تزریق بوتاکس خط اخم ؛ مدت زمان تاثیر و عوارض آن

تزریق بوتاکس خط اخم ؛ مدت زمان تاثیر و عوارض آن
logo

چین و چروک‌ها نشانه‌های اجتناب‌ناپذیری از افزایش سن و شروع روند پیری هستند و خطوط اخم نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ این خطوط که به آن خطوط یازده نیز گفته می‌شود، دو خط عمودی هستند که به‌دلیل انقباض و حرکت ماهیچه‌های پروسروس و موجدار، بین ابرو‌ها شکل می‌گیرند.

اگر شما نیز خط اخم دارید و به‌دنبال راه‌حلی اصولی هستید، بهتر است تزریق بوتاکس بین دو ابرو را امتحان کنید. درحقیقت بوتاکس خط اخم ماهیچه‌های محل موردنظر را ریلکس کرده و با حرکت آن‌ها به سمت بالا، منجر به بهبود چین و چروک‌ها و برطرف‌شدن خطوط اخم می‌شود. چنانچه به‌دنبال یافتن یک کلینیک زیبایی معتبر برای این منظور هستید، در همین صفحه از سایت فایند کلینیک می‌توانید لیست مراکز زیبایی را مشاهده کنید.

 منظور از بوتاکس خط اخم چیست؟

خط اخم چین برجسته‌ای است که ناحیه بین ابرو‌ها در قاعده بالایی بینی را پوشش داده و معمولاً به‌صورت دو خط عمودی ظاهر می‌شود. این موضوع شاید برای برخی افراد بسیار آزاردهنده باشد، به همین دلیل است که از روش تزریق بوتاکس در خط اخم خود استفاده می‌کنند. به‌طورکلی بوتاکس نوعی ژل پروتئینی است که کارکرد عصب‌های ماهیچه را برای مدتی مختل کرده تا پوست صاف و یکدست شود.

اگر از این‌که دیگران به شما می‌گویند اخم نکنید درحالی‌که اخم نکرده‌اید کلافه شده‌اید، بهتر است روش درمانی بوتاکس برای خط اخم را امتحان کنید. پس همین حالا از طریق لیست کلینیک‌های زیبایی فایند کلینیک، بهترین مرکز زیبایی را برای این کار بیابید.

بوتاکس خط اخم چیست

مزایای تزریق بوتاکس در خط اخم بین دو ابرو

یکی از رایج‌ترین مناطقی که با تزریق بوتاکس درمان می‌شود، خطوط اخم است که این روش مزایای زیر را به‌همراه دارد:

  • روشی بدون نیاز به عمل جراحی و کم تهاجمی
  • بدون درد و خون‌ریزی و عدم نیاز به بستری‌شدن
  • عوارض جانبی و احتمالی بسیار کم
  • رفع خطوط و چین و چروک‌ها در مدت‌زمان کوتاه

همچنین می‌توان گفت که روش بوتاکس یک درمان کم‌هزینه برای رفع خط اخم محسوب می‌شود. البته تزریق بوتاکس را حتماً در مراکز زیبایی معتبر و مجوزدار انجام دهید.

بهترین سن بوتاکس خط اخم

تزریق بوتاکس ماهیچه‌های صورت را شل می‌کند تا چین و چروک‌هایی مانند پنجه کلاغی و خطوط اخم را صاف کند. به‌طورکلی با افزایش سن، کلاژن‌سازی پوست به‌درستی انجام نشده و باعث بروز خطوط عمیق در صورت می‌شود. از طرفی ممکن است برخی از افراد که سن بالایی هم ندارند به دلایلی همچون استرس، خلق‌وخو، تیک عصبی، ژنتیک و... خط اخم بین دو ابروی خود داشته باشند. از همین رو سن خاصی را نمی‌توان برای بوتاکس بیان کرد. البته در حالت کلی کارشناسان بهترین سن بوتاکس خط اخم را بالای ۱۸ سال توصیه می‌کنند.

 بوتاکس خط اخم مناسب چه کسانی است؟

قبل از هرچیز در نظر داشته باشید که برای استفاده از مزایای بوتاکس خطوط اخم باید با متخصص زیبایی درمورد شرایط پزشکی و حساسیت‌های دارویی خود مشورت کنید. به‌طورکلی این روش درمانی برای کسانی مناسب است که از نظر جسمی سالم بوده و حداقل هم ۱۸ سال سن دارند. همچنین بهتر است از این درمان زمانی استفاده کنید که خطوط پنجه کلاغی صورتتان عمیق‌تر نشده باشد.

بوتاکس برای خط اخم

تزریق بوتاکس خط اخم برای چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

تزریق بوتاکس برای رفع خط اخم، یک روش کم‌تهاجم است که عوارض احتمالی بسیار کمی دارد. بااین‌حال توصیه می‌شود افرادی که سابقه بیماری عصبی عضلانی همچون میاستنی گراویس دارند یا باردار و شیرده هستند، از بوتاکس استفاده نکنند. همچنین برای افرادی که عفونت فعال یا تب‌خال در بدن خود دارند یا دارو‌های ضدانعقاد خون مصرف می‌کنند که نباید مصرف آن را قطع کنند، روش بوتاکس مناسب نیست.

مراحل تزریق بوتاکس خط اخم

در این روش درمانی، بیمار بر روی تخت مخصوص که بخش پشتی آن به حالت نیمه‌نشسته است قرار می‌گیرد. در مرحله بعد، ناحیه اخم را تمیز و پاک‌سازی می‌کنند تا از بروز عفونت بعد از تزریق جلوگیری شود. گاهی اوقات نیز پزشک از کرم بی‌حس‌کننده برای بی‌حسی موضعی روی صورت استفاده می‌کند. درنهایت بوتاکس چندین مرتبه به‌طور مستقیم به محل موردنظر تزریق شده و فشار کمی به عضله وارد می‌شود تا از کبودشدن آن جلوگیری شود. هرگز به کلینیک‌های بدون مجوز مراجعه نکرده و از روش‌های غیرحرفه‌ای استفاده نکنید و تنها به پزشکان متخصص و باتجربه اعتماد کنید.

عوارض تزریق بوتاکس خط اخم

ممکن است پس از بوتاکس برای خط اخم، کمی سطح پوست و مناطقی که تزریق انجام شده ورم کرده و قرمز شوند. از طرفی گاهی برخی افراد با عوارض تزریق بوتاکس خط اخم همچون افتادگی پلک، لبخند کج، خشکی چشم و سردرد به‌همراه علائم سرماخوردگی نیز روبه‌رو می‌شوند که توصیه می‌شود بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

هزینه تزریق بوتاکس خط اخم

به‌طورکلی هزینه تزریق بوتاکس خط اخم به عوامل مختلفی مانند کیفیت ماده درمانی، تعداد واحد بوتاکس، مهارت و تجربه پزشک و درنهایت امکانات و اعتبار کلینیک زیبایی بستگی دارد. ازاین‌رو بهتر است قبل از انجام درمان بوتاکس، در جلسه مشاوره، از هزینه‌ها و شرایط عمل جویا شوید.

ماندگاری بوتاکس خط اخم

ماندگاری بوتاکس خط اخم به عوامل گوناگونی همچون نوع و میزان مواد، عمق خطوط، سن، وضعیت پوست و میزان تخصص پزشک بستگی دارد. در حالت کلی می‌توان گفت در برخی بیماران، تا حدود ۳ تا ۴ ماه و برخی دیگر تا ۶ ماه تزریق بوتاکس ماندگار خواهد بود.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس در خط اخم

پس از تزریق بوتاکس برای خط اخم، باید به نکاتی توجه داشته باشید تا علاوه‌بر این‌که دچار عوارض جانبی نشوید، ماندگاری آن را نیز افزایش دهید. از مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس در خط اخم می‌توان به خودداری از انجام فعالیت‌های شدید ورزشی، عدم شستشوی صورت و پرهیز از ماساژ محل تزریق اشاره کرد.

معرفی کلینیک‌های تزریق بوتاکس خط اخم در فایند کلینیک

همان‌طورکه به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید از روش تزریق بوتاکس برای برطرف‌کردن خطوط اخم استفاده کنید. دقت داشته باشید که برای این منظور بهتر است به یک متخصص پوست مراجعه کرده تا بهترین نتیجه را بگیرید.

برای انتخاب یک کلینیک زیبایی و اطلاع از هزینه تزریق بوتاکس خط اخم در همین صفحه سایت فایند کلینیک، لیستی از مراکز زیبایی برای شما قرار گرفته است تا به‌راحتی بتوانید یک فرد باتجربه و متخصص در این حوزه را پیدا کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 18  |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs