چهارشنبه 19 آبان 1400

روش های تقویت مو در خانه

روش های تقویت مو در خانه
logo

در این مقاله به انواع مختلف روش های خانگی تقویت مو، از جمله ماسک مو، رژیم غذایی و همچنین نکاتی پیرامون شامپو، شانه، ماساژ، خشک کردن، شستشوی صحیح، حرارت و بستن مو، خواهیم پرداخت.

ماسک برای تقویت مو

برای داشتن موهای براق، سالم، نرم، دارای رشد مناسب یکی از روش های خانگی استفاده از ماسک می باشد. انواع مواد طبیعی که در هر خانه موجود است می تواند به تقویت و طراوت مو کمک کند. در این مقاله به معرفی ماسک های طبیعی مو می پردازیم. افراد دارای موهای شکننده و یا دارای ریزش مو با مطالعه نکته هایی که در ادامه به آن می پردازیم می توانند در جهت بازگشت سلامت مو حرکت نمایند.

البته پیش از استفاده از هرکدام از موارد پیشنهادی حتما تست حساسیت انجام داده و مطعن شوید که برای شما آلرژی زا نباشد.

تقویت مو با ماسک خانگی

 

براي مشاهده ديگر کلينيک ها بر روي دکمه زير کليک کنيد:

مشاهده ديگر کلينيک ها

 

تقویت مو با ماسک آواکادو

آواکادو از جمله مواد طبیعی است که می تواند به خشکی و آسیب دیدگی موهای شما کمک کند و تا حد زیادی آن را ترمیم نماید. اسیدهای آمینه و امگا 3 موجود در آواکادو برای احیا و آبرسانی مو بسیار کارآمد می باشد. همچنین ویتامین ها A,E,D,B2 موجود در آن به سلامت مو کمک می نماید. بیوتین موجود در آن رشد مو را تسریع کرده و ویتامین E از موها در برابر رادیکال های آزاد محافظت می نماید.

ماسک آواکادو برای مو

انواع ماسک مو با آواکادو

 

ماسک آواکادو و روغن نارگیل

روغن نارگیل نیز دارای اسیدهای چرب ضروری بوده و به عمق مو نفوذ می نماید و در ترکیب با آواکادو به سلامت و حفظ رطوبت مو کمک می کند.

 

مواد لازم:

 

  • یک آواکادو متوسط
  • 2 قاشق روغن نارگیل
  • کلاه حمام

 

طرز تهیه:

 

آواکادو له شده و روغن نارگیل را ترکیب نمایید و آن را بر روی موها، خصوصا ساقه مو اعمال نمایید. سپس از یک کلاه حمام استفاده نمایید. پس از گذشت 30 دقیقه موهاستان را با آب خنک و شامپو شستشو دهید. در آخر از یک نرم کننده مو استفاده نمایید. آب موها را با حوله به آرامی بگیرید و اجازه دهید مو در جریان هوا خشک شود.

از این ماسک 1-2 بار در هفته استفاده کنید.

 

ماسک مو آواکادو با روغن زیتون و عسل

روغن زیتون دارای خواص نرم کنندگی و تسریع رشد مو می باشد. عسل دارای خاصیت شفاف سازی و درخشندگی مو بوده و ترکیب آن ها با آواکادو می تواند در در رفع آسیب و خشکی مو موثر باشد.

ماسک روغن زیتون و عسل برای مو

مواد لازم:

 

  • یک عدد آواکادو متوسط
  • 2 قاشق روغن زیتون
  • 2 قاشق عسل
  • 2 قطره روغن اسطخودوس
  • کلاه حمام
  • سشوار

 

طرز تهیه:

 

تمامی مواد ذکر شده را به خوبی باهم ترکیب نمایید و به روی پوست سر و ساقه مو اعمال نمایید. سپس از کلاه حمام استفاده نمایید و به مدت 15 دقیقه از سشوار استفاده نمایید و یا 30-45 دقیقه در معرض تابش خورشید قرار گیرید. سپس مو را با آب سرد و شامپو شسته و از نرم کننده استفاده کنید. اجازه دهید مو به طور طبیعی خشک شود.

از این ماسک یک مرتبه در هفته استفاده نمایید.

 

ماسک آواکادو و آلوورا

آواکادو دارای قابلیت از بین برنده سلول های مرده کف سر می باشد. همچنین با بهره مندی از خواص نرم کنندگی می تواند آسیب مو را کاهش داده و رشد مو را تقویت نماید.

 

مواد لازم:

 

  • یک عدد آواکادو متوسط
  • 2 قاشق غذاخوری ژل آلوورا
  • 1 قاشق آبلیمو
  • 2 قاشق عسل
  • 2 قاشق روغن نارگیل
  • کلاه حمام

 

طرز تهیه:

 

تمامی مواد ذکر شده را به خوبی مخلوط نمایید. مواد را به روی پوست سر و مو اعمال نمایید. موها را با کلاه حمام بپوشانید. پس از 15-20 دقیقه مو را با آب خنک و شامپو شستشو دهید و از نرم کننده استفاده نمایید. اجازه دهید مو در جریان هوا خشک شود.

هر دو هفته یکبار از این ماسک استفاده نمایید.

 

ماسک مو آواکادو و ماست

ماست با بهره مندی از خواص نرم کنندگی همرا با آواکادو می تواند در روفع خشکی مو بسیار موثر باشد. وجود ترکیبات عسل و روغن زیتون باعث رطوبت رسانی و تغذیه مو نیز می گردد.

 

مواد لازم:

 

  • نصف آواکادو متوسط
  • 2 قاشق روغن زیتون
  • 2 قاشق عسل
  • یک فنجان ماست
  • کلاه حمام

 

طرز تهیه:

 

آواکادو له شده را با ترکیبات ذکر شده به خوبی مخلوط نموده و به پوست سر و ساقه مو اعمال نمایید. موها را با کلاه حمام بپوشانید و پس از 20 دقیقه مو را با آب خنک و شامپو شستشو داده و سپس از نرم کننده استفاده نمایید. اجازه دهید مو در هوای آزاد خشک شود.

از این ماسک هفته ای یک مرتبه استفاده نمایید.

 

تقویت مو با ماسک موز

موز با بهره مندی از خواص معجزه آسای خود می تواند سبب بهبود بافت و ترمیم فولیکول های آسیب دیده مو گردد.

موز سرشار از پروتئین، ویتامین ها، روغن طبیعی، بیوتین و منیزیم می باشد که سبب نرم شدن مو، افزایش خاصیت ارتجاعی مو، جلوگیری از شکستگی و خشکی و شاخه شدن مو و سبب تقوست و حجم دهی گردد.

ماسک موز برای مو

موز را می توان با مواد دیگری ترکیب و به عنوان ماسک مو از آن استفاده نمود. در ادامه به معرفی چند مورد خواهیم پرداخت.

 

ماسک مو موز و روغن زیتون

روغن زیتون دارای خواص نرم کنندگی مو بوده و از شکنندگی موها و خشک شدن مو جلوگیری می نماید. وجود ویتامین E,A و آنتی اکسیدان های موجود در آن می تواند نرمی مو را تضمین نماید.

 

مواد لازم:

 

  • یک عدد موز
  • 2 قاشق روغن زیتون

 

طرز تهیه:

 

موز را بصورت کامل و یکدست له نمایید و با روغنزیتون ترکیب کنید. مخلوط بدست آمده را با شانه رنگ به روی ریشه تا ساقه مو و کف سر اعمال نمایید. سپش از با حوله حمام موهای خود را بپوشانید. پس از نیم ساعت مو را با آب خنک و شامپو شستشو دهید.

 

ماسک موز و عسل

عسل دارای خاصیت رطوبت رسانی مو می باشد. همچنین فولیکول مو را تقویت نموده و از شکنندگی مو جلوگیری می نماید. همچنین مو را تقویت نموده و خاصیت ارتجاعی آن را افزایش می دهد. این ماسک برای موهای نازک بسیار مناسب می باشد.

 

مواد لازم:

 

  • یک عدد موز
  • نصف قاشق عسل

 

طرز تهیه:

 

موز له شده را با عسل ترکیب نمایید. سپس بر روی موهای شسته شده و تمیز و خشک بوسیله برس مو از ریشه تا ساقه ماسک را اعمال نمایید. با یک کلاه رنگ موها را بپوشانید و پس از 20 دقیقه مو را با آب ولرم و شامپو بشویید.

 

ماسک مو موز و روغن نارگیل

اسیدهای چرب موجود در نارگیل به راحتی داخل مو نفوذ کرده و باعث و پر و حجیم شدن آن می گردد. ترکیب موز و روغن نارگیل باعث حفظ رطوبت و درخشش مو و همچنین تقویت مو می گردد.

 

مواد لازم:

 

  • یک عدد موز
  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • 1 قاشق غذاخوری شیر نارگیل

 

طرز تهیه:

 

مواد ذکر شده را به خوبی ترکیب نمایید و بوسیله برس از ریشه تا نوک مو را پوشش دهید. موها می بایست کاملا تمیز و خشک باشد. سپس بوسیله کلاه رنگ موها را بپوشانید و پس از 30 دقیقه سر را با آب ولرم و شاپو شستشو دهید.

 

ماسک مو موز و آلوورا

وجود ویتامین های C,E,A,B در آلوورا باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می گردد. رشد مو را افزایش می دهد و همچنین ریزش مو را کنترل می نماید.

 

مواد لازم:

 

  • 1 عدد موز
  • نصف برگ آلوورا

 

طرز تهیه:

 

ژل درون برگ آلوورا را تخلیه نمایید و سپس با موز له شده ترکیب کنید. سپس مخلوط بدست آمده را برروی کف سر و ریشه و ساقه مو کاملا تمیز و خشک اعمال نمایید. سر را با کلاه رنگ یا حمام بپوشانید. پس از 2 ساعت مو را با آب خنک و شامپو شستشو دهید.

 

ماسک مو موز و روغن آرگان

روغن آرگان حاوی مواد مغذی، اسیدهای چرب و ویتامین E می باشد. این ماده سبب نرم و ابریشمی شدن مو می گردد. از این ماسک به منظور حفظ سلامت پوست سر و نرمی مو می توانید استفاده نمایید.

 

مواد لازم:

 

  • یک عدد موز
  • 3 قاشق روغن آرگان

 

طرز تهیه:

 

موز را له کنید و با روغن آرگان ترکیب نمایید. سپس بوسیله شانه رنگ از ریشه تا ساقه مو و کف سر را بپوشانید. از یک کلاه رنگ برای پوشش سر استفاده نمایید. پس از 30 دقیقه موهای خود را با آب و شامپو بشویید.

 

تقویت مو با ماسک تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از ویتامین ها، پروتئین و مواد مغذی می باشد که در تقویت و سلامت و براق نمودن مو بسیار تاثیرگذار می باشد. ماسک تخم مرغ سلامت مو و پوست سر را نیز تامین می نماید و همچنین سبب حجم دهی مو نیز می گردد.

جهت دریافت نتیجه مطلوب توصیه می گردد حدود 2 بار در هفته از ماسک حاوی تخم مرغ به منظور حفظ سلامت و قطع ریزش مو و رشد مو تهیه نمایید.

ماسک تخم مرغ برای مو

به عنوان ساده و سریع ترین ماسک، تخم مرغ را درون کاسه بشکنید و به سرعت هم بزنید تا کف کند. سپس آن را به روی پوست و موی سر اعمال نمایید و با یک کلاه حمام آن را بپوشانید، پس از 30-60 دقیقه سرا را با آب و شامپو شستشو دهید.

 

ماسک تخم مرغ و آواکادو

آواکادو سرشار از ویتامین C و E می باشد که برای پوست و مو بسیار مفید و تقویت کننده می باشد.

 

مواد لازم:

 

  • یک عدد تخم مرغ
  • یک آواکادو متوسط

 

طرز تهیه:

 

آواکادو را له نمایید و سپس با تخم مرغ ترکیب کنید. مخلوط بدست آمده را روی پوست و موی خود اعمال کنید و سر را با یک کلاه حمام پوشش دهید. پس از یک ساعت موهای خود را با آب و شامپو شستشو دهید.

 

ماسک مو تخم مرغ و روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از ویتامین E بوده و مواد لازم برای تقویت ریشه و تار مو تامین می نماید.

 

مواد لازم:

 

  • یک عدد تخم مرغ
  • 2 قاشق روغن زیتون

 

طرز تهیه:

 

ابتدا تخم مرغ را درون ظرف بریزید سپس به سرعت هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. روغن زیتون را به آن اضافه نمایید. اجازه دهید ماسک کمی بماند و بعد آن را استفاده نمایید. پس از اعمل بر روی مو می بایست تا 80 درصد روی مو خشک شود. سپس موها را با شامپو و آب شستشو دهید.

 

تقویت مو با عسل

عسل با بهره مندی از خاصیت ضد باکتری خود در سلامت پوست سر، کاهش شوره و در نتیجه کاهش ریزش مو تاثیر به سزایی دارد.

به عنوان مثال با ترکیب عسل و روغن زیتون و یا آب ولرم و اعمال آن بر روی مو نیم ساعت پیش از استحمام به تقویت و از بین رفتن کدری مو کمک نمایید.

هرگز عسل را گرم نکنید. همچنین جهت جلوگیری از چسبندگی مو از میزان کمتری عسل استفاده نمایید. ترکیب عسل و انواع روغن ها خاصیت نرم کنندگی در مو را دارد.

عسل برای تقویت مو

تقویت مو با حنا

یکی از خواص هزارگانه حنا تقویت مو می باشد. حنا دارای خاصیت آنتی باکتری می باشد. پوست سر را خنک می کند، شوره سر را از بین می برد. با تنظیم PH پوست سر میزان ترشح چربی را متعادل نموده و از انسداد فولیکول های مو جلوگیری می نماید. در نتیجه شاهد تقویت و رشد مو خواهیم بود.

از حنا با آبرسانی مو از ایجاد موخوره و شکننده شدن مو جلوگیری می نماید. جهت دریافت نتیجه مطلوب از حنا ارگانیک استفاده نمایید.

انواع ماسک مو از ترکیب پودر حنا و انواع روغن مانند نارگیل و آب در جهت تقویت مو موثر هستند.

 

تقویت مو با آلوئه ورا

ترکیبات و ویتامین های آلوورا مانند ویتامین A,E,C می تواند تاثیرات مثبتی در مو داشته باشد. یکی از خواص این ماده افزایش گردش خون در موضع مصرف می باشد. آلوورا با افزایش گردش خون و ایجاد نرمی در مو و کف سر می تواند در رشد مو باشد. همچنین وجود ویتامین B12 و اسیدفولیک نیز می تواند ریزش مو را کنترل نماید.

همچنین این ماده با حذف سبوم اضافه مو یا همان چربی و پاک سازی فولیکول ها، چرب شدن بیش از حد مو را کاهش می دهد.

از ترکیب ژل داخل برگ آلوورا همراه با روغن نارگیل پیش از استحمام به مدت 1 ساعت استفاده نمایید.

 

تقویت مو با آب پیاز

پیاز دارای خاصیت فراوانی می باشد که با کمک آن می توان رشد مو را افزایش داد. وجود گوگرد در پیاز سبب تولید کلاژن و در ادامه منجر به افزایش رشد مو می گردد. آب پیاز علاوه بر رشد مو و قطع ریزش مو می توانند باعث درخشان شدن مو گردد. خاصیت ضد میکروبی پیاز می تواند عفونت پوست سر را بهبود بخشیده و با سلامت پوست سر از فولیکول های قدرتمندتر مو بهره ببرید.

آب پیاز را از طریق مخلوط کن آماده سازی و سپس با نسبت یک قاشق آب پیاز و دو قاشق روغن نارگیل و حتی مقداری روغن زیتون ترکیب نمایید. این مواد را در کف سر ماساژ دهید و پس از 1 ساعت استحمام نمایید. هفته ای یک مرتبه می توانید از این ماسک استفاده نمایید.

از ترکیبات آب پیاز و عسل و همچنین آب پیاز و عرق نیشکر نیز می توانید استفاده کنید.

 

تقویت مو با انگور فرنگی (خارتوت)

این میوه منبعی غنی از اسیدهای چرب ضروری می باشد. و موجب تقویت ریشه مو می گردد.

ترکیبات و آنتی اکسیدان موجود در این میوه می تواند از سفید شدن زود هنگام مو جلوگیری نماید و سبب افزایش ضخامت مو گردد. همچنین با حذف سلول های مرده می تواند شوره سر را بهبود دهد.

انگور فرنگی در رفع ریزش مو، موخوره و بسیاری از مشکلات مو بسیار عملکرد مناسبی دارد.

ترکیب آب انگور فرنگی با موادی مانند حنا، برگ ریحان، آب لیمو و یا حتی خیساندن انگور فرنگی خشک شده در روغن نارگیل یا کنجد همگی ترکیباتی هستند که می تواند روی سر ماساژ داد و پس از حدود نیم ساعت موهای خود را بشویید.

 

تقویت مو با روغن نارگیل

 ماساژ روغن بر روی سر می تواند خواص بی نظیری در سلامتی، نرمی و رشد مو داشته باشد. معمولا توصیه می شود شب پیش از خواب سر و موهای خود را با روغن نارگیل ماساژ داده و فردای آن موهای خود را شستشو دهید.

از روغن نارگیل به منظور رفع شوره سر، تقویت و رشد مو و از بین رفتن خشکی مو استفاده نمایید. می توانید روغن کمی گرم شده استفاده نمایید. البته افراد دارای مشکلات صفرایی، سردرد و دارای حساسیت پوست از روغن داغ استفاده نکنند.

روغن نارگیل برای تقویت مو

تقویت مو با روغن زیتون

روغن زیتون دارای خاصیت فراوانی از جمله رشد مو، افزایش ضخامت مو و... می باشد. روغن زیتون رطوبت مو را افزایش داده و از خشک شدن و شکننده شدن مو جلوگیری می نماید. با نفوذ به تار مو جهت نرمی و جلوگیری از وز شدن مو می شود. البته لازم به ذکر است افراد دارای موهای نازک می بایست در مصرف روغن زیتون زیاده روی نکنند تا از آسیب رسیدن به مو جلوگیری شود. در صورتیکه دارای کف سر خشک هستید به میزان اندک از روغن زیتون در کف سر استفاده نمایید و در غیر اینصورت نیازی به اعمال به کف سر نمی باشد.

 

تقویت مو با روغن کرچک

روغن کرچک درمانی برای نازکی مو می باشد. این روغن دارای خاصیت ضد میکروبی و قارچی می باشد و کف سر را می تواند از آلودگی پاک سازد. وجود اسیدهای چرب امگا 9 خشکی کف سر را درمان کرده و به رشد مو کمک می نماید. همچنین آبرسانی و حفظ رطوبت مو از دیگر خواص روغن کرچک با توجه به وجود امگا 6 است. همچنین مواد معدنی، ویتامین E و پروتئین موجود در این روغن همگی برای پوست و مو مفید هستند.

روغن کرچک را در کف سر ماساژ دهید، با این کار گردش خون را در سر افزایش می دهید. پس از آغشته نمودن سر و موها به روغن از یک کلاه گرم و روکش استفاده نمایید. برای نتیجه بهتر اجازه دهید در طول شب روز مو بماند.

 

تقویت مو با دارچین

دارچین غنی از انواع ویتامین و آنتی اکسیدان ها می باشد و خواص فراوانی در پوست و مو دارد. دارچین در افزایش رشد مو و درمان ریزش مو کاربرد دارد.

دارچین با افزایش گردش خون و با افزایش جریان خون ورودی به فولیکول ها سبب رشد مو می شود.

برای تهیه ماسک دارچین می توانید آن را با عسل و روغن مخلوط نمایید و خمیر بدست آمده را بر روی سر ماساژ دهید. اجازه دهید یک ربع روس سر بماند و سپس موهای خود را با آب گرم و شامپو بشویید.

در صورت عدم حساسیت به دارچین می توانید هفته ای یک مرتبه از این ماسک استفاده نمایید.

از روغن دارچین نیز می توانید برای افزایش ضخامت و تقویت مو استفاده کنید.

 

نکات تقویت مو

رعایت برخی اصول نگهداری و همچنین برخی مواد خوراکی می تواند در تقویت مو موثر باشد. در ادامه به بررسی مهم ترین آن ها می پردازیم.

 

غذای مناسب برای تقویت مو

مواد غذایی تاثیر مستقیم و مناسبی بر رشد و تقویت مو می تواند داشته باشد.

مصرف غذاهای پروبیوتیک با بهبود روده تاثیر مستقیم بر متعادل سازی PH پوست سر دارد.

آجیل و کنجد منابعی سرشار از مواد معدنی هستند و همچنین ویتامین E و آهن در آن ها یافت می شود که موجب استحکام و درخشش مو می گردد.

میوه های دارای ویتامین C که علاوه بر تقویت پوست و مو نیز وجود این ویتامین به جذب و سوخت وساز مواد معدنی نظیر آهن نیز کمک می نماید.

آلوورا و نارگیل نیز سبب رفع مشکل ریزش مو و همچنین رشد مو می گردد.

دیگر مواد غذایی که می تواند در تقویت مو تاثیر داشته باشد شامل : (شامل - کشک - لبو - ماهی - ماست – اسفناج - مولتی ویتامین و مکمل و ...) می باشد.

 

شامپو برای تقویت مو

یک شامپو خوب شامل ترکیبات مفید برای مو می باشد. شامپو خوب می بایست دارای ویژگی های لازم برای تقویت مو مانند کنترل ریزش مو، تامین رطوبت، کلاژن و کراتین مو باشد. باعث خشکی کف سر نشود و توانایی تنظیم PH پوست را داشته باشد.

بنابراین با بررسی ترکیبات و نوع موی خود و مشکلات خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

معمولا توصیه به استفاده از شامپوهای بدون سولفات می باشد.

 

شانه و تقویت مو

شانه زدن به منظور داشتن موهای سالم و بدون گره همواره توصیه می شود. همچنین شانه می تواند سبب افزایش گردش خون و رشد مو گردد. همواره سعی نمایید از شانه های دندانه درشت استفاده کنید و همچنین از شانه زدن بیش از حد خودداری نمایید زیرا باعث ضعیف شدن ریشه مو و گاها کنده شدن مو از فولیکول شود.

 

ماساژ برای تقویت مو

ماساژ سر علاوه بر تاثیر در فولیکول مو و استحکام ضخامت مو می تواند با افزایش خون رسانی موجب تقویت رشد مو گردد.

ماساژ پوست سر می تواند همراه با روغن های دارای خواص باشد. و یا هنگام شستشوی سر به مدت 5 دقیقه ماساژ با نوک انگشتان انجام دهید.

 

روش صحیح خشک کردن مو

نحوه ی خشک نمودن مو تاثیر بسزایی در سلامت موها دارد. به عنوان مثال همواره شنیده ایم که استفاده از سشوار برای موها می تواند آسیب زننده باشد و بهترین روش خشک کردن مو با هوای آزاد می باشد. اما می بایست این نکته را در نظر گرفت که اگر دارای موهای بلند هستنید خیس بودن مو و سنگینی آن می تواند سبب آسیب و فشار به ریشه مو گردد. برای رفع این مشکل می توانید ابتدا موهای خود را به آرامی و بدن کشش و بصورت ضربه ای با حوله آبگیری کنید و سپس در صورت نیاز از محصولات تقویتی و سرم ها استفاده نمایید و سپس با پارچه ای نخی بپیچید و اجازه دهید خشک شود.

از خوابیدن با موی خیس اجتناب نمایید. زیرا موهای خیس آسیب پذیرتر و شکننده تر هستند.

در صورت استفاده از سشوار فاصله 15-30 سانتی را رعایت کنید. و سعی کنید از خنک ترین حالت باد استفاده نمایید.

شستشوی صحیح مو

پیش از حمام موهای خود را شانه بزنید زیرا شانه زدن موی خیس سخت و باعث آسیب می شود.

موهای خود را با آب ولرم بشویید و از آب داغ استفاده نکنید.

جهت شستشوی مو از بالا به پایین می باشد.

در صورت استفاده از نرم کننده فقط در ساقه مو استفاده کنید.

مدت 2-3 دقیقه مو را ماساژ دهید و سپس آبکشی نمایید.

برای موهای چرب یک روز در میان بدون اعمال کشش و فشار در مو با نوک انگشت به صورت دورانی پوست سر را ماساژ دهید.

برای افراد دارای موی خشک شستشو دو روز در میان با ماساژ ملایم کافی می باشد.

 

تأثیر حرارت بر مو

اعمال حرارت بالا به مو می تواند منجر به آسیب مو گردد و سبب شکنندگی خشکی و ریزش مو نیز گردد. حرارت معمولا از طریق سشوار و لوازم حالت دهنده به مو اعمال می شود. در صورت استفاده صحیح از سشوار و این لوازم می توان میزان آسیب را به حداقل رساند. به عنوان مثال از سشوار زمانی که مو کاملا خیس است نباید استفاده نمود. استفاده از این لوازم به صورت مرتب نباید باشد و سعی شود از دمای خنک تر سشوار استفاده گردد.

تأثیر حرارت بر مو

کشیدن مو و سفت بستن مو

محکم بستن مو بوسیله کش باعث آسیب و از بین رفتن دائمی پیاز مو به مرور زمان می گردد و در نتیجه شاهد ریزش مو در نواحی که کشش اعمال شده خواهیم بود. اگر موها به صورت خفیف و مزمن تحت فشار و کشش قرار گیرند به مرور زمان فولیکول های مو نابود شده و با از دست رفتن آن های امکان بازگرداندن و رویش مجددا با هیچ روشی وجود نخواهد بود.

 

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 1023  |
 5.00   از   5/00   از تعداد   6   رای   |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

آگهی های مرتبط با روش های تقویت مو در خانه

تهران
علی رمضانی

انواع درمان پوست، مو و لاغری با مزوتراپی

علی رمضانی
تهران - ولیعصر
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
علی رمضانی

تقویت مو با فیلر مو Hair Filler

علی رمضانی
تهران - ولیعصر
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
رز طلایی

تقویت و جلوگیری از ریزش مو با پی آر پی

رز طلایی
تهران - فرمانیه
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
نیلفروش زاده

جوانسازی پوست با پی آر پی(PRP)

نیلفروش زاده
تهران - جردن
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
بلوتاچ (رویای آبی)

رفع ریزش مو با هیر فیلر

بلوتاچ (رویای آبی)
تهران - ونک
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
بلوتاچ (رویای آبی)

انواع مزوتراپی

بلوتاچ (رویای آبی)
تهران - ونک
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
والا (دکتر مهران صادق آذر)

انواع مزوتراپی

والا (دکتر مهران صادق آذر)
تهران - زعفرانیه
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

تهران
والا (دکتر مهران صادق آذر)

تقویت و جلوگیری از ریزش مو با هیر فیلر

والا (دکتر مهران صادق آذر)
تهران - زعفرانیه
مشاهده اطلاعات

توجه: دریافت شرایط ویژه با ذکر نام فایندکلینیک در هنگام تماس

کلینیک ها ContantUs