذاهای ناهمگون می‌تواند منجر به بروز سیاهی زیر چشم شود:

  • مصرف غذاهای شور ، سرخ کردنی ، سوپ های کنسرو شده و غذاهایی با کلسیم بالا.
  • مصرف همزمان غذاهایی مثل ماست و ترشی ، برنج و ترشی ، کله پاچه و حلیم و غیره.

 

دیگر دلایل بروز سیاهی دور چشم

از دیگر دلایل شایع سیاه شدن زیر چشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمبود مواد غذایی و معدنی
  • ضایعه های رنگ دانه ای پوست
  • هایپرپیگمنتیشن به دلیل تولید بیش از حد ملانین
  • گردش ضعیف خون در ناحیه اطراف چشم
  • بیماری های عفونی (مثل عفونت سینوس ها)
  • اگزما
  • ورم اطراف چشم
  • گشادی و برجستگی رگ های اطراف چشم
  • شل شدگی و افتادگی پوست
  • نارسایی های کبدی که باعث تغییر محسوس در رنگ پوست می شود.
  • کمبود آب بدن
  • مصرف برخی قطره های چشمی
  • مشکلات تیروئید

 

درمان تیرگی زیر چشم

درمان‌ها گوناگونی برای سیاهی زیر چشم پیشنهاد می‌شود. برخی از این درمان‌ها خانگی و برخی غیر خانگی و پزشکی هستند. د 
برای بسیاری از افراد این حلقه‌های تیره دائمی نبوده و اغلب نشانه‌ای از افزایش سن یا کمبود در خواب هستند. تعداد زیادی از درمان‌های خانگی و پزشکی موجود برای بهبود و رفع سیاهی اطراف چشم‌ها وجود دارد، اما غالبا این عارضه دلیلی بر وجود خطر و یا هشداری در بدن فرد نیست. 
اگر با گذشته زمان و با اعمال درمان خانگی یا پزشکی سیاهی و یا تورم بدتر شود، به پزشک یا متخصص پوست مراجعه کنید.

درمان تیرگی زیر چشم

 

درمان خانگی تیرگی زیر چشم

شاید درمان‌های خانگی یکی از پرطرفدارترین، شایع‌ترین روش‌ها در تمامی جوامع باشند. این روش‌ها معمولا اولین قدم در برخورد با هر عارضه می‌باشند. این درمان‌ها طی سالیان، به صورت سینه به سینه از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و به دست ما رسیده اند. گاهی این روش‌ها مبنای علمی داشته و گاه بسیار عجیب و غریب و حتی خنده دار می‌باشند. 
لازم به ذکر است که روش‌های خانگی درمانی برای افرادی که تیرگی دائم زیر چشم ندارند و یا در سنین جوانی هستند تاثیر و کاربرد بیشتری دارد. در این بخش به بررسی درمان‌های خانگی رایج عاضه سیاهی یا حلقه سیاه اطراف چشم می‌پردازیم.

 

کمپرس سرد

کمپرس سرد باعث کاهش تورم و پف زیر چشم می‌شود. کیسه‌های کمپرس سرد مخصوص در داروخانه‌ها قابل تهیه هستند. در صورت‌عدم دسترسی راه حل جایگزین وجود دارد. بدین صورت که ابتده چند تکه یخ را در داخل دستمال و یا کیسه پلاستکی قرار دهید. سپس آن را روی چشم قرار داده و یا به نواحی دور چشم بمالید. این کار را به مدت ۱۵ دقیقه انجام دهید. 
برای این کار می‌توان از خیار یخ زده، سیب زمینی و چای کیسه‌ای فیریز شده استفاده کرد. 
برای اینکه این درمان تاثیر طولانی‌تری داشته باشه، بهتر است هفته‌ای دو تا سه مرتبه آن را تکرار کنید.

 

نحوه قرار گیری صحیح سر در هنگام خواب

دقت کنید که هنگام خواب سرتان در نقطه‌ای بالاتر از بدن و با شیب ملایم قرار گیرد. قرار دادن یک یا دو بالش در زیر سر می‌تواند به این امر کمک کند. بالا قرار گرفتن سر هنگام خواب می‌تواند از جمع شدن مایعات به زیر چشم کمک کند. همان طور که اشاره شد تورم و پف زیر چشم می‌تواند تیره به نظر رسیدن اطراف چشم شود.

 

خواب کافی در کبودی زیر چشم

خواب و استراحت کافی می‌تواند از تغییر رنگ و تیرگی زیر چشم کمک کند. سعی شود سر ساعت مشخص خوابیده و در ساعتی مشخص بیدار شوید، این کار به تنظیم ساعت درونی و عملکرد بدن شما کمک می‌رساند. کمبود خواب می‌تواند باعث کاهش عملکر غدد فوق کلیوی شده و اختلال در جذب ویتامین شود. جذب ویتامین B۶ باعث بهبود عملکرد این غدد شود. همان طور که پیش‌تر گفته شد ضعف این غدد می‌تواند موجب نازک شدن و تیرگی پوست شود.

 

رژیم غذایی و تغذیه در رفع سیاهی زیر چشم

با داشتن رژیم غذایی مناسب و جذب ویتامین و مواد معدنی به بهبود ظاهر پوست کمک کرد. باید اضافه کرد که حلقه‌های دور چشم اغلب به دلیل کمبود ویتامین K، B۱۲ و آنتی اکسیدان‌ها پدیدار می‌شوند. لذل سعی کنید مصرف لبنیات، سبزیجات و حبوبات را در وعده‌های غذایی خود قرار دهید. 
مصرف سبزیجات سبز به ویژه کلم بروکلی و اسفناج شدیدا توصیه می‌شود. 
همچین از میزان نمک مصرفی خود بکاهید و از تهیه غذاهای شور اجتناب کنید. مصرف فست فود‌ها و غذایی‌های رستورانی را کاهش دهید. زیرا کنترل میزان نمک استفاده شده در این غذا‌ها در دست شما نیست. مصرف بیش از حد نمک باعث تجمع آب در نقاط غیر معمول بدن مثل اطراف چشم می‌شود.

این تجمع آب ظاهر پف کرده به چشم شما می‌دهد. به علاوه مصرف نمک باعث افزایش گردش خون و آبی‌تر به نظر رسیدن رگ‌های زیر چشم شود. پرهیز از مصرف غذاهای شور و حاوی سدیم بالا در بلند مدت به سلامتی و کیفیت زندگی شما می‌افزاید.

 

نوشیدن آب کافی برای درمان حلقه های تیره اطراف چشم

سعی کنید روزانه حداقل یک و نیم لیتر آب بنوشید. پوست حساس اطراف چشم به رطوبت و چربی کافی برای مراقبت از خود نیاز اساسی دارد.

 

ویتامین برای سیاهی دور چشم

مصرف کاملا ویتامین، مواد معدنی و آمینو اسید‌ها می‌تواند در رفع این عارضه تاثیر به سزایی داشته باشد، البته پیش از هرچیز باید علت این عارضه مشخص شود. زیرا مصرف ویتامین در بعضی از علل مثل دلایل ارثی و بیماری‌های مزمن کاربردی ندارد. 
ویتامین‌های B۶، B۱۲، K، E، C از جمله ویتامین‌های موثر در از بین بردن این مشکل می‌باشند. 
برخی از این ویتامین‌ها باعث افزایش کلاژن سازی، تحریک و الاستین پوست می‌شوند.

پس مواد غذایی حاوی این ویتامین را در وعده غذایی خود بگنجانید.

 

اجتناب از مصرف الکل و دخانیات

سیگار باعث برجستگی رگ‌های خونی می‌شود. به علاوه با مصرف الکل میزان آب بدن شما پایین و باعث گشاد شدن رگ‌های می‌شود. به علاوه مصرف الکل کیفیت خواب را پایین می‌برد. باید توجه داشت که این عوامل در تغییر رنگ پوست بسیار موثر هستند.

 

استفاده از مواد آرایشی برای رفع تیرگی زیر چشم

با استفاده از مواد آرایشی و کانسیلر‌های مخصوص می‌توان تا حد زیادی سیاهی زیر چشم را پوشاند. باید توجه داشت که این مواد سیاهی زیر چشم را درمان نمی‌کنند. پیش از استفاده از کیفیت این محصولات مطمئن شوید زیرا گاها موجب تشدید عارضه می‌شوند.

 

مراقبت های پوستی در از بین بردن سیاهی زیر چشم

  • از استفاده از مواد شوینده پوستی با مواد شیمیایی قوی خودداری کنید.
  • آرایش چشم خود را با محکم پاک نکنید.
  • از پاک کننده های مخصوص آرایش و پنبه استفاده کنید.
  • هنگام خشک کردن صورت از کشیدن حوله های ضخیم به روی صورت خودداری کنید.
  • با ملایمت صورت خود را خشک کنید.
  • از نرم کننده و مرطوب کننده های استاندارد برای اطراف چشم استفاده کنید.

 

دیگر موارد مفید در درمان خانگی سیاهی زیر چشم

  • مصرف بابونه
  • مصرف چای سبز
  • آب لیمو
  • استفاده کمتر از لوازم آرایشی
  • پرهیز از مالیدن شدید چشم ها
  • ماساژ صورت با روغن های گیاهی نظیر روغن اسطخودوس، رازیانه، گل رز و...
  • ماسک شیر
  • ماساژ صورت با روغن ویتامین E
  • ماسک روغن نارگیل
  • استفاده از ماسک روغن زیتون

 

درمان پزشکی سیاهی دور چشم

علاوه بر روش‌های خانگی روش‌های پزشکی نیز برای درمان تیرگی زیر چشم وجود دارد. 
باید توجه داشت که اکثر این موارد با داشتن یک سبک زندگی مناسب قابل درمان و رفع شدن می‌باشند. 
همچنین پیش از تصمیم گیری در مورد هر کدام از این روش‌ها با پزشک مشاوره داشته باشید. در این جلسات توقعات و خواسته‌های خود را به صورت شفاف بیان داشته و از پرسیدن سوال هراس نداشته باشید. 
روش‌های درمان پزشکی هزینه بر و گاهی همراه با درد هستند و اغلب با گذشت زمان برای بهبود لازم دارند. 

مفتخریم که در فایند کلینیک به معرفی بهترین پزشک و کلینیک‌ها در زمینه زیبایی و رفع سیاهی زیر چشم پرداخته ایم. برای معرفی بهترین کلینیک‌ها بر روی مستطیل سرخابی رنگ سمت چپ پایین صفحه با عنوان کلینیک‌ها کلیک کنید. سپس با کلیک بر روی هر کدام از کادر‌های موجود به پروفایل پزشک و کلینیک مربوطه رفته و در آنجا به اطلاعات لازم مثل تلفن تماس و صفحات اجتماعی و… دسترسی خواهید داشت.

درمان پزشکی سیاهی دور چشم

 

تزیق ژل (فیلر زیر چشم) برای درمان تیرگی زیر چشم

تزریق فیلر یا تزریق ژل می‌تواند به فرورفتگی زیر چشم کمک کند. این تزریق باعث شده که منطقه مورد نظر روشن‌تر و پر‌تر به نظر برسد. همچنین فیلر باعث پر شدن بافت‌ها و مخفی شدن رگ‌ها و رنگدانه‌های پوستی می‌شود. 
در این روش با تزریق از ناحیه مجرای اشکی باعث محو شدن رگ‌های تیره می‌شوند. ژل تزریقی در نواحی مشخص و با مقداری کم تزریق می‌شود.

 

تزریق چربی برای رفع گودی و تیرگی زیر چشم

از چربی یه عنوان پر کننده طبیعی برای درمان گودی زیر چشم استفاده می‌شود. در این فرآیند مقدار کمی چربی از شکم، باسن، ران و غیره خارج می‌کنند. در مرحله بعد از این چربی برای تزریق به نواحی گود و تیره شده زیر چشم استفاده می‌شود. تزریق چربی یک دیگر از روش های رفع این مشکل می باشد.

 

لایه برداری زیر چشم

با استفاده از مواد شیمیایی و با لایه برداری رنگ دانه‌های سیاه پوست اطراف چشم انجام می‌شود.

 

لیزر زیر چشم

از فناوری‌ها و دستگاه مختلفی برای از بین بردن سیاهی زیر چشم استفاده میشود. انتخاب هر کدام بسته به میزان تیرگی و دلیل آن متفاوت است. 
همچنین از لیزر برای کوچک کردن رگ‌های مشخص زیر چشم استفاده می‌شود. این روش برای افرادی مفید بوده که رگ‌های زیر چشمشان قابل مشاهده است. 

بازسازی پوست با روش لیزر فرکشنال از دیگر روش‌های رایج برای درمان گودی و سیاهی زیر چشم می‌باشد. این روش برای کسانی که پوست نازک و یا خیلی ضخیمی اطراف چشم دارند مفید است. این دستگاه در از بین بردن چین و چروک و کلاژن‌سازی کاربرد دارد. 

با کمک لیزر جریان رگ‌های خونی زیر پوست تحریک و بهبود می‌یابد و همچنن لایه‌های خارجی پوست که دارای ملانین اضافه هستند برداشته می‌شود. 
لیزر گارنت و لیزر CO2 فرکشنال در این زمینه‌ها کاربرد دارد. 
همچنین لیزرهای غیر لایه بردار برای تحریک کلاژن‌سازی و بهبود قوام و استحکام پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. لیزر کیوسوئیچ، پالس و فرکشنال در این دسته قرار دارند.

 

جراحی پلک پایینی برای درمان تیرگی زیر چشم

جراحی پلک پایینی و یا لیفت چشم برای کشیدن پوست زیر چشم کاربرد دارد. در این روش با از بین رفتن چربی‌های زیر چشم، پف چشم محو می‌شود. همچنین با بالا کشیدن چشم از میزان سایه زیر آن کاسته می‌شود.

 

کربوکسی تراپی برای از بین بردن سیاهی زیر چشم

یکی از موثرترین روش‌های حذف و بهبود حلقه‌های سیاه دور چشم استفاده از روش کربوکسی تراپی می‌باشد. با کمک این روش گاز کربن دی اکسید به آرامی از طریق سوزنی ریز به زیر پوست وارد می‌شود. به واسطه ورود این گاز، اکسیژن‌رسانی و خونرسانی و کلاژن‌سازی در موضع درمان افزایش یافته و علاوه بر رفع سیاهی زیر چشم، شاهد جوانسازی و رفع چین و چروک در این ناحیه باشیم.

 

مزوتراپی زیر چشم در رفع تیرگی زیر چشم

مزوتراپی تزریق کوکتل‌های حاوی ویتامین، مواد معدنی و ضروری، آمینو اسیدها به زیر پوست می‌باشد که موجب تحریک کلازن و الاستین در پوست می‌گردد. 
این روش در بهبود تیرگی زیر چشم تاثیر دارد و بصورت درمان کمکی هم نیز می‌تواند مفید باشد.

معمولا برای کسب نتیجه دلخواه تر از این روش بعد از تزریق ژل زیر چشم استفاده می شود.

 

پی آر پی PRP رفع تیرگی و پف زیر چشم

پی آر پی روش درمانی است که مبنی بر آن خون از بدن خود فرد گرفته می‌شود، و پس از استخراج و جداسازی پلاسمای غنی از پلاکت به موضع درمانی تزریق می‌گردد. از این روش درمانی نیز به عنوان مکمل همراه با لیزر فرکشنال در درمان تیرگی و چین و چروک زیر چشم استفاده می‌گردد.

 

کرم رفع سیاهی اطراف و زیر چشم

استفاده از کروم‌های دور چشم محتوی ویتامین K و A می‌تواند در رفع این عارضه مفید باشد. از آنجا که ممکن است تیرگی زیر چشم به دلیل کمبود این ویتامین‌ها باشد. استفاده از این کرم‌ها می‌تواند به کاهش پف کردگی و تغییر رنگ پوست زیر چشم کمک کند. البته باید توجه داشت که مصرف روزانه و بلند مدت این کرم‌ها مفید است. البته خالی از لطف نیست که این مواد تنها بر لایه‌های سطحی پوست تاثیر می‌گذارند؛ و در از بین بردن هاله‌های سیاه دور چشم کاربردی نخواهند داشت.

 

پیلینگ شیمیایی دور چشم

در این روش با استفاده از مواد و ترکیبات شیمیایی مثل گلیکولیک اسید یا ساسیسیک اسید و غیره دور چشم را لایه برداری میکنند. این روش امکان بروز لک و جای زخم بر روی پوست را به همراه دارد. ولی به طور کل جزو روش های کم تهاجمی دسته بندی میشود.

 

فیشیال برای رفع تیرگی زیر چشم

فیشیال پوستی یکی از روش‌های موثر در سلامت و حفظ جوانی پوست می‌باشد. اساس کار فیشیال در چند مرحله می‌باشد که شامل: پاکسازی پوست، لایه برداری، استخراج، ماساژ، استفاده از ماسک می‌باشد. 
قرار دادن این روش در روتین پوستی موجب جوانی و شادابی و رفع بسیاری از مشکلات پوستی نظیر تیرگی زیر چشم‌ها می‌گردد.

تمامی روش های ذکر شده نتیجه دائمی نخواهند داشت و نیاز به تکرار درمان می باشد که به مرور زمان آثار تیرگی زیر چشم کاهش یابند.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 290  |
 4.75   از   5/00   از تعداد   4   رای   |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

مراکز درمانی برای رفع تیرگی زیر چشم

تهران
علی رمضانی

شادابی و رفع عارضه پوست با کربوکسی تراپی

علی رمضانی
تهران - ولیعصر
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
آرش نجف بیگی

درمان تیرگی زیر چشم با کربوکسی تراپی

آرش نجف بیگی
تهران - سعادت آباد
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

کلینیک ها ContantUs