مهمترین نکات مراقبتی قبل و بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم

مهمترین نکات مراقبتی قبل و بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم
logo

آیا می‌دانید مراقبت قبل و بعد از بوتاکس شامل چه مواردی می‌شود؟ بیشتر افراد از نکات مراقبتی بوتاکس مطلع نیستند و همین موضوع باعث می‌شود با رفتارهای اشتباه خود سلامت پوستشان را به‌خطر بیندازند. اگر اطلاعاتتان در این‌باره محدود است، با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

چه مدت بعد از بوتاکس بهبودی حاصل می شود؟

بوتاکس و به‌طورکلی پرکننده‌های پوستی (مانند JUVÉDERM) زمان بهبودی بسیار کوتاهی دارند. درواقع، همه افراد بلافاصله بعد از تزریق ماده مانند سابق می‌توانند به کارهای معمولی و روزمره خود رسیدگی کنند. بااین‌حال، باید بدانید بهبودی کامل مراجعان ۱ الی ۲ هفته زمان می‌برد. هرچند که کبودی‌ها و ورم باقی‌مانده در این مدت بسیار ناچیز است.

اگر می‌خواهید به‌طور دقیق مراقبت قبل و بعد از بوتاکس خود را انجام دهید تا بعدها با مشکلی مواجه نشوید، بهتر است قرارهای ملاقات و کارهای بسیار خاص خود را به چند هفته قبل یا بعد از تزریق بوتاکس موکول کنید.

مراقبت های پس از تزریق بوتاکس

مراقبت های قبل از بوتاکس پیشانی و دور چشم

قبل از انجام بوتاکس به این نکات توجه داشته باشید:

  • اگر سابقه تبخال دارید، یک هفته قبل از تزریق این مسئله را با پزشک خود در میان بگذارید، زیرا گاهی داروهای تزریقی موجب بروز تبخال می‌شوند.
  • ۳ تا ۵ روز پیش از انجام بوتاکس، از مصرف هرنوع داروی رقیق‌کننده خون مانند آسپرین خودداری کنید، زیرا این داروها کبودی و تورم بعد از بوتاکس را افزایش می‌دهند.
  • نکته دیگر این‌که پیش از تزریق، هیچ نوع نوشیدنی الکلی مصرف نکنید. (الکل موجب افزایش ورم و درد می‌شود)
  • بهتر است قبل از انجام بوتاکس، صبحانه‌ای سالم و سبک میل کنید.
  • از یک روز قبل، صورت خود را بدون آرایش بگذارید.

توجه داشته باشید که میزان تبحر پزشک نیز در کاهش عوارض بعد از بوتاکس موثر است. ازاین‌رو، همیشه به‌دنبال بهترین متخصصان زیبایی باشید. فایند کلینیک سایت معرفی پزشکان زیبایی است.

مراقبت های لازم بعد از تزریق بوتاکس پیشانی و دور چشم

اهمیت مراقبت قبل و بعد از بوتاکس بسیار بالاست، زیرا عدم توجه به این مراقبت‌ها، مشکلات سختی را برای افراد ایجاد می‌کند. با این اوصاف، همیشه به نکات ذکرشده در این‌باره توجه کنید. اصول مراقبت های بعد از بوتاکس دور چشم و پیشانی عبارت‌اند از:

  • بعد از تزریق، از وارد کردن هرنوع فشار فیزیکی به چشم‌ها و پیشانی خودداری کنید. درواقع، باید چند روزی صورت را به حال خود رها کرده تا تغییری در آن ایجاد نشود.
  • تا چند ساعت بعد از انجام بوتاکس دراز نکشید.
  • اگر ورزشکار هستید، تمرینات خود را به ۲۴ ساعت بعد از تزریق موکول کنید.
  • در معرض اشعه ماوراءبنفش و گرمای بیش‌از‌حد قرار نگیرید.
  • بهتر است چند روزی را در خانه بمانید تا در معرض آفتاب نباشید. (در صورت خارج شدن از منزل، ضدآفتاب را فراموش نکنید)
  • از رفتن به سونا، جکوزی یا هرنوع محیط گرم خودداری کنید.
  • یکی دیگر از نکات مراقبت های بعد از بوتاکس دور چشم و پیشانی، پرهیز از مصرف الکل، رتینول و قرص‌های رقیق‌کننده خون است.
  • طی ۲۴ ساعت اول، به‌طور مداوم روی پوست خود یخ بگذارید و به مصرف داروی آرنیکا یا بروملین ادامه دهید. (با مشورت پزشک)
  • تا چند شب اول، تنها به پشت بخوابید.

با رعایت تمامی این توصیه‌ها علاوه‌بر کمک به سلامتی خود، ماندگاری بوتاکس را نیز افزایش می‌دهید.

مراقبت بعد از تزریق بوتاکس پیشانی

چند روز بعد از بوتاکس می توان صورت را شست؟

اغلب افراد درباره شستن صورت بعد از بوتاکس سوال می‌کنند، زیرا آن‌ها نمی‌دانند انجام این کار هم ممنوع است یا خیر. همان‌طور‌که در قسمت‌های‌ مراقبت قبل و بعد از بوتاکس ذکر کردیم، نباید فشاری به پوست صورت وارد کرد، زیرا این کار موجب افزایش ورم یا حتی بی‌اثر شدن بوتاکس می‌شود.

توصیه پزشکان این است که تا ۲۴ ساعت صورت خود را نشویید و طی ۱ الی ۲ هفته بعد نیز این عمل را با آرامش تمام پیش ببرید. اگر می‌خواهید به ماهرترین پزشکان زیبایی کشور دسترسی داشته باشید، تا آن‌ها تمام نکات مربوط به مراقبت های بعد از بوتاکس صورت و قبل از آن را با توجه به شرایطتان با شما درمیان بگذارند، حتماً از خدمات فایند کلینیک بهره ببرید.

بعد از بوتاکس چی نخوریم؟

شاید جالب باشد برایتان که بدانید یکی دیگر از نکات مراقبت های بعد از بوتاکس مربوط به مصرف غذاها است. درواقع، افراد بعد از تزریق اجازه مصرف هیچ یک از غذاهای زیر را ندارند.

  • پس از دریافت بوتاکس، باید ۲۴ تا ۴۸ ساعت از مصرف غذاهای تند پرهیز کرد، زیرا این نوع غذاها با افزایش جریان خون در صورت، اثر بوتاکس را کم می‌کنند.
  • مصرف غذاهای شور مانند سوپ‌های کنسروشده نیز ممنوع است، زیرا این نوع از غذاها به‌دلیل سدیم زیاد، صورت را متورم و اثر صاف‌کنندگی بوتاکس را کاهش می‌دهند.
  • نوشیدنی‌های گرم مانند چای و دمنوش نیز به‌دلیل انبساط عروق خونی، تأثیر بوتاکس را از بین می‌برند. بنابراین، مصرف آن‌ها نیز ممنوع است. (بعد از بوتاکس، حتماً نوشیدنی‌های سرد را در برنامه خود بگنجانید، زیرا اثری عالی بر پوست دارند)
  • مرکبات نیز پوست صورت را تحریک می‌کنند. پس آن‌ها نیز جزو غذاهایی ممنوعه بعد از بوتاکس به‌حساب می‌آیند.

مراقبت قبل و بعد از بوتاکس امری بسیار ضرروی است و افراد بدون انجام این نکات نتیجه مناسبی دریافت نمی‌کنند.

خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

یکی از تصورات غلط رایج این است که خوابیدن بعد از بوتاکس موجب بروز مشکل در صورت افراد می‌شود. باید بدانید که خوابیدن هیچ تغییری در پوست شما ایجاد نمی‌کند و تأثیری هم روی بوتاکس ندارد؛ یعنی با آسودگی خاطر می‌توانید به استراحت بپردازید.

باوجوداین هیچ‌گاه نباید بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس دراز بکشید؛ یعنی بگذارید چند ساعتی از تزریق بگذرد و سپس بخوابید. این اقدام هوشمندانه‌تر است و از بروز مشکلات بعدی هم جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید از طریق فایند کلینیک با بهترین پزشکان زیبایی کشور ارتباط برقرار کرده و درباره مراقبت قبل و بعد از بوتاکس مشاوره دریافت کنید.

 

اقدامات پس از بوتاکس

ورزش بعد از تزریق بوتاکس

مهم‌ترین توصیه‌های پزشکان درباره ورزش بعد از بوتاکس شامل موارد زیر می‌شود:

  • تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق از انجام ورزش‌های بسیار سنگین خودداری کنید، زیرا ورزش‌های سنگین جریان خون را افزایش داده و موجب افتادگی صورت شما می‌شوند.
  • اگر برای انجام ورزش مصر هستید، ۴ ساعت بعد می‌توانید به تمرینات سبکی مانند پیاده‌روی بپردازید.
  • به‌طورکلی، استخر، سونا و جکوزی بعد از بوتاکس ممنوع است.

بهترین کار این است که تا چندین روز از انجام ورزش‌های گوناگون (حتی پیاده‌روی) پرهیز کنید تا خللی در پوست شما ایجاد نشود.

چگونه تورم و کبودی بعد از بوتاکس را مدیریت کنم؟

ورم و کبودی مهم‌ترین عوارض بوتاکس هستند. البته بروز این نشانه‌ها در افراد کاملاً طبیعی است و بسیار زود رفع می‌شوند. شما می‌توانید برای کاهش تورم و کبودی پس از بوتاکس، یک کیسه یخ را در فواصل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید.

یکی دیگر از راهکارهای مؤثر در این زمینه، استفاده از پماد موضعی مبتنی بر آرنیکا است. این نوع پمادها کبودی، تورم و درد را کاهش می‌دهند. (برای خرید این نوع داروها باید با پزشک خود مشورت کنید.) اگر به این راهکارها عمل کنید و تا ۲۴ ساعت نیز هیچ نوع الکل و قرص رقیق‌کننده خون را وارد بدن خود نکنید، به‌سرعت تورم و کبودی‌ها از بین می‌روند. این توصیه‌ها نیز جزو مراقبت قبل و بعد از بوتاکس محسوب می‌شوند. پس بادقت آن‌ها را انجام دهید تا بهبود کامل برای شما حاصل شود. فراموش نکنید مهارت پزشک نیز در میزان عوارض بوتاکس تأثیر دارد. پس از طریق فایند کلینیک بهترین پزشکان زیبایی را لنتخاب کنید.

چه راهکارهای موجب ماندگاری بیشتر بوتاکس می‌شود؟

راهکارهایی که در ادامه ذکر می‌کنیم به شما کمک می‌کنند اثر بوتاکس را روی پوست خود ماندگارتر کنید:

  • به رژیم‌های توصیه‌شده قبل از بوتاکس و مراقبت‌های بعدی آن پایبند باشید.
  • از قرار گرفتن بیش‌از‌حد در معرض نور خورشید یا اشعه UV خودداری کنید.
  • هنگام بیرون رفتن از خانه کرم ضدآفتاب را به پوست صورت خود بزنید.
  • سبک زندگی سالمی داشته باشید. (به یک رژیم غذایی متعادل پایبند باشید و آب زیادی بنوشید)
  • از مصرف الکل و سیگار بپرهیزید.
  • به اندازه کافی بخوابید.
  • استرس خود را کاهش دهید.
  • از رفتن به مناطق آلوده بپرهیزید.
  • همیشه با پزشکان فعال در عرصه زیبایی مشورت کنید و از آن‌ها رژیم‌های ضدپیری بگیرید.
  • به پاکسازی پوست خود بپردازید.
  • ویتامین‌های موردنیاز بدن را مصرف کنید.
  • حتماً از متخصصان ماهر و با سابقه طولانی در این زمینه کمک بگیرید.

به یاد داشته باشید پوست سالم بیشترین تأثیر را در زیبایی افراد دارد. پس برای کاهش هزینه‌های خود، تزریق بوتاکس را به‌دست افراد بی‌تجربه نسپارید. شما می‌توانید از طریق فایند کلینیک با بهترین و ماهرترین پزشکان زیبایی کشور آشنا شوید و با اطمینان خاطر از آن‌ها خدمات دریافت کنید.

مراقبت های بعد از بوتاکس

بررسی تصورات اشتباهی که درباره بوتاکس وجود دارد

بعضی از افراد علاوه‌بر ناآگاهی از نکات مراقبت قبل و بعد از بوتاکس، تصورات بسیار اشتباهی هم در این‌باره دارند. ازاین‌رو، تصمیم داریم در این بخش این باورها را ذکر کنیم تا شما نیز از آن‌ها مطلع شوید:

 

  • تصور اشتباه: تزریق بوتاکس آسیب عضلانی را در پی دارد

این دارو نه‌تنها اثر مستقیمی روی ماهیچه‌های صورت نمی‌گذارد، بلکه از آزاد شدن ماده شیمیایی استیل کولین عصب محرک عضله در محل اتصال عصب پوست نیز جلوگیری می‌کند. با این اوصاف، بعد از تزریق بوتاکس عضلات پوست شما دچار مشکل نمی‌شوند.

 

  • تصور اشتباه: عوارض این دارو دائمی است

عوارض بوتاکس به تدریج از بین می روند؛ تا جایی که بعد از ماه اول تزریق هیچ یک از عوارض قبلی مشاهده نمی‌شوند و پوست به‌طور کامل بهبود می‌یابد.

 

  • تصور اشتباه: بوتاکس اعتیادآور است

مواد تشکیل‌دهنده بوتاکس اعتیادآور نیستند و این باور کاملاً اشتباه است. بااین‌حال، انجام این کار زیبایی بیش از ۳ بار در سال توصیه نمی‌شود.

 

  • تصور اشتباه: فقط زنان می توانند بوتاکس دریافت کنند

مصرف بوتاکس برای مردان منعی ندارد و میزان اثر آن در آقایان و خانم‌ها یکسان است. بنابراین، همه افراد امکان استفاده از این داروی زیبایی را دارند. توجه داشته باشید که اندازه جمجمه، ضخامت عضلات صورت مردان و زنان با یکدیگر متفاوت است. ازاین‌رو، همیشه باید دوز بیشتری از بوتاکس را برای آقایان تزریق کرد.

مهم‌ترین نکته درباره انجام خدمات زیبایی

در این مقاله سعی کردیم به‌طور کامل نکات مراقبت قبل و بعد از بوتاکس را با شما عزیزان در میان بگذاریم. اما به‌خاطر داشته باشید اولین و مهم‌ترین وظیفه شما در این‌باره انتخاب پزشکی ماهر است. متاسفانه در چند سال گذشته هر فردی با گذراندن دوره‌های آزاد و بدون توجه به اصول تخصصی، وارد بازار کار شده است. درحالی‌که این نوع از خدمات زیبایی تنها باید توسط پزشکان متخصص انجام شوند.

فایند کلینیک یکی از بهترین سامانه‌های معرفی پزشک در ایران است که شما می‌توانید از طریق آن، ماهرترین متخصصان فعال در این عرصه را شناسایی کرده و به آن‌ها مراجعه کنید. به این صورت، هیچ‌گاه از بابت سلامت پوست خود نگرانی نخواهید داشت.

سوالات متداول درباره مراقبت قبل و بعد از بوتاکس

چند ساعت بعد از بوتاکس نباید به پهلو خوابید؟

حدوداً تا ۴ ساعت بعد از بوتاکس نباید به پهلو بخوابید.

 

حرکات صورت بعد از بوتاکس چگونه است؟

انجام تمامی حرکات صورت بعد از بوتاکس برای افراد آزاد است، زیرا تحقیقات اخیر دانشمندان ثابت کرده است اخم کردن، خندیدن و غیره تأثیر مثبت بوتاکس را چندین برابر می‌کند.

 

بعد از بوتاکس می توانیم ورزش کنیم؟

خیر. انجام هر نوع ورزش سنگین یا سبکی بعد از بوتاکس (حداقل تا ۴ ساعت) ممنوع است.

 

قبل از تزریق بوتاکس چه داروهایی باید مصرف کرد؟

برای انجام بوتاکس نیازی به مصرف داروی خاصی نیست، اما اگر شما به‌دلیل بیماری خود به دارو نیاز دارید، حتماً این موضوع را با پزشک در میان بگذارید. فراموش نکنید بعضی از داروها در بوتاکس تداخل ایجاد می‌کند.

 

رنگ مو بعد از بوتاکس امکان پذیر است؟

خیر. حداقل تا ۲ هفته بعد از بوتاکس امکان انجام این کار وجود ندارد.

 

آیا اصلاح صورت قبل از بوتاکس مشکلی ندارد؟

اصلاح صورت قبل از بوتاکس موجب تحریک پوست صورت می‌شود. ازاین‌رو، بهتر است از انجام این عمل نیز خودداری کنید.

 

خوردن چای بعد از بوتاکس امکان پذیر است؟

خیر. خوردن چای بعد از بوتاکس یا هر نوع نوشیدنی داغ دیگری امکان‌پذیر نیست.

 

شستن صورت بعد از بوتاکس برای افراد ممکن است؟

شستن صورت مشکلی در پوست ایجاد نمی‌کند. بااین‌حال، توصیه می‌کنیم تا ۲۴ ساعت بعد از بوتاکس این کار را انجام ندهید.

 

به‌صورت کلی، خوابیدن بعد از بوتاکس امکان پذیر است؟

خیر. هیچ یک از افراد بلافاصله بعد از بوتاکس نمی‌توانند دراز بکشند یا بخوابند.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 39  |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs