نکات مهم مراقبت بعد از تزریق ژل گونه

نکات مهم مراقبت بعد از تزریق ژل گونه
logo

تزریق ژل گونه در سال‌های اخیر، به یکی از روش‌های زیبایی محبوب تبدیل شده‌است و روشی غیرجراحی برای افزایش زیبایی، سفت‌شدن و جوان‌سازی پوست است. با وجود اینکه این روش به‌طورکلی ایمن و موثر است، مراقبت بعد از تزریق ژل گونه برای اطمینان از نتایج مطلوب و به‌حداقل رساندن عوارض احتمالی مهم است. با ما همراه باشید تا جزئیات تزریق ژل و کارهایی که باید بعد از تزریق انجام دهید را بررسی کنیم.

اقدامات احتیاطی قبل از تزریق ژل گونه

قبل از تزریق فیلر گونه، مهم است که تاریخچه پزشکی و داروهای فعلی خود را با پزشک در میان بگذارید. کاندیدای ایده‌آل برای این تزریق‌ها، افراد غیرسیگاری و بدون سابقه بیماری‌های مزمن هستند. طبق دستورالعمل‌های سازمان غذا و دارو (FDA)، اگر دچار اختلالات خونریزی هستید، به مواد ژل حساسیت دارید، یا اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، باید از تزریق ژل گونه خودداری کنید.

علاوه‌براین، توصیه می‌شود حداقل دو هفته قبل از تزریق، از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین و ایبوپروفن خودداری کنید و در صورت مصرف این داروها، در طول مشاوره به متخصص پوست خود اطلاع دهید. پزشک ممکن است دستورالعمل خاصی درمورد این داروها داشته باشد. علاوه‌براین، حداقل دو روز قبل از تزریق ژل، باید از مصرف الکل خودداری کرد.

اگر به‌دنبال یک مرکز مناسب برای تزریق ژل هستید، می‌توانید بهترین کلینیک را به‌راحتی در سایت فایندکلینیک بیابید.

آیا پس از تزریق ژل به گونه نیاز به مراقبت داریم؟

مراقبت بعد از تزریق ژل گونه، برای اطمینان از بهترین نتیجه، جلوگیری از عوارض و افزایش اثربخشی تزریق بسیار مهم است. این مراقبت‌ها ممکن است شامل پرهیز از فعالیت‌های شدید برای مدتی، استفاده از یخ برای کاهش تورم و درد، پرهیز از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، خودداری از لمس یا مالش ناحیه تزریق‌شده و پیروی از دستورالعمل‌های خاص ارائه‌شده توسط متخصص زیبایی باشد. این اقدامات می‌تواند ناراحتی و بهبودی را به‌حداقل برساند.

مراقبت پس از تزریق فیلر به گونه

انواع مراقبت بعد از تزریق ژل گونه

به‌طورکلی، مراقبت بعد از تزریق فیلر گونه برای بهبود، به‌حداقل رساندن ناراحتی و کسب نتایج مطلوب ضروری است. در ادامه قصد داریم به‌طور کامل مراقبت‌های بعد از تزریق ژل گونه را معرفی کنیم:

  • در ۲۴ ساعت اول، از شستشوی صورت خودداری کنید و پس از آن از پاککننده‌های ملایم استفاده کنید.
  • برای کاهش خطر التهاب و کبودی، در ۲۴ ساعت اول از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • یکی از مهم‌ترین نکات ماندگاری طولانی ژل گونه این است که از لمس یا فشاردادن ناحیه تزریق خودداری کنید و تا چند هفته اول از به‌ لوازم آرایشی سنگین روی ناحیه تزریق خودداری کنید.
  • ممکن در صورت خود عدم تقارن یا سفتی موقت در محل تزریق مشاهده کنید، در صورت تداوم این مشکل به پزشک مراجعه کنید.
  • برای مراقبت بعد از تزریق ژل گونه، از هرگونه دارو و پماد تجویزشده برای کمک به کاهش التهاب و بهبودی و درعین‌حال حفظ آبرسانی مناسب و مراقبت از پوست پیروی کنید.
  • پس از تزریق، در چند هفته اول، بهتر است از محیط‌های گرم مانند سونا، جکوزی یا حمام کردن با آب گرم دوری کنید. گرما می‌تواند هرگونه عارضه ناشی از تزریق مانند کبودی و تورم را بدتر کند.
  • حداقل تا دو هفته پس از تزریق، از انجام ورزش و فعالیت‌های بدنی سنگین خودداری کنید؛ زیرا این فعالیت‌ها می‌توانند جریان خون را در ناحیه تزریق افزایش داده و خطر تورم و کبودی را افزایش دهند.
  • پس از تزریق ژل گونه، نباید درد زیادی را تجربه کنید. اگر احساس درد می‌کنید، می‌توانید از استامینوفن برای تسکین استفاده کنید؛ اما از مصرف داروهایی مانند آسپرین، ایبوپروفن یا ژلوفن خودداری کنید؛ زیرا می‌توانند خونریزی و کبودی را بدتر کنند.
  • در چند روز اول پس از تزریق، بهتر است با ارتفاع بالاتر از حد معمول بخوابید و استراحت کنید؛ با استفاده از دو بالش می‌توانید به این هدف برسید.

مراقبت های پس از تزریق ژل به گونه را چقدر باید ادامه دهیم؟

پس از تزریق ژل، رعایت دستورالعمل‌های خاص و مراقبت بعد از تزریق فیلر گونه که توسط متخصصان ارائه می‌شود، برای کاهش عوارض و تسریع اثربخشی ژل مهم است. توصیه می‌شود این مراقبت‌ها را تا دو هفته پس از تزریق رعایت کنید تا بهترین اثربخشی را مشاهده کنید. تنها نکته مراقبتی که فقط ۲۴ ساعت لازم است انجام دهید، عدم شستشوی محل تزریق و استفاده از کمپرس سرد است.

شما می‌توانید متخصصان مراقبت‌های پوستی و زیباسازی را در فایندکلینیک پیدا کنید. فایندکلینیک یک سایت جامع برای معرفی انواع کلینیک‌های زیبایی است. تنها کافی است روش درمانی و موقعیت مکانی موردنیاز را وارد سایت کنید تا کلینیک‌های زیبایی روی صفحه برای شما ظاهر شود.

مراقبت های بعد از فیلر گونه

 

ماساژ گونه بعد از تزریق ژل

در مراقبت بعد از تزریق فیلر گونه، ماساژ صورت می‌تواند در موقعیت‌های خاص مفید باشد؛ درحالی‌که ممکن است در موارد دیگر مناسب نباشد؛ بنابراین، راهنمایی‌گرفتن از یک متخصص ضروری است. مهم است که بلافاصله پس از تزریق ژل از اعمال فشار به محل تزریق خودداری کنید. از هرگونه فشاردادن یا ضربه‌زدن به ناحیه تحت درمان خودداری کنید. در صورت نیاز به ماساژ، متخصص توصیه‌های مناسب را به شما ارائه خواهد داد.

کلام آخر

تزریق ژل گونه می‌تواند روشی ایمن و مؤثر برای بهبود چهره و جوانسازی افراد ارائه دهد. با رعایت نکات مراقبت بعد از تزریق ژل گونه می‌توانید از نتایج مطلوب اطمینان حاصل کنید و عوارض احتمالی را به‌حداقل برسانید. در این نوشته سعی کردیم درباره نکات ماندگاری طولانی ژل گونه و مراقبت‌های بعد از آن، اطلاعاتی به شما عزیزان ارائه دهیم. اگر نگرانی یا سؤالی درمورد این روش دارید، حتماً با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود صحبت کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 34  |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs