تزریق بوتاکس بینی و تاثیر آن در زیبایی

تزریق بوتاکس بینی و تاثیر آن در زیبایی
logo

تزریق بوتاکس برای بالای نوک بینی به‌ویژه در افرادی که دچار افتادگی مختصر بینی هستند، موثر است. این روش مناسب برای افرادی است که به‌دنبال افزایش انحنا و بالا بردن انتهای بینی خود هستند. شایان ذکر است که برای پره‌های بینی با بافت زیر جلدی ضخیم و فراوان، تزریق بوتاکس تاثیر مطلوبی ندارد و در این موارد، رینوپلاستی جراحی می‌تواند گزینه بهتری باشد. تزریق بوتاکس بینی روش مناسب برای افرادی است که به‌دنبال راهکاری فوری و با کمترین مداخله جراحی هستند.

منظور از بوتاکس بینی چیست؟

هنگامی که بوتاکس تزریق می‌شود، عضله به‌طور نسبی برای یک مدت معین به فلج در می‌آید و عملکرد انقباضی آن کاهش می‌یابد. این به معنای کاهش قدرت انقباض عضلات است که به‌واسطه تزریق بوتاکس اتفاق می‌افتد. با توجه‌به مقدار ماده‌ بوتاکس که وارد عضله می‌شود، انقباض کمتری رخ می‌دهد.

در نتیجه، در حوزه بینی انتظار می‌رود که مشکلاتی که به‌دلیل فعالیت افزون عضلات بینی ایجاد می‌شود، با تزریق بوتاکس کاهش یابد. با این‌حال، لازم به ذکر است که مسائلی که به‌عنوان نتیجه‌ای از ضخامت پوست یا ساختار غضروفی-استخوانی بینی ایجاد می‌شوند، با استفاده از بوتاکس قابل رفع نیستند.

در کل، بوتاکس بینی به‌عنوان یک راهکار غیرجراحی می‌تواند در اصلاح برخی ایرادات ظاهری بینی، مخصوصا در خصوص افرادی که به‌دنبال راهکارهای کمتر تداخلی هستند، موثر باشد.

تزریق بوتاکس برای بینی

فرم دهی بینی با تزریق بوتاکس

از بوتاکس بینی، انتظارات متنوعی می‌توان داشت. این ماده باعث کاهش فعالیت عضلانی می‌شود و اثرات متنوعی در انحنای بینی و مشکلات مختلف دارد.

خطوط عرضی یا خط‌های خرگوشی

در بخش بالایی بینی، خطوط عرضی یا خط‌های خرگوشی احتمال دارد به‌واسطه قدرت زیاد عضلات ایجادشده و با خنده چین‌های افقی ایجاد کنند که به آن‌ها "چین خرگوشی" می‌گویند. بوتاکس با تزریق در این ناحیه می‌تواند این چین‌ها را کاهش دهد و در بلندمدت از بروز آنها جلوگیری کند.

افتادگی نوک بینی

افتادگی نوک بینی به‌دلیل فعالیت زیاد عضلات خاص نوک بینی در حین خندیدن رخ می‌دهد. با تزریق بوتاکس، مشکل افتادگی نوک بینی در اثر این فعالیت عضلانی کاهش می‌یابد و احتمالا خطوط عرضی در لب بالا نیز بهبود خواهد یافت.

پهن شدن بینی هنگام خنده

پهن شدن بینی با خنده نیز ناشی از عضلات قوی متصل به پره‌های بینی است. با تزریق بوتاکس در قاعده کالوملا، می‌توان پیش‌گیری از پهن شدن بیش‌ازحد سوراخ‌های بینی را انجام داد.

بوتاکس بینی می‌تواند به‌عنوان یک راهکار غیرجراحی با اثرات مثبت بر روی ظاهر بینی در افرادی که به‌دنبال راهکارهای تداخلی کمتر هستند، مورد استفاده قرار گیرد.

انواع مدل بوتاکس بینی

از جمله انواع مدل بوتاکس بینی عبارتند از:

تزریق بوتاکس برای از بین بردن خط خرگوشی روی بینی

همان‌طور که اشاره کردیم، تزریق بوتاکس به‌منظور کاهش خطوط خرگوشی روی بینی یک راهکار غیرجراحی و موثر است. این فرآیند از طریق تزریق بوتولینوم توکسین به عضلات ناحیه بینی انجام می‌شود. بوتاکس با فلج موقت عضلات و کاهش انقباض آنها، باعث کاهش چین‌های افقی خرگوشی حین خندیدن خواهد شد.

عملکرد دقیق این متد به‌دست متخصصین تزریق بوتاکس بستگی دارد. این روش نه‌تنها بهبود ظاهر خطوط خرگوشی می‌آورد بلکه از طریق افزایش انعطاف‌پذیری پوست نیز تاثیرگذار است.

تزریق بوتاکس برای بالا بردن نوک بینی

تزریق بوتاکس به‌منظور بالا بردن نوک بینی یک رویکرد غیرجراحی واکنش‌پذیر است. این فرآیند با تزریق بوتولینوم توکسین به عضلات قاعده کلوملا بینی انجام می‌شود. بوتاکس با فلج موقت عضلات مرتبط با نوک بینی، انحنای بینی را بهبود می‌بخشد. این روش برای افرادی که می‌خواهند بدون جراحی نواقص بینی خود را برطرف کنند، بسیار مناسب است.

بوتاکس بینی استخوانی

تزریق بوتاکس بینی استخوانی تنها در نواحی دارای عضله صورت می‌گیرد. این فرآیند به‌دقت در ناحیه قاعده‌ کالوملا (مابین دو سوراخ بینی) انجام می‌شود، زیرا این ناحیه دارای عضلات است. با فعالیت بوتاکس در این نواحی، عضلات تحت‌پوستی به شکل موقت فلج خواهند شد و انقباض کاهش می‌یابد. این اثر فلج عضلانی در نتیجه باعث بهبود انحنای بینی و جلوگیری از افتادگی نوک بینی می‌شود.

بوتاکس بینی گوشتی

تزریق بوتاکس در بینی گوشتی یک راه حل غیرجراحی برای بهبود شکل و انحنای بینی است. این فرآیند با تزریق بوتولینوم توکسین به نواحی مختلف اطراف بینی صورت می‌گیرد. بوتاکس با فلج موقت عضلات در این نواحی، باعث کاهش انقباض و تغییر در شکل گوشت‌های بینی خواهد شد.

بوتاکس بینی عمل شده

عموما تزریق بوتاکس در بینی عمل شده غیرممکن است، مگر اینکه از غضروف مصنوعی استفاده نشده باشد. زیرا بوتاکس بر روی عضلات تأثیرگذار است و بینی فقط در ناحیه قاعده‌ کالوملا عضلات دارد. اگر غضروف مصنوعی در بینی جای گیرد، تزریق بوتاکس بر اثر تاثیرات محدود عضلات موجود در ناحیه مذکور ممکن نیست. اما در صورتی‌که بینی از غضروف طبیعی تشکیل شده باشد، تزریق بوتاکس به‌دلیل عدم وجود عضلات قابل تزریق، امکان‌پذیر خواهد شد.

بوتاکس برای بینی

بوتاکس بینی مناسب چه کسانی است؟

تزریق بوتاکس به‌عنوان یک راهکار غیرجراحی برای افراد مبتلا به افتادگی نوک بینی و تمامی اشکالات ظاهری مرتبط با بینی، گزینه‌ای مناسب و کارآمد است. این روش مناسبی برای افراد با انحراف بینی، چین و چروک بر روی بینی و خطوط اطراف بینی است. بانوان و آقایان با بینی گوشتی می‌توانند با تزریق بوتاکس به نحوی که به فرم دلخواه خود برسند، استفاده کنند. افرادی که از پهن بودن بینی خود ناراضی هستند نیز با استفاده از بوتاکس به بهبود شکل مدنظر خود دست می‌یابند.

تزریق بوتاکس بینی برای چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

هرچند تزریق بوتاکس بینی برای بسیاری از افراد مفید و موثر است، اما باید به دقت توجه کنیم که برخی از موارد نیاز به روش‌های جراحی دارند. افرادی که با مسائل استخوانی بینی، مانند انحراف تیغه بینی یا مشکلات بزرگی استخوان مواجه هستند، نمی‌توانند تنها با تزریق بوتاکس این مسائل را رفع کنند و نیاز به راهکارهای جراحی جامع‌تر دارند.

پیشنهاد می شود که بخوانید بهترین سن بوتاکس چه سنی است؟

روش و مراحل تزریق بوتاکس بینی

در ابتدا، پزشک پس از مشاوره با بیمار و تجزیه‌وتحلیل موارد، مناطق مورد نیاز برای تزریق را تعیین می‌کند. مرحله بعدی شامل تمیزکردن ناحیه انتخاب شده است. این‌کار به پیشگیری از عفونت و تماس با باکتری‌ها کمک می‌کند. سپس، بوتاکس با استفاده از سوزن‌های بسیار نازک به نقاط دقیق در عضلات بینی تزریق می‌شود.

پس از تزریق، بوتاکس شروع به اثرگذاری بر عضلات خواهد کرد. این ماده به‌طور موقت عضلات را فلج می‌کند و انقباض را کاهش می‌دهد. این اثر به مرور زمان ایجاد می‌شود و به تدریج بینی به شکل دلخواه تغییر می‌کند. اگرچه نتایج تزریق بوتاکس برای هر فرد متفاوت خواهد بود، اما اغلب اثرات آن تا چند هفته دوام می‌آورد.

این فرآیند تا چندین ماه می‌تواند تاثیر خود را حفظ کند و در این مدت نیاز به تجدید نظر و تزریق مجدد وجود دارد. این روش، به‌عنوان یک روش کم خطر و بازیابی سریع، از راهکارهای پرطرفدار در بهبود ظاهر بینی محسوب می‌شود.

عوارض تزریق بوتاکس بینی

تزریق بوتاکس به‌عنوان یک روش غیرتهاجمی و ایمن برای بهبود شکل بینی مطرح است، اما این مسئله به شدت به مهارت و تخصص پزشک و محیط کلینیک وابستگی دارد. اگر این فرآیند توسط یک پزشک متخصص در یک مرکز معتبر اجرا نشود، احتمال دارد به عوارض جدی منجر شود. پزشک باید دارای تجربه و تخصص کافی برای تزریق در نقاط دقیق بینی باشد تا احتمال وقوع عوارض کاهش یابد.

عوارض احتمالی تزریق بوتاکس بینی شامل افتادگی لب‌ها، لبخند غیرقرینه، اختلال در عملکرد دهان، دوبینی و ریزش اشک غیرطبیعی هستند. برای جلوگیری از این عوارض، انجام این فرآیند تحت نظر پزشکان متخصص و متعهد در محیط‌های بهداشتی و استاندارد ضروری است. در نهایت، انتخاب پزشک با تجربه و اطمینان از اعتماد به کلینیک معتبر، کیفیت و ایمنی روند تزریق بوتاکس بینی را تضمین می‌کند.

 پیشنهاد می شود همه چیز درباره عوارض بوتاکس را در این مقاله بخوانید.

هزینه تزریق بوتاکس بینی

هزینه تزریق بوتاکس بینی تحت تاثیر عوامل مختلف قرار دارد که می‌توانند تفاوت‌های مالی مختلفی داشته باشند. اولین عامل، مکان جغرافیایی است. کلینیک‌ها و مراکز زیبایی در مناطق مختلف قیمت‌های متفاوتی ارائه می‌دهند. در شهرها یا مناطق با هزینه زندگی بالا، قیمت‌ها معمولا بیشتر هستند.

  • تجربه و تخصص پزشک / نوع بوتاکس

تجربه و تخصص پزشک نیز یک عامل مؤثر است. پزشکان متخصص و ماهر عملکرد بهتری ارائه می‌دهند، اما هزینه‌ها ممکن است بیشتر باشد. نوع بوتاکسی که استفاده می‌شود هم تاثیرگذار خواهد بود. بوتاکس‌های معتبر و مارک‌های شناخته‌شده به‌طور معمول هزینه بیشتری دارند.

  • مقدار بوتاکس مصرفی

مقدار بوتاکس مصرفی نیز بر هزینه تاثیر می‌گذارد. میزانی که برای افراد بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند به میزان تزریق و بالطبع، هزینه نهایی تاثیر بگذارد.

  • وسعت ناحیه تزریق

نقاط تزریق بوتاکس برای بینی هستند و نیاز به میزان خاصی از این ماده دارند. مثلا مقدار بوتاکس مورد نیاز برای ناحیه لب با ناحیه پره بینی یا روی بینی متفاوت است. همچنین، وسعت ناحیه مورد نظر، دقت مورد نیاز، زمان مورد نیاز برای اجرای روش، و میزان بوتاکس مصرفی تأثیر گذارند. بنابراین، هزینه درمان با بوتاکس به میزان مختلفی متغیر است و بستگی به متغیرهای یاد شده دارد.

به‌طور کلی، در نظر گرفتن این عوامل و مشاوره با پزشک متخصص، به انتخاب بهینه و مدیریت هزینه‌های تزریق بوتاکس بینی کمک خواهد کرد.

میزان ماندگاری بوتاکس بینی چقدر است؟

مدت ماندگاری بوتاکس معمولا بین یک تا دو سال متغیر است و در این دوره، بینی تدریجا مواد بوتاکس را جذب کرده و به حالت اولیه خود بازمی‌گردد. اگر از نتایج تزریق بوتاکس خود راضی بودید و تغییرات مطلوبی در شکل بینی خود مشاهده کردید، می‌توانید بعد از اتمام مدت اثر به مرکز زیبایی مراجعه کنید و برای تمدید اقدامات لازم را انجام دهید.

عوامل متعددی بر مدت ماندگاری بوتاکس تاثیر می‌گذارند. برند بوتاکس، روش تزریق، سن شما، میزان افتادگی یا وجود چین‌وچروک و حتی متابولیسم بدن شما از عوامل مهمی هستند که تعیین‌کننده مدت ماندگاری اثرات بوتاکس هستند.

تصمیم به تمدید بوتاکس نیازمند ارزیابی دقیق از سوی پزشک متخصص است. تفاوت‌های فردی و شرایط مختلف افراد نیازمند بررسی دقیق و نقاشی‌سازی ترکیبی از متغیرها خواهد بود تا بتوان بهترین جلوه را از تزریق بوتاکس حاصل کرد.

تزریق بوتاکس به بینی

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس به بینی

رعایت نکات پس از تزریق بوتاکس اهمیت بسیاری دارد تا نتایج مطلوب حاصل شود و احتمال بروز عوارض کاهش یابد. این نکات مهم شامل:

  • هیچگاه محل تزریق را تا 24 ساعت فشار یا ماساژ ندهید، زیرا این اقدام می‌تواند منجر به انتقال مواد به نواحی دیگر پوست شود.
  • اجتناب از مصرف الکل و دخانیات در یک هفته اول پس از تزریق ضرورت دارد تا عوارض ناخواسته جلوگیری شود.
  • از فعالیت‌های سنگین و ورزش‌های سخت پس از تزریق بوتاکس بپرهیزید تا جلوی هرگونه مشکل احتمالی گرفته شود.
  • تا 2 ساعت بعد از تزریق، در حالت ایستاده نباشید و به خود استراحت کافی بدهید.
  • اجتناب از خم کردن سر به سمت پایین به مدت مدنظر پزشک می‌تواند تاثیربخش باشد.
  • بروز کبودی به‌عنوان یک عارضه موقت معمول است و نباید نگرانی ایجاد کند.
  • استفاده از آب خیلی داغ در حمام یا سونا تا چند روز باید متوقف شود، زیرا دمای بالای آب تاثیرات تزریق بوتاکس را تغییر می‌دهد.

دریافت تمام دستورات پس از تزریق از پزشک و اجتناب از روش‌های لایه‌برداری مختلف، مواردی هستند که به بهبود وضعیت بعد از تزریق کمک می‌کنند. این نکات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهند بود و پیروی دقیق آنها، نتایج مثبتی را به ارمغان خواهد آورد.

معرفی کلینیک های تزریق بوتاکس بینی در فایند کلینیک

شما می‌توانید به‌راحتی از وبسایت فایند کلینیک، بهترین کلینیک تزریق بوتاکس بینی را بیابید. کاربران می‌توانند به قسمت کلینیک‌ها در انتهای صفحه مراجعه کنند و لیست کلینیک‌های تزریق بوتاکس بینی را ببینند. این لیست شامل اطلاعات جامع و نقدهای کاربران است که به شما امکان می‌دهد تا انتخاب درستی داشته باشید.

با مراجعه به وبسایت فایند کلینیک، شما به سرعت به کلینیک‌های معتبر در زمینه تزریق بوتاکس بینی دسترسی پیدا خواهید کرد. این وبسایت اطلاعات جامعی از کلینیک‌های مختلف ارائه می‌دهد و امکان مقایسه آنها را فراهم می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر و انتخاب بهترین گزینه برای تزریق بوتاکس بینی، به وبسایت فایند کلینیک مراجعه کنید و لذت یک تجربه زیبایی مطمئن را داشته باشید.

سوالات متداول بوتاکس بینی

آیا با بوتاکس، بینی کوچک می شود؟

خیر، بوتاکس به‌تنهایی نمی‌تواند باعث کوچک‌شدن بینی شود. این ماده بیشتر برای کاهش چین‌وچروک و بهبود شکل نوک بینی کاربرد دارد.

بوتاکس بینی برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که دچار چین‌وچروک در نوک بینی هستند یا نیاز به افزایش انحنا و بالا بردن نوک بینی دارند، این امکان را دارند تا از بوتاکس برای بهبود شکل بینی استفاده کنند.

تأثیر بوتاکس در بالا بردن نوک بینی چقدر است؟

بوتاکس می‌تواند موقتا انقباض عضلات در نوک بینی را کاهش دهد و نتیجه‌ای مشخص در بالا بردن نوک بینی به همراه داشته باشد. اثرگذاری آن به مدت معینی است و پس از گذشت زمان، نیاز به تجدید دارد.

 

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 19  |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs