تزریق بوتاکس در آقایان ؛ بررسی مزایا و معایب

تزریق بوتاکس در آقایان ؛ بررسی مزایا و معایب
logo

شاید تصور کنید انجام روش‌های  زیبایی و جوانسازی صورت مختص به بانوان است و اگر مردی برای این دست خدمات زیبایی اقدام کند عجیب به نظر برسد. اما واقعیت این است که تمایل به انجام برخی از این خدمات مانند تزریق بوتاکس در مردان گرچه به اندازه بانوان نیست، اما در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است. اغلب آقایان برای جوانسازی به سراغ تزریق بوتاکس می‌روند تا چین و چروک‌های پوست را از ببرند. این روش زیبایی توانسته محبوبیت زیادی بین مردان پیدا کند. در ادامه این نوشتار به طور کلی به موضوع بوتاکس آقایان، عوارض بوتاکس در مردان، نحوه تزریق و قیمت بوتاکس مردان اشاره خواهیم کرد.

بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس (یا سم بوتولینوم نوع A) یک روش زیبایی است که خطوط و چین و چروک صورت را کاهش می‌دهد. این روش جوانسازی اغلب برای از بین بردن خطوط صورت، خطوط اخم، خطوط افقی روی پیشانی و گوشه چشم  (که به نام پنجه کلاغی نیز شناخته می‌شود) استفاده می‌شود. معمولا تزریق بوتاکس آقایان 15 دقیقه طول می‌کشد، اما بسته به میزان عمق و نواحی مورد نیاز این زمان در بین افراد متفاوت است. نتایج حاصل از تزریق بوتاکس آقایان به مدت چندین ماه باقی می‌مانند و می‌توان برای تاثیر ماندگارتر جلسات دیگری را برای تزریق در نظر گرفت.

تزریق بوتاکس به صورت و پیشانی مردان

بوتاکس ماده‌ای است که وقتی به ماهیچه‌ها تزریق می‌شود، به طور موقت سیگنال‌های عصبی را مسدود می‌کند تا ماهیچه‌ها را به صورت کنترل شده فلج کند. به این ترتیب، می‌توان هرگونه چین و چروک ناشی از حرکت ماهیچه‌ای را از بین ببرد و ظاهری جوان‌تر ایجاد کرد. بوتاکس پیشانی آقایان و خط اخم متداول‌ترین نواحی در تزریق بوتاکس آقایان هستند.

تزریق بوتاکس مردان

بهترین سن بوتاکس برای آقایان

به طور کلی، هم مردان و هم زنان معمولاً در دهه 30 زندگی خود متوجه علائم پیری صورت می‌شوند. این بازه زمانی، زمانی است که تولید کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و موجب ایجاد خطوط و چین و چروک‌های برجسته‌ صورت می‌شود. بنابراین بهترین سن برای تزریق بوتاکس آقایان 30 به بعد است، اما در صورت نیاز می‌توان زودتر از این موعد نیز برای تزریق بوتاکس اقدام کرد.

قسمت‌های مناسب برای تزریق بوتاکس در آقایان

رایج ترین مناطق در تزریق بوتاکس آقایان عبارتند از:

  • گوشه چشم (پای کلاغی)
  • بین ابروها (خط اخم)
  • پیشانی (برای هدف قرار دادن چین‌های پیشانی)
  • اطراف دهان (خطوط خنده)

 

بوتاکس گونه

بوتاکس می‌تواند برای نواحی مختلف جهت از بین بردن چین و چروک‌ها استفاده شود، اما یکی از کاربردهای این ماده حجیم‌سازی یا برجسته کردن نواحی فرورفته و خالی از توده چربی و عضله نیز است. مردانی که به دلیل کاهش وزن یا بیماری و یا به دلایل ژنتیکی صورت لاغر دارند می‌توانند از بوتاکس برای برجسته‌سازی نواحی گونه و زیر چشم استفاده کنند.

 

بوتاکس پیشانی

یکی از رایج‌ترین تواحی برای انجام بوتاکس در مردان پیشانی است. اغلب آقایان دارای چین و چروک‌های عمیق در پیشانی هستند که در زمان خندیدن و یا اخم کردن به ضوح دیده می‌شود. بوتاکس یکی از بهترین راه حل‌ها برای از بین بردن چین و چروک پیشانی در مردان است. طبیعی است که به دلیل بزرگ بودن عضلات این ناحیه نسبت به عضلات پیشانی در بانوان میزان بوتاکس مصرفی در مردان بیشتر خواهد بود.

بوتاکس خطوط دور چشم

بوتاکس برای از بین بردن خطوط دور چشم یا خطوط پنجه کلاغی که هنگام خندین و گریه کردن بیشتر نمایان می‌شود، بهترین گزینه موجود است. استفاده از مواد آرایشی و مراقبت از پوست و همچنین استفاده از عینک‎های آفتابی می‌تواند به جلوگیری از بروز این چین و چروک‌ها کمک کند. اما معمولا آقایان در انجام این نوع مراقبت‌ها کوتاهی می‌کنند، بنابراین این خطوط در چهره آن‌ها بیشتر دیده می‌شود. با استفاده از بوتاکس می‌توان این خطوط را نیز از بین برد.

بوتاکس برای آقایان

نحوه تزریق بوتاکس به صورت و پیشانی آقایان

نحوه تزریق بوتاکس در مردان تفاوتی با نحوه تزریق در بانوان ندارد. به طور کلی تزریق سم بوتولینوم یک روش غیر جراحی است و معمولاً در مطب انجام می‌شود. درمان با یک مشاوره آغاز می‌شود و در طی آن فرد با جراح زیبایی خود ملاقات می‌کنید تا نگرانی‌ها و اهداف خود را در میان بگذارد.

مشاوره قبل از درمان

در طول مشاوره، جراح زیبایی منطقه مورد نظر را ارزیابی و سابقه پزشکی فرد را بررسی می‌کند. اگرچه خطر عوارض عمده برای اکثر بیماران کم است، اما ضروری است که سابقه پزشکی خود را به طور کامل و آشکار با پزشک خود قبل از درمان در میان بگذارید، زیرا برخی آلرژی‌ها، شرایط پوستی و عصبی یا داروها می‌توانند عوارضی را در پی داشت باشند و تاثیر و ماندگاری تزریق بوتاکس را تحت‌تاثیر قرار دهند. به عنوان مثال، اگر از داروهای NSAID (مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن) یا رقیق‌کننده‌های خون استفاده می‌کنید، باید به جراح زیبایی خود اطلاع دهید.

در حین درمان

درست قبل از درمان، ممکن است از یک بی‌حس کننده موضعی استفاده شود تا ناحیه قبل از تزریق بی‎حس شود، اگرچه بسیاری از بیماران این کار را غیر ضروری می‎دانند، اما در صورت نیاز می‌توان برای کاهش درد و استرس از آن‌ها استفاده کرد. در ادامه پزشک محلول بوتاکس را به ناحیه مورد نظر تزریق می‌کند. اکثر بیماران احساس نیشگون گرفتن در حین تزریق را تجربه می‌کنند که درد غیر قابل تحملی نیست.

پس از درمان

بلافاصله پس از درمان می‌توانید به فعالیت‌های عادی خود بازگردید، اما جراح زیبایی ممکن است از شما بخواهد که یک روز از ورزش یا سایر فعالیت‌های شدید خودداری کنید. توجه داشته باشید که قرمزی خفیف، تورم در محل تزریق و کبودی شایع‌ترین عوارض بوتاکس در مردان هستند.

نتایج تزریق بوتاکس آقایان بعد از تزریق قابل مشاهده نیست. بسته به بیمار، محصول مورد استفاده و ناحیه تحت درمان، نتایج نهایی معمولاً 3 تا 7 روز پس از درمان‌های اولیه حاصل می‌شود. اگر برای اولین بار است که برای تزریق بوتاکس اقدام می‌کنید، جراح زیبایی ممکن است در ابتدا مقداری از محلول را تزریق و نتایج را در طول درمان پیگیری کند.

 

فواید تزریق بوتاکس در آقایان

هنگامی که شما درمان بوتاکس را انتخاب می‌کنید، می‌توانید مزایای منحصر به فردی را در مقایسه با سایر روش‌های زیبایی تجربه کنید، مانند:

  • دوره نقاهت کوتاه مدت و بروز حداقل عوارض: تزریق بوتاکس نیازی به دوره نقاهت ندارد، به این معنی که می‌توانید بلافاصله پس از درمان فعالیت‌های معمول خود را از سر بگیرید. علاوه بر این، این روش درمانی کم تهاجم بوده و عوارض شدید ندارد. اما توجه کنید که نبود عوارض در گرو انتخاب مرکز و کلینیک معتبر و پزشک با تجربه است.
  • روشی غیر تهاجمی و سریع: تزریق بوتاکس  نسبت روش‌های جراحی مانند لیفت صورت یک عمل زیبایی غیر تهاجمی است. این روش زیبایی حداقل ناراحتی را به همراه دارد و نیازی به بیهوشی ندارد. فرآیند تزریق بوتاکس فقط چند دقیقه طول می‌کشد، این در حالی است که دیگر روش‌‌های  تهاجمی‌تر نیاز به زمان بیشتری دارند.
  • نتایج زود هنگام: بوتاکس نتایج نسبتاً سریعی را ارائه می‌دهد. در حالی که ممکن است چند روز طول بکشد تا اثرات به طور کامل آشکار شود، اما طی یک یا دو هفته پس از درمان متوجه بهبود قابل توجهی در چین و چروک‌های خود خواهید شد.
  • مورد استفاده برای نواحی مختلف: تزریق بوتاکس را می‌توان برای نواحی مختلف صورت که دچار چین و چروک شده‌اند استفاده کرد.
  • درمان پیشگیرانه: بوتاکس می‌تواند به طور پیشگیرانه برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک روی صورت نیز استفاده شود. با شل کردن عضلات مسئول حرکات، بوتاکس می‌تواند به جلوگیری از عمیق شدن خطوط و چین و چروک در طول زمان کمک کند.
بوتاکس مردان

عوارض تزریق بوتاکس به صورت آقایان

تزریق بوتاکس زمانی که توسط یک پزشک باتجربه انجام شود روشی ایمن است و عوارض جانبی آن معمولا موقتی هستند. از عوارض تزریق بوتاکس به صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کبودی، تورم و درد خفیف در اطراف محل تزریق
  • سردرد
  • علائم شبیه آنفولانزا
  • افتادگی پلک
  • لبخند کج یا ریزش آب دهان
  • خشکی چشم یا ریزش اشک

پیشنهاد می شود مقاله همه چیز درباره عوارض بوتاکس را بخوانید. 

هزینه تزریق بوتاکس آقایان

قیمت بوتاکس صورت مردانه می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. به طور کلی هزینه این عمل زیبایی بسته به نواحی مورد نیاز، نوع محلول و هزینه دستمزد پزشک متفاوت است. برای مثال قیمت بوتاکس پیشانی مردان متفاوت از قیمت بوتاکس پیشانی در بانوان است. نکته قابل توجه در این مورد این است که فریب تبلیغات ارزان قیمت را نخورید و به دنبال مرکز معتبر و پزشک با تجربه‌ای باشید که از مواد اصل استفاده می‌کند.

 

تفاوت بوتاکس مردان و زنان

بوتاکس برای مردان تفاوت چندانی با زنان ندارد. درمان شامل چندین تزریق است که توسط یک سوزن ظریف در نواحی مختلف صورت انجام می‌شود. تنها تفاوت این است که از مردان عضلات بزرگ‌تر نسبت به زنان دارند، در نتیجه برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید دوزهای بیشتری از بوتاکس را تزریق کنند.

 

مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس به صورت مردان

تزریق بوتاکس برای مردان معمولاً نیازی به زمان بهبودی ندارد، بنابراین پس از درمان می‌توان به فعالیت‌های عادی بازگشت.

با این حال، مراقبت‌های پس از بوتاکس به تضمین ماندگاری نتایج کمک می‌کند و در عین حال خطر کبودی و تورم را به حداقل می رساند. پس از درمان توصیه می‌شود:

  • از کمپرس یخ استفاده کنید: اگر دچار کبودی یا تورم شدید، می‌توانید از یخ برای به حداقل رساندن این عوارض جانبی استفاده کنید.
  • مقدار زیادی آب بنوشید: بهتر است تا حد ممکن هیدراته بمانید تا به بهبود روند بهبودی در نواحی تحت درمان کمک کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض گرما اجتناب کنید: هم گرما و هم نور خورشید می‌توانند منجر به التهاب پوست شوند که تورم و قرمزی طولانی مدت را به همراه دارند. علاوه بر این برنزه کردن خودداری کنید و تا 24 ساعت از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بپرهیزید و در صورت خروج از منزل از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • از خوابیدن یا دراز کشیدن روی صورت خود اجتناب کنید: دراز کشیدن به صورت افقی بلافاصله پس از قرار ملاقات می‌تواند منجر به پخش شدن بوتاکس در نواحی اطراف محل تزریق شود. بهتر است بعد از تزریق باید چند ساعت (حداقل چهار ساعت) بنشینید.
  • از آرایش کردن خودداری کنید: بعد از تزریق از آرایش کردن محل درمان خودداری کنید.
  • از مصرف الکل خودداری کنید: از آنجایی که الکل می‌تواند خون را رقیق کند و همچنین خطر ابتلا به خونریزی و کبودی را افزایش دهد، باید حداقل تا 24 ساعت بعد از تزریق از نوشیدن الکل خودداری کنید.
  • از وان آب گرم و دوش آب گرم خودداری کنید: قرار گرفتن در محیط گرم می‌تواند منجر به کبودی در صورت شود. بنابراین باید از قرار گرفتن در معرض گرما که شامل وان آب گرم و دوش آب گرم است اجتناب کنید.
  • به پشت بخوابید: در صورت امکان، به جای روی شکم یا پهلو به پشت بخوابید.

کارهایی که نباید بعد از بوتاکس انجام داد:

  • مالش صورت: مالش صورت می‌تواند باعث تحریک، قرمزی و کبودی شود.
  • انجام فعالیت‌های سنگین: قبل از از سرگیری فعالیت‌های عادی روزانه خود مانند تمرینات با شدت بالا، باید حداقل یک روز صبر کنید.
  • از صابون معطر استفاده نکنید: از استفاده از صابون معطر که می‌تواند باعث تحریک محل تزریق در 24 ساعت اول پس از درمان شود، خودداری کنید. از پاک کننده‌های ملایم استفاده کنید که تأثیر منفی بر نواحی درمان نمی‌گذارد.
تزریق بوتاکس برای آقایان

چه مدت طول می‌کشد تا نتیجه بوتاکس مشاهده شود؟

اثرات بوتاکس معمولاً در سه روز بعد از تزریق ظاهر می‌شود و حداکثر نتایج اغلب در عرض یک تا دو هفته پس از درمان مشاهده می‌شود. زمان دقیق می‌تواند به عواملی مانند متابولیسم و پاسخ عضلانی بستگی داشته باشد.

 

معرفی کلینیک‌های تزریق بوتاکس آقایان در فایند کلینیک

حال که با نکات پیرامون تزریق بوتاکس آشنا شدید ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که این خدمات زیبایی را در کدام کلینیک و توسط کدام پزشک می‌توانید با خیال آسوده انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم برای یافتن پزشک متخصص و با تجربه در خصوص تزریق بوتاکس یا دیگر خدمات زیبایی به سایت فایند کلینیک مراجعه کنید. در این سایت می‌توانید با توجه به نوع خدمات مد نظر از بهترین پزشکان در این زمینه وقت ویزیت دریافت کنید. برای مثال می‌توانید به لیست کلینیک‌های تزریق بوتاکس آقایان مراجعه کنید و با توجه به تخصص پزشک پزشک مرکز و کلینیک مورد نظر خود را انتخاب کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 26  |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs