نکات مهم مراقبت بعد از تزریق فیلر و ژل

نکات مهم مراقبت بعد از تزریق فیلر و ژل
logo

مراقبت بعد از تزریق فیلر شامل تمام اعمال و رفتارهایی می‌شود که پزشکان زیبایی به مراجعان خود توصیه می‌کنند. هرچند که بعضی از افراد این توصیه‌ها را جدی نمی‌گیرند؛ بااین‌حال، باید بدانید عدم رعایت آن‌ها افراد را با مشکلاتی از قبیل عدم تقارن در صورت مواجه می‌کند. با این اوصاف، همیشه باید به این موضوعات توجه ویژه داشته باشید تا کارهای زیبایی شما تاثیری مناسب داشته باشند.

آیا پس از تزریق فیلر نیاز به مراقبت داریم؟

به‌صورت کلی، فیلر ازجمله اعمال زیبایی است که دوران نقاهت کوتاهی دارد؛ بااین‌حال، متخصصان موظف هستند بعد از تزریق ژل، نکات مهم مراقبتی را با مراجعان خود در میان بگذارند. به‌عنوان مثال، آن‌ها باید موضوعاتی از قبیل نحوه مدیریت درد و ورم صورت، شیوه تمیز کردن ناحیه موردنظر و غیره را به افراد یادآور شوند. در فایند کلینیک می‌توانید به متخصصان پوست در سراسر کشور دسترسی پیدا کنید.

مراقبت بعد از تزریق ژل

مراقبت های پس از تزریق ژل

مراقبت‌های پس از تزریق ژل شامل موارد زیر می‌شود.

  • نوشیدن آب

هیدراته ماندن بدن و صورت بعد از فیلر بسیار مهم است و به بهبودی سریع‌تر افراد کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم پس از تزریق ژل، مقدار زیادی آب بنوشید تا بدن‌تان کاملا هیدراته باقی بماند.

  • مصرف داروهای ضد درد

افرادی که پس از تزریق ژل دچار درد زیادی می‌شوند، باید از داروهای مسکن استفاده کنند. توصیه ما این است که پیش از مصرف داروها، با پزشک‌تان مشورت کنید تا با انتخاب مسکن‌های اشتباه، موجب عارضه بیشتر نشوید.

  • روی صورت خود نخوابید

خوابیدن روی صورت فشار زیادی به پوست وارد کرده و موجب تورم و کبودی بیشتر پوست می‌شود؛ ازاین‌رو، در چند روز اول بعد از تزریق خود باید از این کار اجتناب کنید.

از بین بردن ورم بعد از تزریق ژل

ورم و کبودی بعد از تزریق ژل مسئله‌ای عادی است و راهکارهای زیر می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.

  • یخ گذاشتن روی پوست

یخ گذاشتن روی پوست یک روش عالی مراقبت بعد از تزریق فیلر است که به بهبود تورم صورت کمک بزرگی می‌کند. به‌صورت کلی، یخ می‌تواند التهابات بدن را کاهش دهد. برای انجام این راهکار، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

  • بالا نگه داشتن سر

بالا نگه‌داشتن نیز یکی از بهترین شیوه‌های تاثیرگذار برای کاهش تورم پوست است. افراد می‌توانند تا 24 ساعت بعد از تزریق ژل، سر خود را به‌طرف بالا بگیرند تا ورم‌ها بهبود یابند. توصیه‌های کوتاه دیگر ما در این زمینه عبارت‌اند از:

  • از خاراندن صورت پرهیز کنید؛ زیرا این کار موجب تورم بیشتر پوست می‌شود.
  • در معرض نور آفتاب قرار نگیرید.
  • میوه آناناس می‌تواند تورم صورت را کاهش دهد؛ بنابراین، این میوه را در لیست مراقبت های بعد از تزریق ژل خود قرار دهید.

درنظر داشته باشید که تمامی راهکارهای این بخش را با تایید پزشک‌تان انجام دهید تا با مشکلی مواجه نشوید. همچنین اگر در پیدا کردن پزشکان مورداعتماد و کاربلد با مشکل مواجه هستید، تنها کافی است به فایند کلینیک مراجعه کنید. در این سایت، لیست کاملی از پزشکان زیبایی همه شهرهای ایران برای کمک به شما جمع‌آوری شده است.

مراقبت های بعد از فیلر

توصیه های مهم و اساسی بعد از تزریق ژل

عدم رعایت این توصیه‌های مهم بعد از تزریق فیلر شما را به دردسر می‌اندازد؛ پس حتما به آن‌ها توجه داشته باشید.

  • در محیط‌های گرم قرار نگیرید

گرمای زیاد می‌تواند میزان تورم صورت را چندین‌ برابر کند؛ به همین خاطر، تمامی مراجعان بعد از تزریق فیلر، باید از قرار گرفتن در محیط‌های گرمی چون سونا و جکوزی اجتناب کنند.

  • بلافاصله ورزش نکنید

ازآنجاکه ورزش یا هر نوع فعالیت بدنی شدید نیز موجب افزایش فشار خود و درنهایت تورم و کبودی بیشتر صورت می‌شود؛ باید تا 24 ساعت بعد از تزریق خود، از انجام ورزش‌های سنگین پرهیز کنید.

  • آرایش کردن ممنوع

پزشکان توصیه می‌کنند که افراد حداقل تا 24 ساعت پس از تزریق خود، از مصرف مواد آرایشی پرهیز کنند تا با عوارض بدی روبه‌رو نشوند.

  • تغذیه سالم

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید نوع تغذیه نیز در میزان ماندگاری یا عوارض بعد از تزریق تاثیرگذار است. اغلب در این‌باره به افراد توصیه می‌شود از غذاهای شور و شیرین پرهیز کنند تا دچار مشکل نشوند.

مراقبت های پس از تزریق فیلر را چقدر باید ادامه دهیم؟

سوال اغلب افراد این است که مراقبت بعد از تزریق فیلر را تا چه زمانی باید ادامه دهیم؟ در پاسخ به آن‌ها باید بگوییم انجام بعضی از روش‌های مراقبتی مانند یخ گذاشتن، دوری از گرما و غیره برای مدت کوتاهی نیاز است. اغلب پزشکان نیز رعایت این نکات را برای یک تا هفت روز پس از تزریق الزامی می‌دانند. بااین‌حال، اگر می‌خواهید فیلر صورت شما ماندگاری بیشتری داشته باشد، بهتر است بعضی از نکات مانند نخوابیدن روی صورت، تغذیه مناسب، مصرف ضدآفتاب و غیره را ادامه دهید.

تاثیر رعایت مراقبت های بعد از تزریق فیلر در میزان ماندگاری

به‌طور قطع، رعایت مراقبت های بعد از تزریق ژل در میزان ماندگاری فیلر تاثیرگذار است. باید توجه داشته باشید که عوامل دیگری هم در این موضوع دخیل هستند. اگر شما فیلری بی‌کیفیت به صورت خود تزریق کنید، هیچ یک از مراقبت‌های بعدی در افزایش ماندگاری آن تاثیر ندارد. با این اوصاف، در درجه اول باید پزشکی مناسب و قابل اعتماد را انتخاب کنید تا از کیفیت مواد مطمئن باشید و سپس با رعایت نکات مهمی که در قسمت قبل ذکر کردیم، میزان ماندگاری فیلر خود را به بالاترین حد ممکن برسانید.

پیامدهای عدم رعایت مراقبت های بعد از تزریق ژل

عدم رعایت مراقبت های بعد از تزریق ژل به صورت پیامدهای شدیدی دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ایجاد فرم نامناسب در پوست
  • التهاب و تورم بسیار شدید
  • کبودی و قرمزی
  • سوزش شدید

توجه داشته باشید که عدم توجه به این موضوعات شما را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند؛ پس از انجام دادن آن‌ها سرباز نزنید.

مراقبت پس از تزریق ژل به صورت

توصیه آخر ما به شما

در این مقاله، به بررسی مراقبت های بعد از تزریق ژل پرداختیم. لازم است تاکید کنیم که پیش از هر کاری، به‌دنبال یک پزشک متخصص و ماهر درزمینه زیبایی باشید. برای دسترسی به پزشکان زیبایی سراسر کشور نیز می‌توانید به سایت فایندکلینیک مراجعه کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 19  |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs