تزریق ژل چانه چگونه انجام می شود؟

تزریق ژل چانه چگونه انجام می شود؟
logo

تزریق ژل چانه یکی از کم‌عوارض‌ترین عمل‌های زیبایی به‌شمار می‌آید که نتیجه آن تنها چند دقیقه بعد از تزریق فیلر کاملاً قابل‌مشاهده است. این عمل در مقابل اثربخشی قابل توجه‌اش، از هزینه پایینی برخوردار است و می‌توان به کمک آن زاویه‌سازی فک را به بهترین شکل ممکن انجام داد. انتخاب پزشک متخصص بیشترین تأثیر را بر نتیجه نهایی خواهد گذاشت و بهتر است قبل از انتخاب کلینیک زیبایی، از نظرها و تجربه دیگران برای داشتن عملی مؤثرتر بهره ببرید.

منظور از فیلر یا ژل چانه چیست؟

تزریق ژل چانه یک روش غیرتهاجمی برای فرم‌دهی به چانه و فک است که موجب تقویت خط فک صورت می‌شود. ژل‌های تزریقی در این روش با کانتور کردن فک به زاویه‌سازی صورت کمک می‌کنند و به چانه حالت برجسته‌تری می‌دهند. این ژل‌ها در دو دسته طبیعی و مصنوعی جای می‌گیرند که هر دو مورد مزایا و معایب خود را دارند.

عموماً از هیالورونیک اسید‌ها به‌عنوان ژل‌های طبیعی زاویه‌سازی صورت استفاده می‌کنند که ازلحاظ بیولوژیک عوارضی برای بدن ندارند. اما با گذر زمان جذب می‌شوند و نیاز به تکرار تزریق مجدد نیست. از طرف دیگر، ژل‌های مصنوعی تأثیر بسیار بیشتری دارند و کانتور فک را به شکل بهتری انجام می‌دهند؛ اما ممکن است بعضی افراد به آن واکنش‌های حساسیت‌زا نشان‌ دهند. همچنین شایان ذکر است که فیلرهای مصنوعی عمر طولانی‌تری نسبت‌به نوع طبیعی آن دارند.

روش تزریق ژل چانه تنها برای افرادی که قصد زاویه‌سازی فک خود را دارند استفاده نمی‌شوند، بلکه برای طیف گسترده‌تری ازجمله افراد سالخورده که دچار افتادگی پوست و چین‌و‌چروک شدند نیز کاربرد دارد. علاوه‌بر کیفیت مواد تزریقی، تبحر و تجربه پزشک متخصص نیز در نتیجه نهایی این عمل زیبایی شما تأثیر به‌سزایی دارد. به عبارت ساده‌تر، تنها پزشک متخصص است که می‌تواند نقاط ضعف چانه را پیدا کرده و باتوجه‌به آن، بهترین نوع ژل، میزان حجم، نوع بی‌حسی و... را برای بهبود مشکلات آن پیشنهاد کند. بنابراین، دقت زیادی برای انتخاب متخصص خود به خرج دهید و از تجربه دیگران نیز استفاده کنید.

فیلر چانه چیست

مزایای تزریق ژل چانه

در وهله اول، باید خاطرنشان کنیم که عمل‌های زیبایی غیرتهاجمی مانند کانتور فک با فیلر از عوارض بسیاری کمی برخوردار هستند و به مراقبت‌های خاصی بعد از عمل نیاز ندارند. از مهم‌ترین مزایای تزریق ژل چانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اثربخشی فوری

تزریق فیلر چانه ازجمله روش‌هایی است که می‌توانید تنها چند دقیقه بعد از عمل، تأثیر آن را مشاهده کنید. بنابراین، برخلاف روش‌های تهاجمی مانند جراحی‌های سنگین، از تورم، کبودی، دردهای طاقت‌فرسا، بانداژ و... خبری نبوده و می‌توانید نتیجه نهایی را در همان دقایق اولیه مشاهده کنید.

  • بهبود فرم چانه

همواره به‌خاطر داشته باشید که تنها از روش تزریق ژل به چانه برای شکل‌دهی فک به فرم ۷ استفاده نمی‌شود، بلکه می‌توانید باتوجه‌به ساختار کلی صورت، از آن برای کمی گرد‌تر شدن فک خود نیز استفاده کنید.

  • جوانسازی صورت

از دیگر مزایای این روش غیرتهاجمی می‌توان به جوان‌سازی صورت اشاره کرد. درواقع، شما به کمک تزریق ژل چانه، فک خود را برجسته‌تر می‌کنید و این کار به جوان‌تر نشان داده شدن صورتتان کمک شایانی خواهد کرد.

  • زمان کوتاه انجام عمل

عمل تزریق ژل به چانه نهایتاً یک ساعت از شما زمان می‌گیرد و نیازی به برنامه‌ریزی‌های طولانی‌مدت برای تغییر کارهای روزمره نیست.

  • امکان بازگرداندن فرم صورت به حالت قبلی

در بعضی موارد دیده شده است که زیباجویان از فرم جدید صورت خود رضایت نداشته‌اند یا از انجام عمل خود منصرف شدند. در این روش، امکان بازگرداندن صورت به فرم قبلی وجود دارد.

از دیگر مزایای استفاده از روش تزریق ژل به چانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقارن صورت
  • عوارض محدود
  • کشیدگی و سفت شدت بافت پوست چانه
  • تناسب صورت
  • رفع فرورفتگی چانه

همچنین مراقبت‌های بعد از عمل این روش بسیار محدود هستند که در بخش‌های بعدی مطلب به شرح کامل آن‌ها خواهیم پرداخت.

تزریق ژل به چانه

مزایای تزریق ژل چانه برای صورت گرد

خانم‌ها و آقایانی که به دلایل مختلف دارای صورتی گرد و کشیده هستند، می‌توانند به کمک عمل تزریق ژل به چانه، برای فک خود زاویه‌سازی کنند. این عمل به پوشاندن و بهبود جلوه غبغب افتاده نیز کمک می‌کند و تأثیر به‌سزایی بر لاغرتر نشان دادن صورت افراد می‌گذارد.

مزایای تزریق ژل چانه برای صورت کشیده

برخلاف تصور عموم، تزریق فیلر به چانه تنها برای افرادی با صورت گرد کاربرد ندارد، بلکه صورت‌های استخوانی و کشیده از بهترین گزینه‌ها برای انجام این عمل به‌شمار می‌آیند. بسیاری از افراد به‌صورت ژنتیکی، صورتی لاغر، کشیده و تکیده‌ای دارند و یا در اثر عواملی مانند استرس، تصادف و... مشکلاتی در زاویه‌بندی فک آن‌ها به‌وجود آمده است. این گروه نیز می‌توانند به کمک تزریق ژل چانه، فک خود را از حالت کشیده به شکل گرد و متناسب‌تری فرم دهند.

بهترین سن فیلر یا ژل چانه

بهترین سن تزریق فیلر چانه چه زمانی است؟ پاسخ این سؤال کاملاً به مشکل مدنظر شما بستگی دارد. از این روش برای حذف چین‌و‌چروک ناحیه چانه استفاده می‌کنند که در دوره میانسالی به‌وجود می‌آیند، اما ‌چروک‌های ظریف‌تر بسیار زودتر خود را آشکار می‌کنند. بنابراین، تزریق ژل فیلر چانه به‌منظور حذف چین‌و‌چروک، بین ۲۴سالگی تا ۷۹سالگی انجام می‌شود.

از طرف دیگر، رفع بعضی از مشکلات مانند افتادگی صورت، استخوان پهن فک، فرورفتگی چانه و... هیچ محدودیتی ندارد و به افزایش سن محدود نمی‌شود. به‌طورکلی، صلاحیت یا عدم صلاحیت افراد برای تزریق ژل فک تنها به تشخیص پزشک متخصص محدود می‌شود. البته شایان ذکر است که انجام این عمل برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است.

 مطلب پیشنهادی: بهترین مارک ژل صورت و لب

ژل چانه مناسب چه کسانی است؟

همان‌طور که در بخش‌های ابتدایی نیز اشاره کردیم، به‌کارگیری روش تزریق ژل چانه محدودیت خاصی ندارد و افراد با هر مشکلی (ژنتیکی یا اکتسابی) می‌توانند از این روش برای زاویه‌سازی و اصلاح خط فک خود استفاده کنند، اما به‌طورکلی می‌توان گفت افرادی با ویژگی‌های زیر می‌توانند بهترین نتیجه را از این عمل غیرتهاجمی بگیرند:

  • کسانی که در اثر چاقی و لاغری‌های متعدد، اضطراب، مصرف داروهای مختلف و... دچار افتادگی پوست در ناحیه چانه شده‌اند.
  • کسانی که به دلایل مختلف دچار چین و چروک‌های متعدد (عمیق تا سطحی) در ناحیه چانه و خط فک شده‌اند.افرادی که چانه عقب‌رفته دارند. البته استفاده از روش تزریق فیلر چانه تنها به نظر پزشک متخصص بستگی دارد. در بعضی موارد دیده شده است که برای رفع عقب‌رفتگی چانه، از پروتز‌ استفاده می‌کنند.
  • کسانی که به مشکل آویزانی غبغب دچار هستند.
  • کسانی که به هر دلیلی تمایل دارند فرم خط فک خود را تغییر دهند.
  • کسانی که دارای فک مربعی، پهن و عریض هستند.
  • از تزریق ژل چانه برای زاویه‌سازی صورت‌های گرد و دایره‌ای استفاده می‌کنند.
  • افرادی که به شکل مادرزاد و ژنتیکی صورت‌هایی نحیف و لاغر دارند.
  • بانوانی که دارای فک با حالت مردانه هستند.
  • مردانی که صورت‌هایی نحیف و فک‌های زنانه دارند.

شایان ذکر است که این روش محدودیت جنسیتی ندارد و همه افراد می‌توانند از آن بهره ببرند.

فیلر چانه

مراحل و شیوه تزریق ژل چانه

تزریق ژل به چانه مشابه تزریق فیلر به‌تمامی نقاط بدن است. ابتدا بسته به نظر تخصصی‌ پزشک، میزان ژل موردنیاز برای فرم‌دهی و نوع آن تعیین می‌شود و سپس پزشک محل تزریق را ضدعفونی می‌کند. البته گفتنی است که تزریق فیلر عملی دردناک به‌شمار می‌آید و به همین دلیل است که از بی‌حسی‌های متفاوت برای انجام آن استفاده می‌کنند. بعضی از انواع فیلر با مواد بی‌‌حس‌کننده‌ ترکیب و سپس تزریق می‌شوند. در بیشتر موارد نیز ابتدا بی‌حسی‌های موضعی مانند لیدوکائین روی محل تزریق قرار می‌‌گیرند تا پوست به‌طور کامل بی‌حس شود.

برای تزریق ژل چانه از سوزن و سرنگ‌های مخصوصی به نام کانول استفاده می‌شود. کانول‌ها سوزن‌های باریکی هستند که استفاده از آن‌ها ریسک آسیب رسیدن به بافت‌ها و رگ‌های خونی را تا حد بسیار زیادی پایین می‌آورد. در بعضی از نقاط چانه نیز از سوزن برای تزریق استفاده می‌کنند. چانه ناحیه‌ای عضلانی، نرم و فیبری محسوب شده و سوزن به‌راحتی از آن‌ عبور می‌کند. از سوزن‌ها برای تزریق فیلر به بخش‌های مرکزی چانه استفاده می‌شود.

کانول‌ها نوک بلندی دارند و به همین دلیل است که برای تزریق ژل به چانه مناسب نیستند. از کانول‌ها برای تزریق فیلر به کناره‌های فک و چانه استفاده می‌شود. در حین انجام این عمل نباید صحبت کنید و بدون تکان دادن فک روی صندلی بنشینید، سر خود را به پشتی تکیه دهید و به هیچ عنوان هنگام تزریق حرکت نکنید. تزریق ژل چانه حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به طول می‌انجامد و ممکن است دکتر طی بازه‌های ۷ تا ۳۰روزه از شما بخواهد که مجدداً به مطب مراجعه کنید.

انتخاب پزشک متخصص مهم‌ترین نقش را در کیفیت و نتیجه نهایی عمل شما دارد. بهتر است با بهره‌گیری از تجربه و نظر دیگران، بهترین دکتر زیبایی شهر سکونت خود را انتخاب کنید.

عوارض تزریق ژل چانه

در وهله اول، باید گفت که ژل‌های پوستی عموماً بی‌خطر و کم عوارض هستند و موارد بسیار نادری پیش آمده که افراد به این فیلرها واکنش‌های آلرژیک نشان دهند، اما از مهم‌ترین عوارض و خطرات تزریق ژل چانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد مقداری تورم و التهاب در محل تزریق تا حداکثر ۳ تا ۴ روز
  • خونریزی جزئی در اثر مصرف قرص‌های رقیق‌کننده خون قبل از عمل
  • احساس سنگینی و درد در ناحیه تزریق ژل
  • از نادرترین عوارض این عمل می‌توان موارد زیر را نام برد:
  • ایجاد واکنش‌های آلرژیک و حساسیت‌زا بعد از عمل
  • عفونت‌ (با رعایت نکات بهداشتی می‌توان از بروز جزئی‌ترین مقدار نیز جلوگیری کرد)
  • آسیب عصبی (انتخاب پزشک متبحر و متخصص می‌تواند خطر بروز این مشکل را به صفر برساند)

اگر فردی که قرار است تزریق را انجام دهد دارای مدارک آکادمیک و تخصصی نباشد، احتمال ایجاد توده‌های نامتقارن و یا برآمدگی‌های مختلف در چانه به شکلی چشمگیر بالا می‌رود. بنابراین، به هیچ عنوان فریب تبلیغات سالن‌های زیبایی با قیمت‌های بسیار ارزان تزریق ژل را نخورید.

هزینه تزریق فیلر چانه

المان‌ها و پارامترهای متفاوتی روی قیمت تزریق ژل چانه تأثیر می‌گذارند و تعیین مقدار دقیق آن‌ تنها توسط پزشکان متخصص انجام می‌شود، اما از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر هزینه تزریق فیلر به چانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقدار ژل تزریق‌شده
  • طبیعی یا مصنوعی بودن فیلر انتخاب‌شده
  • دستمزد پزشک
  • خارجی یا ایرانی بودن برند فیلر انتخاب‌شده

همواره به‌خاطر داشته باشید که عمل تزریق فیلر به چانه تأثیر به‌سزایی بر زیبایی صورت دارد. در مقابل، این عمل هزینه بسیار پایینی داشته و می‌توان گفت که براساس پارامترهای نام‌برده‌شده، هزینه انجام آن بین ۳ تا ۱۱ میلیون تومان است.

تزریق فیلر برای چانه

ماندگاری فیلر چانه

ماندگاری فیلر چانه به عواملی ازجمله نوع فیلر تزریق‌شده (طبیعی یا مصنوعی) میزان مواد تزریق‌شده، کیفیت و غلظت ژل باز می‌گردد. فیلرهای طبیعی مانند هیالورونیک‌ها بین ۶ تا ۱۵ ماه ماندگاری دارند و کم‌کم جذب پوست می‌شوند، اما فیلرهای مصنوعی ماندگاری بسیار بیشتری دارند. همچنین هرچقدر غلظت و میزان مواد تزریق‌شده بالاتر باشد، ماندگاری بیشتر می‌شود. عموماً فیلرهای تزریق‌شده به بخش‌های عمیق‌تر چانه و فک نیز تا مدت طولانی‌تری باقی می‌مانند.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل چانه

بهتر است حداقل ۲ هفته قبل از انجام تزریق ژل به چانه، از استعمال دخانیات دوری کنید. این کار به کاهش کبودی بعد از عمل کمک شایانی خواهد کرد. داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین ممکن است موجب خون‌ریزی غیرطبیعی بعد از تزریق شوند. بنابراین، حداقل ۲ هفته قبل از عمل مصرف آن‌ها را متوقف کنید.

بعد از انجام عمل تزریق ژل به فک نباید از انواع لوازم آرایشی تا ۴۸ ساعت استفاده شود. به هیچ عنوان مناطق تزریق ژل را لمس نکنید و مراقب باشید که هنگام خواب روی آن‌ها فشار نیاورید. عدم مصرف داروهای رقیق‌کننده خون و استعمال دخانیات را تا ۲ هفته بعد نیز ادامه دهید. همچنین بهتر است انجام ورزش‌های سنگین را حداقل ۲ تا ۳ روز به تعویق بیندازید.

 مطلب تکمیلی در رابطه با نکات مهم مراقبت بعد از تزریق ژل چانه

معرفی بهترین کلینیک‌های تزریق ژل چانه در فایند کلینیک

همان‌طورکه در بخش‌های قبلی مقاله نیز اشاره کردیم، انتخاب پزشک متخصص، باتجربه و حرفه‌ای مهم‌ترین المان‌ تأثیرگذار بر کیفیت و نتیجه نهایی عمل است. شما می‌توانید لیست جامعی از بهترین کلینیک‌های تزریق ژل چانه و پزشکان زیبایی را در سایت «فایند کلینیک» پیدا کرده و با خواندن نظرات سایر بیماران سابق، بهترین پزشک را انتخاب کنید. نوبت شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به کمک تیم پشتیبانی سایت به ثبت خواهد رسید.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 21  |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs