بوتاکس پیشانی چیست + بررسی عوارض و ماندگاری آن

بوتاکس پیشانی چیست + بررسی عوارض و ماندگاری آن
logo

داشتن پوستی شاداب و جوان زیبایی هرفردی را چند برابر می‎کند، به همین دلیل بسیاری از افراد وقتی در آینه نگاه می‎کنند و خطوط چین و چروک را برروی پیشانی خود می‎بینند، ناراحت می‎شوند. باافزایش سن و از دست دادن کلاژن موجود در پوست، چین و چروک برروی پوست شما ایجاد می‏شود. روش‎های مختلفی برای از بین بردن این چین و چروک وجود دارد، یکی از روش‎های از بین بردن آن‏ها تزریق بوتاکس پیشانی است.

با تزریق بوتاکس پیشانی این امکان وجود دارد که خطوط اخم، پیشانی و خطوط دور چشم از بین رود. بوتاکس یک درمان مناسب برای کاهش چین و چروک پیشانی و به حداقل رساندن خطوط پیری است. اگر می‏خواهید درباره بوتاکس پیشانی اطلاعاتی را کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

منظور از بوتاکس پیشانی چیست؟

داشتن پوستی شاداب و بدون چین و چروک در زیبایی هر فردی بسیار موثر است. درواقع جلوگیری از روند پیر شدن یکی از تلاش‌های انسان‏ها در طول دوره‌های مختلف بوده است و از روش‌های مختلفی برای کاهش پیری پوست استفاده کرده‌اند. چین و چروک پیشانی با بالارفتن سن در صورت هر فردی به مرور زمان ظاهر می‎شود.

بسیاری از افراد در هنگام اخم کردن خطوطی در پیشانی آن‏ها ظاهر می‎شود و از این قضیه رنج می‎برند. این چین و چروک‏ها در اثر پیری طبیعی و حرکت‎های صورت در پیشانی ایجاد می‌شوند. شما می‏توانید با تزریق بوتاکس این چروک‏ها را درمان کنید و پوستی صاف داشته باشید.

تزریق بوتاکس در ناحیه پیشانی

درواقع بوتاکس یک داروی تزریقی است که تزریق آن به پوست شما باعث از بین رفتن چین و چروک‌ها می‎شود. بوتاکس نوعی سم است که از باکتری کلستریدیوم تولید می‌شود و با تزریق آن باعث فلج شدن عضلات ناحیه مورد نظر در پوست شما می‏شود.

در واقع دلیل اصلی ایجاد چین و چروک برروی پوست، انقباض و حرکت عضلات است. اما شما با تزریق بوتاکس جلوی حرکت عضلات را خواهید گرفت و چروک‌های سطح پوست را از بین می‏برید. درنتیجه تزریق بوتاکس پیشانی باعث از کار انداختن عملکرد اعصاب پیشانی می‏شود و حرکت عضلات را متوقف می‌کند و تا زمانی که عضلات فلج بمانند چروک‌ها نیز از بین خواهند رفت.

مزایای تزریق بوتاکس در پیشانی

تزریق بوتاکس پیشانی یک روش رایجی است که بسیاری از افراد از آن پیروی می‏کنند. بوتاکس پیشانی مزایای بسیاری دارد، از بین رفتن خطوط پیشانی مهم‏ترین مزیت این روش درمانی است. بوتاکس یک عمل سرپایی و کم تهاجم است و به سهولت و سریع انجام می‌شود. بوتاکس عوارض خطرناکی ندارد و نتایج آن به‎صورت موقتی است و بعد از چند ماه بوتاکس از بین می‏رود و پوست شما به حالت اولیه باز می‏گردد.

عمل بوتاکس می‌تواند از عرق کردن زیاد پوست جلوگیری کند. همچنین در مواردی مشاهده شده است که بعد از تزریق بوتاکس به پیشانی، سردردهای مزمن برخی از افراد از بین رفته است. همچنین از مزایای مهم این روش می‌توان به مقرون‌به‌صرفه‌ بودن آن نیز اشاره کرد.

بهترین سن بوتاکس پیشانی

محدوده سنی مشخص شده برای بوتاکس پیشانی طوری نیست که نتوان آن را تغییر داد. چیزی که باعث می‌شود یک فرد بخواهد این روش درمانی را انجام دهد، ایجاد چین و چروک برروی پوست افراد است. درنتیجه ممکن است فردی باتوجه به شرایط پوستی خود در سن20 تا 30 سالگی برای این کار اقدام کند و فرد دیگری هم ممکن است 35 سال داشته باشد، اما نیازی به تزریق بوتاکس نداشته باشد. بسیاری از پزشکان حداقل سن برای تزریق بوتاکس را 18 سال بیان کرده‌اند و تزریق بوتاکس قبل از این سن را پیشنهاد نمی‏دهند.

بهترین سن برای بوتاکس پیشانی 35 سال است و در این رده سنی نتیجه بهتری کسب خواهید کرد. در حالت کل تجربه نشان داده است که تزریق بوتاکس برای افرادی مناسب است که نشانه‌های اولیه پیری پوست در چهره آن‌ها وجود دارد. بنابراین زمانی که اولین چروک‌ را در چهره خود مشاهده کردید، شما می‏توانید این تزریق را انجام دهید. البته پیشنهاد می‏کنیم با یک پزشک متخصص مشورت کنید، زیرا ممکن است برخی ویژگی‌های فردی شما باعث شود که نتیجه دلخواه نگیرید.

بوتاکس پیشانی مناسب چه کسانی است؟

تزریق بوتاکس هم درمانی و هم پیشگیری‌کننده است. برخی از افراد عادت به اخم کردن دارند و همین امر باعث ایجاد چین و چروک برروی پیشانی آن‏ها می‎شود. بنابراین بوتاکس پیشانی برای افرادی که اخم می‎کنند، بسیار مناسب است. چین و چروک در اثر حرکت‏های صورت که به‌طور مکرر رخ می‎دهد، ایجاد می‎شود و به‎مرور زمان عمیق‎تر می‏شود. تزریق بوتاکس یکی از رایج‏ترین روش‏ها برای افرادی است که می‎خواهند از دست این چین و چروک‏ها رها شوند و زیبایی خود را چندین برابر کنند.

برای مشاهده بهترین کلینیک‏های بوتاکس پیشانی با مناسب‎ترین قیمت و بهترین کیفیت شما کافی است به‎سایت فایند کلینیک مراجعه کنید. تا متناسب با شرایط و نیاز خود بهترین کلینیک را انتخاب و درمان‏های زیبایی را انجام دهید.

بوتاکس برای جلوگیری از خطوط پیشانی

تزریق بوتاکس پیشانی برای چه کسانی توصیه نمی‎شود؟

اگر شما قصد تزریق بوتاکس پیشانی را دارید باید به این نکته توجه کنید که انجام اینکار برای برخی از افراد توصیه نمی‎شود. برخی از افرادی که تزریق بوتاکس برای آن‏ها توصیه نمی‎شود به‎شرح زیر است:

  • افرادی که بیماری قلبی و عروقی دارند.
  • افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و یا بدن آن‏ها دچار عفونت شدید است.
  • افرادی که سن آن‌ها کمتر از 18 سال یا بالای 80 سال است.
  • افرادی که سیستم عصبی و عضلانی آن‌ها دچار اختلال است یا بیماری ام اس دارند.
  • مادرانی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند.
  • افرادی که مشکلات انعقاد خون دارند و یا داروهای روان‌کننده خون را مصرف می‌کنند.
  • افراد که نارسایی کلیه دارند.
  • کسانی که به پروتئین گاوی حساسیت دارند.
  • افرادی که از واکسناسیون آن‏ها کمتر از دو هفته گذشته است.
  • کسانی که به بوتاکس حساسیت دارند.

مراحل تزریق بوتاکس پیشانی

پوست صورت معمولا بعد از سن 25 سالگی شاهد چین و چروک‏های سطحی خواهد شد. اما برخی از افراد توجهی به آن نمی‏کنند و همین امر باعث ایجاد چین و چروک‏های عمیق در پوست می‏شود. اگر شما در سن پایین‏تر درمان خود را انجام دهید، درمان شما راحت‏تر خواهد بود و می‏توان چین و چروک‏های صورت را تا حد زیادی از بین برد.

بوتاکس پیشانی یکی از پرطرفدارترین روش‏های جوانسازی صورت است که برای از بین بردن خطوط پیشانی و اخم مورد استفاده قرار می‏گیرد.در این روش بوتاکس، دکتر ماده بوتاکس را به ناحیه پیشانی تزریق می‏کند و همین امر باعث می‎شود که ماهیچه‏های این بخش بی‏حس و فلج شوند و و تا مدتی از ایجاد چین و چروک در این ناحیه جلوگیری شود.

مراحل تزریق بوتاکس به این صورت است که ابتدا ناحیه‏ای که قصد دارید تزریق در آن قسمت انجام شود باید به‎‏طور کامل تمیز و استریل شود. درد بوتاکس قابل تحمل است و نیازی به بی‏حسی ندارد. اما در صورت نیاز این ناحیه با پماد بی حسی موضعی شود. سپس دکتر حجم مشخصی از ماده بوتاکس را با یک سرنگ که بسیار ظریف است به نقاط لازم تزریق می‏کند.

عوارض تزریق بوتاکس پیشانی

بوتاکس پیشانی در کنار مزایایی که دارد ممکن است عوارضی نیز داشته باشد، اما عوارض آن نگران کننده نیست. میزان سم موجود در بوتاکس بسیار کم است و تزریق آن به پوست عوارض خطرناکی برای شما نخواهد داشت.

درحالت کل عوارض تزریق بوتاکس پیشانی برای افراد مختلف، متفاوت است و با عوارض موقتی مانند تورم، قرمزی، التهاب، کبودی و در برخی افراد همراه با سردرد خفیف تا چند ساعت همراه است. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که اگر فردی نسبت به بوتاکس حساسیت دارد ممکن است قرمزی یا کبودی چند ساعت طول بکشد.

هزینه تزریق بوتاکس پیشانی

امروزه به‏دلیل تحریم بودن کشور ما، تجهیزات پزشکی با افزایش قیمت مواجه شده است. درنتیجه نمی‌توان قیمت دقیقی را برای عمل بوتاکس تعیین کرد. قیمت بوتاکس پیشانی به فاکتورهای مختلفی مانند نوسانات قیمت ارز، میزان چین و چروک پیشانی، میزان مهارت پزشک، میزان تزریق بوتاکس و سایر موارد بستگی دارد. اما درحالت کل بوتاکس پیشانی قیمت بالایی ندارد و یکی از روش‏های ارزان جوانسازی پوست است.

 پیشنهاد می‏کنیم برای اطلاع از کلینیک‏های بوتاکس پیشانی و اطلاع از قیمت آن‏ها به‎سایت فایند کلینیک مراجعه کنید. تامتناسب با شرایط و نیاز خود بهترین کلینیک را انتخاب و درمان‏های زیبایی را انجام دهید. همچنین شما می‏توانید با مراجعه حضوری یا تماس با شماره‏ های کلینیک از هزینه‌های این عمل زیبایی مطلع شوید.

هزینه بوتاکس پیشانی

 ماندگاری بوتاکس پیشانی

بوتاکس یکی از موثرترین تزریقات زیبایی برای از بین بردن خطوط پیشانی است و تزریق آن در پیشانی به طور موقت ماهیچه‌های مسئول خطوط پیشانی شما را فلج می‌کند و همین امر باعث صاف شدن پوست شما می‏شود. با تزریق بوتاکس پیشانی نتیجه آن بعد از 3 تا 10 روز مشخص می‎شود و تاثیر آن تا دو هفته به‎طور کامل مشخص است.

در صورت نیاز، و با تشخیص پزشک متخصص، شما باید بعد از دو تا سه هفته برای ترمیم دوباره به کلینیک مراجعه کنید. ماندگاری اثر بوتاکس تزریق شده به چین و چروک‌های پیشانی شما به‏عواملی مانند عمق چین و چروک، سن فرد، نوع پوست و میزان ترشح استیل کولین بستگی دارد. اما درحالت کل ماندگاری بوتاکس معمولا بین 4 تا 6 ماه است.

برای افزایش ماندگاری بوتاکس بهتر است هر زمان که بیرون می‌روید، از کرم ضد آفتاب با میزان زیاد استفاده کنید. پوست خود را مرطوب کنید و از استرس دوری کنید. سیگار نکشید و به پزشک باتجربه مراجعه کنید که دوز ایده‌آل را با هدف نتایج بهتر و ماندگارتر برای شما تزریق کند.

 

مراقبت ‏های بعد از تزریق بوتاکس در پیشانی

بعد از انجام تزریق بوتاکس در پیشانی شما باید برخی نکات را رعایت کنید تا تاثیر بوتاکس در پوست شما بیشتر باشد. درواقع بخش مهمی از اثرات بوتاکس مربوط به مراقبت‏های بعد از تزریق بوتاکس در پیشانی است. برخی از مراقبت‏های بعد از تزریق بوتاکس در پیشانی به‏شرح زیر است:

  • اگر بعد از تزریق بوتاکس احساس درد کردید، شما می‏توانید با تجویز پزشک از داروهای مسکن استفاده کنید.
  • از رفتن به استخر تا 24 ساعت بعد از تزریق پرهیز کنید.
  • حداقل 5 ساعت به ناحیه بوتاکس شده آب نزنید.
  • بهتر است تا 3 روز بعد از تزریق از بالشت بلند برای خواب استفاده کنید.
  • از انجام ورزش‌های سنگین حداقل تا سه روز بعد از تزریق، جلوگیری کنید.
  • در ساعات اولیه بعد از تزریق بوتاکس در محل تزریق کمپرس آب سرد قرار دهید.
  • بهتر است تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس آرایش نکنید و از ماساژ صورت پرهیز کنید.
  • حداقل 5 ساعت بعد از انجام بوتاکس دراز نکشید یا سر خود را به سمت پایین خم نکنید.
مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی

معرفی کلینیک ‏های تزریق بوتاکس پیشانی در فایند کلینیک

بوتاکس پیشانی یکی از روش‎های اثرگذار و پرطرفدار برای رفع چین و چروک‌های پیشانی است. بوتاکس پیشانی می‌تواند راه خوبی برای افرادی که عادت به اخم کردن دارند، باشد. تزریق بوتاکس برای افراد جوان کمک می‌کند که از بروز چین و چروک پیشگیری کنند. اگر شما می‏خواهید با بهترین کلینیک‏های تزریق بوتاکس پیشانی آشنا شوید، پیشنهاد می‏کنیم به سایت فایند کلینیک مراجعه کنید.

فایند کلینیک یک کلینیک زیبایی نیست، بلکه یک سایت معرفی کلینیک‏های زیبایی است. این مجموعه با بهره‏ مندی از تیم حرفه ای، کلینیک‏های زیبایی را باتوجه به خدماتی که ارائه می‏‎دهند به شما معرفی می‏ کنند تا شما  گرفتار افرادی که در این زمینه تخصص ندارند، نشوید. برای مشاهده تلفن تماس و آدرس هر کلینیک شما باید بر روی کادر آگهی مورد نظر کلیک کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs