نکات مهم مراقبت بعد از تزریق فیلر بینی

نکات مهم مراقبت بعد از تزریق فیلر بینی
logo

عمل جراحی بینی شایع‌ترین نوع از جراحی پلاستیک در دنیا است. ازآنجاکه در این روش بخش‌هایی از استخوان و غضروف بینی تراش می‌خورد، خیلی از افراد حاضر نمی‌شوند ریسک آن را بپذیرند. امروزه، روش‌های علمی جدیدتر جای خیلی از عمل‌های جراحی پررسیک و پرخطر را گرفته‌اند. تزریق فیلر بینی نیز یکی از همین روش‌هاست که خیلی اوقات به‌جای عمل جراحی استفاده می‌شود.

فیلر بینی که با عنوان «رینوپلاستی غیر جراحی» نیز شناخته می‌شود، یکی از روش‌های زیبایی به‌صورت غیر جراحی است که به‌جهت بهبود شکل و اندازه بینی به‌کار می‌رود. این روش با استفاده از تزریق مواد فیلر، که معمولاً برپایه اسید هیالورونیک تشکیل می‌شوند، انجام می‌گیرد. اسید هیالورونیک حالتی ژلاتینی دارد که به فرم‌دهی بافت بینی کمک می‌کند. عمل‌کردن به توصیه‌های پزشک متخصص در این زمینه، برای مراقبت بعد از تزریق فیلر بینی ضرورت کامل دارد.

اگر قصد تزریق فیلر را دارید، حتما از پزشکانی حرفه‌ای و مجرب کمک بگیرید. پزشکانی که تجربه کافی را در این زمینه ندارند، با تزریق اشتباه و استفاده از مواد بی‌کیفیت می‌توانند به سلامت شما آسیب بزنند؛ به‌همین‌جهت، فایند کلینیک لیست کاملی از پزشکان به‌روز و معتبر را در این زمینه برای شما قرار داده است تا بتوانید براساس آن، با متخصصین حرفه‌ای در این حیطه آشنا شوید.

آیا پس از تزریق فیلر بینی به مراقبت نیاز داریم؟

بله. هرچند که با تزریق فیلر، هیچ نوع جراحی‌ای روی بینی انجام نمی‌شود؛ اما لازم است بیماران بعد از انجام تزریق، نکات مراقبت های پس از فیلر بینی را رعایت کنند تا عارضه خاصی پیش نیاید و نتیجه دلخواه‌شان حاصل شود. همچنین با رعایت کردن این نکات، مدت ماندگاری نتایج تزریق فیلر بینی به حداکثر می‌رسد.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر بینی

مراقبت های پس از تزریق فیلر بینی

در این قسمت به نکات مراقبت پس از انجام فیلر بینی پرداخته ایم. لازم به ذکر است شما باید لیست مراقبت های پس از فیلر بینی را به طور کامل از پزشک متخصص خود دریافت نمایید. این نکات شامل موارد زیر می‌شود:

  • داشتن استراحت مطلق

مهم‌ترین اصل در مراقبت بعد از تزریق فیلر بینی، استراحت مطلق است. توصیه می‌شود بیماران در چند روز اول، از انجام فعالیت‌هایی که نیاز به تحرک دارد خودداری کنند تا بینی تحت هیچ‌گونه فشاری قرار نگیرد و مایع تزریقی جابه‌جا نشود. علاوه‌براین‌، تخلیه بینی، عینک‌زدن و جویدن مواد غذایی سفت مثل هویج از دیگر مواردی هستند که ممکن است در دوران نقاهت، شما را با مشکل مواجه کنند.

  • استفاده از کمپرس یخ

بیماران باید گذاشتن کمپرس یخ روی بینی را حداقل تا روز سوم ادامه دهند تا از جابه‌جایی ژل جلوگیری شود. همچنین استفاده از این کمپرس، مانع ایجاد تورم‌های احتمالی می‌شود.

  • فاصله‌گرفتن از محیط‌های گرم

گرمای محیط و تابش مستقیم نور خورشید انسجام مواد تزریق‌شده را کاهش می‌دهد و از طرف دیگر، امکان التهاب و سوزش را بالا می‌برد؛ درنتیجه، بهتر است بیماران در چند روز اول دوران نقاهت خود، در محیط‌هایی با دمای بالا قرار نگیرند و مراقبت بعد از تزریق فیلر بینی را به‌نحواحسن انجام دهند.

  • توجه به توصیه‌های پزشکی

درصورتی‌که پزشک برای بیمار خود، داروی خاصی تجویز کرده باشد، باید آن را مطابق دستورالعمل مصرف کند و بدون مشورت با متخصص، دوز و زمان مصرف آن را تغییر ندهد. نکته دیگر اینکه بعضا ممکن است پزشک باتوجه‌به شرایط بیمار، استفاده از چسب بینی را توصیه کرده باشد. دراین‌صورت، استفاده از این چسب‌ها در مدت‌زمانی که پزشک در نظر گرفته الزامی است.

  • پوشیدن لباس‌های آزاد

در چند روز اول بعد از تزریق، باید از لباس‌های آزاد یا جلوباز استفاده شود. هنگام پوشیدن لباس‌های جذب و جلوبسته با یقه‌های تنگ، ممکن است به بینی آسیب وارد شود و فرم آن را تغییر دهد.

  • بالا نگه داشتن سر

بعد از عمل رینوپلاستی غیر جراحی، انجام هر فعالیتی که ریسک جابه‌جایی مواد تزریق‌شده را به‌همراه داشته باشد ممنوع است. در طول روز سعی کنید به‌هیچ‌وجه، سر خود را پایین نگه ندارید و در هنگام خواب نیز از دو بالش استفاده کنید. خوابیدن در حالت طاق‌باز به مراقبت بعد از تزریق فیلر بینی کمک قابل توجهی می‌کند.

  • ممنوعیت استفاده از لوازم آرایشی

جدا از اینکه استفاده از کرم‌ها و لوازم آرایشی، به سطح بینی فشار می‎‌آورد، امکان عفونت و تورم موضعی را نیز افزایش می‌دهد؛ چراکه به‌علت باز بودن منافذ پوستی و محل تزریق، احتمال ورود میکروب و آلودگی به بافت زیر پوست تشدید می‌شود.

  • ممنوعیت استفاده از دخانیات و الکل

افرادی که از مشروبات الکلی و دخانیات استفاده می‌کنند، باید این مسئله را حتما با پزشک خود در میان بگذارند. مصرف الکل و دخانیات می‌تواند موجب التهاب و تورم شود؛ بنابراین، ضروری است توصیه‌های پزشک را جدی بگیرند و در بازه زمانی حداقل 7روزه، از مصرف این مواد خودداری کنند.

حمام و شست‌وشو بعد از فیلر بینی مجاز است؟

یکی از اصول مراقبت بعد از تزریق فیلر بینی، نحوه و زمان حمام‌کردن است. شستن و پاکسازی پوست بعد از رینوپلاستی غیر جراحی جایز نیست. برای جلوگیری از ورود آب و مواد شوینده به منافذ پوستی بهتر است تا ۲۴ ساعت به‌هیچ‌عنوان شست‌وشوی صورت انجام نشود.

بعد از طی شدن این زمان نیز پزشکان توصیه می‌کنند پاکسازی با ملایمت و کمترین فشار ممکن انجام شود. همچنین همان‌طور که گفته شد، فرد حداقل تا سه روز نباید در معرض گرما قرار بگیرد. بخار و گرمای محیط تاثیر منفی روی ظاهر بینی ایجاد خواهد کرد؛ درنتیجه، استحمام بیماران باید در زمان کوتاه با آب ولرم انجام بگیرد.

مراقبت های پس از تزریق ژل به بینی را چقدر باید ادامه دهیم؟

به طور معمول، مراقبت های پس از فیلر بینی را باید 7 تا 10 روز پس از انجام آن ادامه داد، ولی توصیه می شود در خصوص مدت زمان مورد نیاز جهت ادامه دادن مراقبت ها، از پزشک متخصص خود در همان روز مراجعه به ایشان سوال بفرمایید.

مراقبت پس از انجام فیلر بینی

کلام آخر

تزریق فیلر بینی روشی بدون جراحی برای تغییر اندازه و فرم بینی در تناسب با سایر اجزای صورت است. دوران نقاهت این عمل ممکن است یک الی دو هفته طول بکشد. ما در «فایند کلینیک» تلاش کردیم شما را با راهکارهای مراقبت بعد از تزریق فیلر بینی آشنا سازیم تا نتیجه مطلوبی برای‌تان حاصل شود.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 23  |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs