نحوه خوابیدن بعد از تزریق ژل چگونه است؟

نحوه خوابیدن بعد از تزریق ژل چگونه است؟
logo

بدون شک، رعایت نکات مراقبت بعد از عمل زیبایی می‌تواند در تثبیت تغییرات انجام‌شده نقش به‌سزایی داشته باشد و عدم توجه به این نکات علاوه‌بر هدر دادن هزینه صر‌ف‌شده، می‌تواند تغییرات بسیار ناخوشایندی در چهره شما به‌وجود آورد.

یکی از مهم‌ترین نکات مراقبتی بعد از تزریق ژل و فیلر، طرز خوابیدن بعد از تزریق ژل است، زیرا این ژل‌ها به بازه زمانی معینی برای تثبیت نیاز دارند. در این مطلب، به بررسی نحوه خوابیدن بعد از تزریق فیلر و مهم‌ترین نکات مراقبتی از آن می‌پردازیم.

آیا نحوه خوابیدن روی تزریق ژل تأثیر می گذارد؟

در پاسخ به سؤال بالا باید جواب مثبت داد و اذعان کرد که نحوه خوابیدن تأثیر به‌سزایی بر نتایج تزریق ژل می‌گذارد. ژل و فیلرها بعد از تزریق باید در ناحیه مدنظر تثبیت شوند و به همین علت است که نباید هیچ‌گونه فشار و ضربه‌ای به آن‌ها وارد شود. در صورت عدم توجه به این نکات، ممکن است ژل کمی در ناحیه تزریق جابه‌جا شود و فرم دلخواه شما به هم بریزد. همچنین اعمال فشار روی ناحیه تزریق، عمر فیلر‌ها را بسیار کاهش می‌دهد و شما مجبور می‌شوید طی بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت نسبت‌به تزریق مجدد اقدام کنید. بنابراین، می‌بایست بعد از انجام این عمل زیبایی، نکات مراقبتی طرز خوابیدن بعد از تزریق ژل را از پزشک متخصصتان بپرسید تا با رعایت آن‌ها نتیجه دلخواهتان را کسب کنید. همواره به‌خاطر داشته باشید که تنها نحوه خوابیدن بر تثبیت فیلر تأثیر نگذاشته است، بلکه کیفیت خواب نیز می‌تواند نقش به‌سزایی در جای‌گیری این ژل‌ها ایفا کند.

اگر به‌اندازه کافی استراحت نکنید و خواب شما عمیق و باکیفیت نباشد، بدن دائماً روی حالت تنش و استرس باقی می‌ماند و تثبیت ژل به‌ شکلی مناسب انجام نمی‌شود. بنابراین، علاوه‌بر توجه به طرز خوابیدن بعد از تزریق فیلر، روی آرامش ذهنی خود نیز تمرکز کنید.

 

 

 

نحوه خوابیدن بعد از تزریق ژل

توصیه های لازم در مورد نحوه خوابیدن بعد از تزریق ژل

نکات مراقبتی برای نواحی مختلف تزریق متفاوت بوده و برای بعضی نواحی صورت دستورالعمل‌های مراقبتی آسان‌تری تعیین می‌شود. شایان ذکر است که الزاماً حداکثر یک هفته این نکات مراقبتی را انجام دهید و بعد از آن می‌توانید به روند عادی خوابیدن خود بازگردید. توجه به نکات زیر می‌تواند به فرایند بهبودی شما بعد از انجام عمل تزریق فیلر سرعت ببخشد:

طرز خوابیدن بعد از تزریق ژل به گونه

طرز خوابیدن بعد از تزریق ژل به گونه بسیار مهم است، زیرا این ناحیه بیشتر در معرض ضربه و فشار است و سطح وسیع‌تری نسبت‌به دیگر نواحی صورت دارد. خوابیدن به پهلو برای این افراد ممنوع است و نباید و روی ناحیه تزریق‌شده هیچ فشاری بیاید.

 

طرز خوابیدن بعد از تزریق فیلر به لب

اگر تزریق ژل لب انجام داده‌اید، امکان به پهلو خوابیدن برای شما میسر است؛ اما به‌خاطر داشته باشید که نباید به هیچ عنوان به لب‌های خود هنگام خواب فشار بیاورید. بعضی افراد به شکلی غیرارادی در خواب تکان می‌خورند و به شکم می‌خوابند. خوابیدن در این حالت می‌تواند فشار بسیار زیادی به لب و نواحی اطراف آن بیاورد. این فشار ممکن است فیلر تزریق‌شده را کمی جابه‌‌جا کند و فرم دلخواهتان را به هم بریزد.

طرز خوابیدن بعد از تزریق ژل به خط فک و زاویه صورت

خط فک و زاویه صورت دومین ناحیه حساس تزریق فیلر است که نباید بعد از انجام عمل به آن هیچ فشاری وارد شود. خوابیدن به پهلو برای این افراد نیز ممنوع بوده و نباید بخش‌های کناری صورت را در معرض فشار طولانی‌مدت قرار دهند. همچنین گروهی از افراد عادت دارند هنگام خواب دست خود را زیر چانه و فک می‌گذارند. این کار موجب جابه‌جایی فیلر شده و تثبیت آن را با تأخیر روبه‌رو می‌کند.

 

عدم توجه به نکات مراقبتی نحوه خوابیدن بعد از تزریق فیلر چه نتایجی را به‌دنبال دارد؟

همان‌طورکه در بخش‌های قبلی نیز اشاره کردیم، عدم توجه به نکات مراقبتی طرز خوابیدن بعد از تزریق ژل می‌تواند منجر به جابه‌جایی فیلر در ناحیه مدنظر شده و فرم دلخواهتان را دستخوش تغییرات ناخوشایندی کند. موارد متعددی نیز دیده می‌شود که افراد به علت عدم توجه به نکات ذکرشده، متحمل هزینه‌ مجدد تزریق ژل شده‌اند.

نکات نحوه خوابیدن بعد از تزریق فیلر

کنترل حرکات غیرارادی در خواب بعد از تزریق ژل

انجام حرکات غیرارادی در خواب برای بسیاری‌ها اتفاق می‌افتد. ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خاراندن صورت
  • گذاشتن دست زیر چانه
  • جابه‌جاشدن در خواب
  • و ...

برای جلوگیری از حرکت غیرارادی دست‌ها به‌سمت صورت می‌توانید از تعداد بالشت بیشتری برای بالا آوردن سر خود استفاده کنید. قرار دادن سر در ارتفاعی بالاتر از حد معمول می‌تواند ریسک انجام حرکات غیرارادی را کاهش دهد. بازه زمانی تغییر طرز خوابیدن بعد از تزریق ژل، به‌نظر پزشک متخصصتان بستگی دارد، اما عموماً یک هفته زمان برای تثبیت ژل در ناحیه تزریق‌شده در نظر گرفته می‌شود.

انتخاب کلینیک مناسب تزریق ژل و فیلر توسط فایندکلینیک

قطع به‌یقین انتخاب کلینیک و پزشک متخصص مناسب می‌تواند تأثیر به‌سزایی بر کیفیت نتیجه عمل شما بگذارد. می‌توانید بهترین کلینیک‌های زیبایی شهر خود را از سایت فایند کلینیک پیدا کنید و نسبت‌به رزرو نوبت در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کنید. امکان بررسی رزومه و فعالیت‌های پزشکان متخصص و کلینیک‌ها در این سایت میسر بوده و زمینه انتخابی مطمئن برای شما محیا شده است.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs