نکات مهم مراقبت بعد از تزریق ژل لب

نکات مهم مراقبت بعد از تزریق ژل لب
logo

بعد از فیلر لب چه کنیم؟ آیا مراقبت بعد از تزریق ژل لب ضروری است؟ تزریق ژل لب را می‌توان به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین خدمات زیبایی نام برد که برای افزایش حجم لب و بهبود فرم آن انجام می‌شود. روشی غیرتهاجمی که معمولا فرد در زمان دریافت مواد تزریقی به لب‌های خود احساس ناراحتی و درد قابل توجهی ندارد و پس از پایان درمان هم می‌تواند به روتین زندگی خود باز گردد. بااین‌حال، توصیه می‌شود برای تسریع در فرایند بهبودی و از بین بردن نشانه‌هایی مانند تورم و قرمزی در زمانی کوتاه‌تر، نکاتی رعایت شود. برای آگاهی از مهم‌ترین اقدامات برای مراقبت بعد از تزریق فیلر لب، تا انتهای مطلب پیش‌رو با ما همراه باشید.

آیا پس از تزریق ژل به لب نیاز به مراقبت داریم؟

برای تزریق ژل به لب نیاز به انجام بی‌هوشی‌های عمومی نیست. روشی مقرون‌به‌صرفه که در زمانی کوتاه، لب‌هایی زیبا و درخشان را به شما هدیه می‌دهد. گاهی عوارض جانبی مانند قرمزی، تورم و کمی التهاب پس از تزریق بر روی لب‌ها نمایان می‌شود. بعد از انجام این روش زیبایی می‌توانید از همان روز به انجام کارهای روزمره خود باز گردید، اما برای تسریع در روند کاهش علائم، نیاز به مراقبت بعد از تزریق ژل لب است. اقداماتی که علاوه‌بر کاهش عوارض جانبی، منجر به افزایش دوام و ماندگاری فیلر لب می‌شود.

فیلر لب روشی است که برای افزایش حجم، فرم بهتر و جوان‌سازی لب انجام می‌شود. با وجود سادگی مراحل تزریق، استفاده از موادی باکیفیت و انجام این روش توسط متخصصان این حوزه برای پیش‌گیری از هرگونه عوارض جبران‌ناپذیر ضروری است؛ ازاین‌رو، برای آشنایی با بهترین متخصصان زیبایی می‌توانید به فهرست کلینیک‌های معرفی‌شده در سایت فایند کلینیک مراجعه کنید.

مقاله پیشنهادی: معرفی بهترین مارک فیلر لب

مراقبت پس از فیلر لب

مراقبت های پس از تزریق ژل لب

یکی از نگرانی‌های افراد پس از تزریق فیلر لب این است که بعد از فیلر لب چه کنیم؟ برای مراقبت بعد از فیلر لب، نیاز به انجام کارهای سختی نیست؛ تنها با رعایت چند نکته ساده که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، می‌توانید در زمانی کوتاه، هرگونه عوارض جانبی را به‌حداقل برسانید.

  1. آب فراوان بنوشید. هیدراته نگه‌داشتن بدن یکی از موثرترین مراقبت بعد از تزریق ژل لب است که باعث تسریع در روند بهبودی می‌شود؛ اما از نی برای نوشیدن استفاده نکنید؛ زیرا باعث فشار به لب‌ها خواهد شد.
  2. در روزهای ابتدایی پس از تزریق، به‌ویژه دو روز اول، لب‌های خود را پاک و تمیز نگه دارید. پیش از لمس لب‌ها، برای جلوگیری از بروز هرگونه عفونت احتمال، دست‌های خود را بشویید.
  3. انجام فعالیت‌های سبک مانند پیاده‌روی و کارهای روزانه مجاز است؛ اما از انجام ورزش‌های سنگین در ۲۴ تا ۴۸ ساعت ابتدایی پس از تزریق خودداری کنید.
  4. خوابیدن صحیح یکی از نکات مهم در مراقبت بعد از فیلر لب است. بر روی صورت نخوابید. هرگونه فشار به صورت در زمان خواب، باعث تشدید نشانه‌ها و تورم می‌شود.
  5. تا ۲۴ ساعت پس از تزریق ژل لب، از آرایش و استفاده از محصولات آرایشی برای لب‌ها اجتناب کنید.
  6. بوسیدن، فشار به لب و ماساژ آن در دو روز ابتدایی پس از تزریق مجاز نیست؛ زیرا باعث افزایش میزان تورم و پراکندگی مواد تزریقی می‌شود.
  7. حداقل تا ۴۸ ساعت پس از تزریق، از قرارگیری در معرض هرگونه محیطی با دمای بالا و هوایی داغ خودداری کنید؛ چراکه باعث تشدید تورم می‌شود. در این مدت، سونا، دوش آب گرم، بخار آب یا ورزش‌هایی در محیط‌های گرم مجاز نیست.
  8. در روزهای ابتدایی، به‌ویژه ۴۸ ساعت اول، از استعمال دخانیات خودداری کنید؛ زیرا احتمال بروز عفونت وجود دارد.

یکی از نکات مهم در مراقبت بعد از تزریق ژل لب، خودداری از سفرهای هوایی در یک هفته اول پس از تزریق است. فشار هوای درون هواپیما ممکن است باعث تشدید تورم و کبودی لب‌ها و همچنین خشکی آن‌ها شود.
دو تا سه هفته پس از تزریق ژل لب، از انجام کارهای درمانی دندان‌پزشکی خودداری کنید.

خودداری از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون یکی دیگر از نکات مراقبت بعد از فیلر لب است که باید به آن توجه کنید. همچنین در صورت داشتن هرگونه درد یا ناراحتی شدیدی با پزشک خود صحبت کنید. برای شناخت متخصصان زیبایی توانمند به‌منظور انجام فیلر لب و سایر کارهای زیبایی می‌توانید به سایت فایند کلینیک، مرجعی معتبر برای معرفی بهترین متخصصان زیبایی، مراجعه کنید.

مراقبت‌های پس از تزریق فیلر به لب را چقدر باید ادامه دهیم؟

معمولا، درد پس از تزریق ژل لب ۱۲ تا ۲۴ ساعت ابتدایی، تورم و کبودی نیز در ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از تزریق از بین می‌رود. بااین‌حال ممکن است تورم لب‌ها در بعضی افراد پس از گذشت یک هفته به‌صورت کامل درمان شود؛ به‌همین‌دلیل، مراقبت پس از تزریق ژل لب حداقل تا یک هفته باید ادامه داشته باشد.

مراقبت های بعد از تزریق ژل به لب

از بین بردن ورم لب بعد از تزریق ژل لب

دیده شدن نشانه‌هایی از تورم پس از تزریق ژل لب طبیعی است. برای درمان می‌توانید کیسه‌ای محتوی یخ را با پارچه‌ای بپیچید و در ۴۸ ساعت ابتدایی، چند نوبت در روز و هر بار به‌مدت ۱۰ دقیقه بر روی لب‌های خود بگذارید. این کار باعث کاهش تورم می‌شود. در زمان خواب هم سر خود را بر روی دو بالش قرار دهید. بالا نگه داشتن سر باعث کاهش ورم خواهد شد.

برای پیش‌گیری از بروز هرگونه عارضه جدی در روش‌هایی مانند فیلر لب، باید به متخصصان زیبایی مراجعه کنید. با مراجعه به سایت فایند کلینیک می‌توانید فهرستی از معتبرترین کلینیک‌های زیبایی ارائه‌دهنده خدمات زیبایی با بالاترین کیفیت را مشاهده کنید.

نوشیدن و غذا خوردن بعد از تزریق ژل لب

خوردن و آشامیدن یکی از بخش‌های مهم مراقبت بعد از تزریق ژل لب است که باید به آن توجه داشت تا پیش از رفع کامل بی‌حسی از خوردن موادغذایی خودداری کنید. حداقل تا ۴۸ ساعت پس از تزریق، نباید نوشیدنی‌های الکلی بنوشید. الکل باعث رقیق‌شدن خون، افزایش التهاب و ورم و کبودی می‌شود. از مصرف بیش از حد نمک خودداری کنید؛ زیرا ممکن است باعث تشدید ورم لب‌ها شود.

سخن پایانی

فیلر لب روشی غیرتهاجمی برای جوان‌سازی و افزایش حجم لب‌ها است که به‌سادگی انجام می‌شود. برای ماندگاری این تزریق و بهبود نشانه‌هایی مانند تورم و التهاب، مراقبت بعد از تزریق ژل لب ضروری است. به یاد داشته‌ باشید کارهای زیبایی یکی از حساس‌‌ترین درمان‌ها در دنیا محسوب می‌شوند؛ ازاین‌رو، باید به متخصصان حاذق برای انجام مراجعه کنید. برای شناخت کلینیک‌های معتبر که مجوز رسمی ارائه خدمات زیبایی و درمانی دارند، می‌توانید به سایت فایند کلینیک مراجعه کنید. سایتی معتبر که اطلاعاتی کامل از بهترین پزشکان و خدمات آن‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 22  |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs