نکات مهم مراقبت بعد از تزریق ژل چانه

نکات مهم مراقبت بعد از تزریق ژل چانه
logo

تبا اینکه تزریق فیلر چانه به‌منظور زاویه‌سازی صورت، رفع چین‌وچروک و زیباتر کردن چهره، روشی ایمن و کم‌تهاجم محسوب می‌شود؛ اما فراموش نکنید که باید اقدامات و نکات ماندگاری طولانی ژل چانه را برای اطمینان از نتیجه موردنظرتان رعایت کنید؛ ازهمین‌رو، اکنون که تحت عمل تزریق فیلر چانه قرار گرفته‌اید، باید مطمئن شوید که به نتایج عالی و طولانی مدت دست می‌یابید. درحقیقت، پیروی از دستورالعمل‌های مراقبت بعد از تزریق ژل چانه، یک راه مؤثر برای این منظور به‌شمار می‌رود. در این مطلب تصمیم داریم مطالب مهمی را درمورد مراقبت بعد از تزریق فیلر چانه با شما در میان بگذاریم؛ پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 

آیا پس از تزریق ژل به چانه نیاز به مراقبت داریم؟

به‌طورکلی، بعد از تزریق ژل چانه، نکات و توصیه‌های مراقبتی مهمی را پزشک متخصص برای شما بازگو خواهد کرد که با رعایت این باید‌ها و نباید‌های ساده می‌توانید از عوارض جانبی ناخواسته جلوگیری کنید و بهترین نتایج ممکن را داشته باشید.

 

 پیشنهاد می شود مقاله کامل در رابطه با تزریق ژل چانه را بخوانید.

 

 

مراقبت بعد از فیلر چانه

مراقبت بعد از تزریق ژل چانه از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که تأثیر مستقیمی بر زیبایی چهره، سلامت پوست و میزان ماندگاری و دوام این روش دارد. از طرفی، پوست پس از تزریق فیلر، بیشتر از قبل مستعد ابتلا به عارضه‌هایی همچون عفونت است؛ ازاین‌رو، برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، باید توصیه‌های مراقبت بعد از تزریق فیلر چانه را جدی بگیرد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که برای به‌دست آوردن بهترین نتایج می‌توانید کلینیک‌های معتبر را از پایین همین صفحه سایت فایند کلینیک انتخاب کنید.

 

 

مراقبت‌های پس از تزریق ژل چانه

تزریق فیلر چانه یکی از عمل‌های زیبایی بسیار محبوب در دنیا است که این تکنیک با تزریق ژل به زیر پوست، باعث بازگرداندن حجم ازدست‌رفته، تعادل در اجزای صورت و زاویه‌دار کردن آن، همچنین از بین رفتن چین‌وچروک‌ها و شکاف‌های چانه می‌شود. سایت فایند کلینیک در پایین همین صفحه مراکز معتبر و متخصصان زیبایی معتبری را برای تزریق ژل چانه معرفی کرده‌است تا خیالتان بابت کیفیت این خدمات راحت باشد.
در ادامه، نکات ماندگاری طولانی ژل چانه را برای شما توضیح می‌دهیم تا بهترین نتیجه را از فیلر خود داشته باشید.

 

از فشار روی ناحیه تزریق‌شده خودداری کنید

همان‌طورکه می‌دانید، فیلر‌ها همان ژل‌های اسید هیالورونیک هستند که مدتی طول می‌کشد تا در ناحیه تزریق‌شده به‌خوبی قرار بگیرند. درواقع، در ابتدا قابل تغییر شکل هستند و اگر فشار بیش از حد بر روی ناحیه تزریق اعمال شود، ممکن است فرم چانه تغییر کند؛ ازهمین‌رو، به‌عنوان یک اقدام احتیاطی و مراقبت بعد از تزریق ژل چانه باید اطمینان حاصل کنید که هنگام خواب یا زمانی که چیزی به‌صورت خود می‌زنید فشار زیادی وارد نکنید.

 

از تمرینات سنگین ورزشی و شنا بپرهیزید

اگر در باشگاه یا خانه ورزش می‌کنید، به‌عنوان مراقبت بعد از تزریق ژل چانه بهتر است ۴۸ تا ۷۲ ساعت از ورزش خودداری کنید. به‌طورکلی، از هرگونه فعالیتی که ضربان قلب را بیش از حد افزایش می‌دهد یا گردش خون را تسریع می‌کند باید خودداری کنید؛ چراکه ممکن است ناحیه تزریق‌شده را کمی دردناک کند و احتمال کبودی را افزایش دهد.

همچنین به مدت ۳ روز از شنا کردن خودداری کنید. درواقع، ماندن در استخر در روز‌های اولیه نیز باعث افزایش احتمال عفونت خواهد شد. چنانچه به‌دنبال یافتن بهترین مراکز زیبایی برای انجام تزریق ژل چانه هستید، به انتهای همین صفحه از سایت فایند کلینیک مراجعه کرده تا لیستی از معتبرترین کلینیک‌ها را مشاهده کنید.

 

از کرم‌های لایه‌بردار استفاده نکنید

اکیداً توصیه می‌شود که حداقل تا ۴۸ ساعت پس از تزریق فیلر، از هیچ‌گونه اسکراب صورت، کرم‌های مبتنی بر رتینول یا کرم‌های لایه‌بردار استفاده نکنید تا پوست فرصت بهبودی داشته باشد.

 

الکل مصرف نکنید

برای مراقبت بعد از تزریق فیلر چانه از مصرف الکل و سیگار به مدت ۴۸ ساعت خودداری کنید؛ چراکه الکل گردش خون را افزایش داده و باعث می‌شود تا کبودی و تورم صورت دیرتر بهبود یابد.

مراقبت بعد از ژل چانه برای ماندگاری بیشتر

مراقبت‌های پس از تزریق ژل به چانه را چقدر باید ادامه دهیم؟

به‌طور معمول، مدت زمان لازم برای انجام مراقبت بعد از تزریق ژل چانه حداکثر تا ۳ روز برآورد شده‌است. پس از این زمان فرد می‌تواند بدون مشکل تمامی فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهد. البته گاهی زمان بهبودی کامل با توجه به نوع ماده فیلر استفاده‌شده و شرایط بدنی هر فرد کمی متفاوت خواهد بود. بااین‌حال، بهتر است در ۲۴ الی ۴۸ ساعت اولیه پس از تزریق ژل چانه، از انجام فعالیت‌های سنگین که نیاز به تحرک زیادی داشته و دمای بدن به خصوص ناحیه صورت را افزایش می‌دهد خودداری کنید.

از طرفی، رعایت نکات ماندگاری طولانی ژل چانه که در بخش قبل به آن اشاره کردیم، می‌تواند دوره مراقبت پس از درمان را کوتاه‌تر کند. درنهایت، برای مشاهده نتیجه نهایی تزریق ژل لازم است تا دو هفته صبر کنید تا نشانه‌های احتمالی کبودی یا تورم در صورت شما کاملا برطرف شود. این موضوع را هم فراموش نکنید که انجام تزریق ژل صورت باید توسط یک فرد متخصص و در کلینیک‌های معتبر انجام شود. برای این منظور کافی است به قسمت کلینیک‌ها در انتهای همین صفحه مراجعه کرده و لیست کلینیک‌های مجوزدار و شماره تماس آن‌ها را مشاهده کنید.

نظر خودتان را درمورد نکات مراقبت بعد از تزریق فیلر چانه در کامنت‌ها برای ما دوستانتان بنویسید.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs